Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä maskeissa tökkii?

Vierailija
14.05.2020 |

Kaikki jo tietänevätkin, että maski ei suojaa tartunnulta, mutta voi estää sinua, oireetonta, tartuttamasta. Maskien saatavuus on kiven alla, mutta maailmalla riittää huivikin.
Miksi siis mollataan, naureskellaan ja ärsyynnytään maskin käyttämisestä?
En pidä itseäni mitenkään hysteerikkona, jos yritän rauhoitella kanssaeläjiä siitepölyniiskutekseltani.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikävän tuntuinen ja lasit huurtuvat helposti.

Vierailija
2/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% ihmisistä ei osaa käyttää sitä oikein, joten sen haitta on suurempi kuin hyöty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99% ihmisistä ei osaa käyttää sitä oikein, joten sen haitta on suurempi kuin hyöty.

Kerrotko millä korkeakoulututkinnolla sait varmuuden lukea itsesi siihen eliittiin, yhden prosentin joukkoon?

Vierailija
4/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä ihmisiä jotka hallitsemattomasti pärskivät sinne tänne ja tarvitsevat siksi kuonokopan estämään pärskimistä muiden päälle. Itse en tarvitse koska en pärski, ja jos minua aivastuttaa tai yskittää niin käytän nenäliinaa joka estää ihan varmasti yhtä paljon pärskeitä kuin joku kuolainen kangas. Mielestäni jokainen pystyisi opettelemaan samanlaiset käytöstavat, mutta jos on helpompaa ja mukavampaa kuolata ja pärskiä naaman edessä olevaan kankaaseen niin ettei tarvitse käyttää nenäliinaa niin siitä vaan, en minä estä.

Vierailija
5/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kylla ole mitaan rakettitiedetta laittaa kaksi lenksua korvien taakse ja puristaa maski tiiviisti nenan ymparille.

Melkein koko muu maailma kayttaa maskeja mutta suomalaiset ovat niin hapeilevaa kansaa etta tallainen erikoisuus on ylitsekaymaton este.

Vierailija
6/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olisi rikos ihmiskuntaa vastaan peittää kasvoni.

Vierailija
7/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ihmisiä jotka hallitsemattomasti pärskivät sinne tänne ja tarvitsevat siksi kuonokopan .

Pisarat lentävät muulloinkin kuin pärskiessä. Et varmaan puhu etkä hengitäkään?

Vierailija
8/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä ihmisiä jotka hallitsemattomasti pärskivät sinne tänne ja tarvitsevat siksi kuonokopan estämään pärskimistä muiden päälle. Itse en tarvitse koska en pärski, ja jos minua aivastuttaa tai yskittää niin käytän nenäliinaa joka estää ihan varmasti yhtä paljon pärskeitä kuin joku kuolainen kangas. Mielestäni jokainen pystyisi opettelemaan samanlaiset käytöstavat, mutta jos on helpompaa ja mukavampaa kuolata ja pärskiä naaman edessä olevaan kankaaseen niin ettei tarvitse käyttää nenäliinaa niin siitä vaan, en minä estä.

Miksi laakarit ja sairaalahenkilokunta kayttavat maskeja jos niista ei ole mitaan hyotya?

Vierailija
9/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan maailman huippumaita PISA-tutkimuksissa, mutta maskien oikeaoppinen käyttäminen on mahdotonta.

Vierailija
10/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tainnut telkkarissa keksiä koko koronan.

Vierailija
11/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Sen kuin käyttää jos haluaa. Itse en käytä paitsi jos tulisi joku pakko niin sitten tietenkin. Tosin sitten toivottavasti tosiaan kelpaisi tuo huivi täälläkin, kun ei mulla ole maskeja missään enkä osaa tehdäkään itse.

Vierailija
12/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kylla ole mitaan rakettitiedetta laittaa kaksi lenksua korvien taakse ja puristaa maski tiiviisti nenan ymparille.

Melkein koko muu maailma kayttaa maskeja mutta suomalaiset ovat niin hapeilevaa kansaa etta tallainen erikoisuus on ylitsekaymaton este.

Terveisiä täältä muusta maailmasta. Täällä maski on pakollinen, mutta käyttötapoja on kaikenlaisia. Milloin on myttynä kaulalla ja milloin pään päällä, ja sitä renputetaan edestakaisin ja välillä syödään tai vedetään tupakkaa, ja taas sama nuhjuinen maski naamalle. Sama se on varmasti sielläkin, ei ihmiset sen fiksumpia ole Suomessakaan.

Vierailija
13/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi laakarit ja sairaalahenkilokunta kayttavat maskeja jos niista ei ole mitaan hyotya?

Puhuin kuolaisista kankaista, eli kangasmaskeista joita eivät lääkärit ja sairaalahenkilökunta käytä. Ja missä sanoin ettei olisi hyötyä? Käytänhän itsekin nenäliinaa, totta kai siitä on hyötyä. En vaan pidä sitä märkää ja räkäistä nenäliinaa koko aikaa naamani edessä vaan jaksan ihan varta vasten ottaa sen esiin tarvittaessa. 

Vierailija
14/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni syy. Tavallinen kasvosuoja menettää tehonsa jo parin tunnin kuluttua, se on kertakäyttötuote ja maskia pitäisi vaihtaa jatkuvasti eikä sellaisia maskivarastoja tavallisella tallaajalla ole. Toiseksi sitä pitää käyttää oikein, asettaa aseptisesti kasvoille ja vielä tärkeämpää poistaa se aseptisesti, käytön jälkeen roskakoriin. Kun maski on kasvoilla, siihen EI enää tule koskea sormilla ennen poistoa. Maskit ovat myös tällä hetkellä kiven alla ja niitä tulisi suunnata terveydenhuoltoon eikä ihmisille jotka eivät edes käytä niitä oikein. Moni käyttää tavallista maskia myös suojatakseen ITSENSÄ ja jälleen mennään metsään. Maskilla suojataan muita. Ja ne "rajummat" maskit taas ovat kultaakin arvokkaita jälleen terveydenhuollossa esim juuri ffp3. Eli on ok jos käytät sitä oikein, ymmärrät että kyseessä kertakäyttötuote, ymmärrät että et suojaa itseäsi vaan muita ja ymmärrät että maskien tarve on suurempi terveydenhuollossa.

Vierailija
15/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin kuolaisista kankaista, eli kangasmaskeista joita eivät lääkärit ja sairaalahenkilökunta käytä. Ja missä sanoin ettei olisi hyötyä? Käytänhän itsekin nenäliinaa, totta kai siitä on hyötyä. En vaan pidä sitä märkää ja räkäistä nenäliinaa koko aikaa naamani edessä vaan jaksan ihan varta vasten ottaa sen esiin tarvittaessa. 

Pakko nauraa, mutta juuri näin!! :o))))))) Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi.

Vierailija
16/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koronaa. Se on aika oleellista tässä.

Vierailija
17/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on hankala. Kangasmaski aivan kamala. Kuolassa ja limassa, ei ole kyllä järin puhdas muutaman hetken päästä. Pitää vaihtaa monta kertaa päivässä, kuka vaihtaa? Sama rätti pyörii suun edessä koko päivän. Se vasta on bakteeri- ja viruslinko (ärsyttävä sana) jos mikä.

Ja kuten joku kirjoittikin, ihmiset pitävät sitä huolettomasti jos pakotetaan. Pois ja päälle, pois ja päälle. Suurimman osan ajasta pois, pakkotilanteissa vedetään päälle. Ei mitään hyötyä.

Kuka haluaa voi maskia pitää nytkin.

Vierailija
18/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä perustelua, että ei pidä maskia, koska pitää nenäliinaa mukana.

Jos minä aivastan, en taatusti ehdi hidastaa aikaa niin pitkäksi aikaa, että ehdin kaivella liinan taskusta. Aivastus lähtee nopeasti kuin raketti ja plöts; räkä lentää.

Te olette todella taitavia aivastamisessa ja varmaan kyvyiltänne kuin Teräsmies.

Vierailija
19/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta opetella käyttämään. Suomalaiset häpeävät kaikkea erilaisuutta, olemme laumasieluja. Tuijotamme, pällistelemme kaikkea uutta. Pian maskipakko on täälläkin, jos aiomme avata talouttamme. Itse käytän kaupassa käydessäni suojainta. Ilokseni huomasin, että Lidlissa, Vantaan Metsolassa, suurin osa asiakkaista aamulla käyttivät suojainta. Suojainten käyttäjissä oli myös nuoria miehiä. Kunnioitusta heille.

Vierailija
20/55 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun maalaisjärkeni sanoo, että maski suojaa myös minua itseäni. Ihan varmasti edes vähän enemmän kuin paljaat kasvot, jos joku pärskii päin.

En tiedä noista kotikutoisista, mutta kyllä 3-kertaisia kuitukangasmaskeja on jo hyvin netissä saatavilla. Itse tilasin juuri 5 kpl paketin N95- maskeja, joita voi käyttää muutaman kerran. En käytä siis jatkuvasti ulos lähtiessä, mutta esim. lennolla. Sehän on jo pakollistakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän