Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertakäyttöinen kirurginen hengityssuojain. Estääkö tartunnat ?

Vierailija
14.05.2020 |

Jos tulee jonkinlainen maski-pakko, niin sen voisi toteuttaa huolella.
Pelkkä "yleis-maski" estää vain tartuttamasta muita pärskeiltään,
ainakin vähän. Ei taida saada ommeltavaksi hyvätasoista materiaalia.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin jo ennen koronaa usein huivia tai takin kaulusta kasvojen edessä, varsinkin pakkasella. Jos olisin halunnut menneinä talvina suojata muita esim. kausi-influenssalta, olisiko minun pitänyt keittää takki tai pestä 90 asteessa joka käytön jälkeen? 

Miettikää nyt vähän.

Vierailija
22/23 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei estä! Jos estäisi, niin kiinassa ei olisi yhtään tartunkaa, koska siellä ovat käyttäneet jo vuosia maskeja. Ei kylläkään koronan takia.

Aasialainen maskinkäyttöetiketti edellyttää maskin käyttöä vain silloin, jos itsellä on flunssan oireita. Monesti maskia käytetään myös suurkaupunkien ilmansaasteiden vuoksi.

Mutta koronavirus-2 on siitä erilainen aiempiin flunssa- ja influenssaviruksiin verrattuna että se leviää myös oireettomien kantajien kautta. Nämä eivät ole tienneet tartunnastaan eivätkä ole siksi maskia käyttäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin jo ennen koronaa usein huivia tai takin kaulusta kasvojen edessä, varsinkin pakkasella. Jos olisin halunnut menneinä talvina suojata muita esim. kausi-influenssalta, olisiko minun pitänyt keittää takki tai pestä 90 asteessa joka käytön jälkeen? 

Miettikää nyt vähän.

Tätä olen niin itsekin miettinyt! Voisiko joku maskinkeittäjä kertoa, mitä sillä tavoitellaan? Jos joku on räkäissyt kangasmaskiisi, ei keittäminen enää auta koska maski ei suojaa sinua vaan virukset ovat jo päässeet läpi. Jos taas olet itse "pärskinyt" - kuten uusi muotisana kuuluu - maskiisi, niin ööh... taitaa se keittäminen silloinkin olla jo myöhäistä jos niissä pärskeissä viruksia on.

Lisäksi koronavirus ei elä kauaa tartuttamiskykyisenä, etenkään pehmeillä pinnoilla. Jos peset maskisi missä tahansa lämpötilassa, kuivuttuaan siinä olleet koronavirukset ovat todennäköisesti jo kuivuneet tartuttamiskyvyttömiksi. (Tosin ovat kyllä jo tartuttaneet sinut).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi