Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******ENSIKOT KESKIVIIKKONA******

05.07.2006 |

Ja tässä vielä linkkiä eiliseen pinoon jos vain onnistuu :)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7713436&p=2&tmode=1&smode…

Ja Jennille suurenmoiset onnittelut poikalapsosesta!!! Täytyy kyllä minunki myöntää että hyvät mitat viikoista huolimatta :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä tämä ja huominen päivä saikkua. Tosin eipä tää selkä oo hirveesti parantunu.. No nyt yritän vaan makoilla nää pari päivää, jos maltan. Ja vois vaikka venytellä, jos se auttais.

AinoAurora: Hienoa kuulla, että mies voi hyvin:)

Jojo: Millaset vaunut ostitte? Haitteko sieltä ite vai kuinkas? Oon miettiny, et pitäsköhän yrittää jotain huudella sieltä..

Heidi oli siitä valkovuodosta kirjotellu. Mullakin tosiaan tulee aika paljon, aikasemmin ei oo tullut.

Fio: Miksei sulta mitattu hemistä? Meillä kyl joka kerta mitataan se.. Tai sellanen käsitys mul on. Mäkin kuumeisesti bongailen liikkeitä, mut en oo varma onko ne jotkut kuplat niitä, vaiko eikö. Ihan hyvin saattaa olla vaan ilmaa, kun muutenki mahassa aina kuplii..

Pepsikselle hyviä vointeja. Toivottavasti et joudu enää sairaalaan makoilemaan. Kivempi se on kotona levätä..

Sit Queenin galluppi. Monet sanoo,et ollaa aika samannäkösiä miehen kanssa, koska molemmilla on isot silmät ja huulet aika samanlaiset. Mut mies on tollanen hoikka ja suht pitkä.. Ja mä oon tällanen normaali, tai oon kyllä hoikka, mut se on kyl liikunnan ansiota, et oon ollu hyväs kunnos. En mä kyl normaalistikaan mikään kovin iso ole. Mut nythän toi liikuntas on jääny aika vähälle:/ Ja nenät on kyl aivan erilaiset. Saa nähä minkä näkönen nyytti me saadaan:)

Juu. Nyt pitää lähtee käymää kaupassa. Sit aion makoilla koko päivän.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

lara ja pikkunen 17+1

Vierailija
2/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jennille pienestä nyytistä!

Eilen oli lääkärineuvola, jossa tietenkin tarkastettiin myös kohdunsuun tilanne. Illalla sitten tuli pyyhkiessä jkvn kirkasta veristä vuotoa. Mitä luulette, voisiko johtua sisätutkimuksesta, onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Tänään on tullut vain ruskeaa tuhrua pyyhkiessä. Koskaan ennenmmin ei oo verta tullut ja istukkakin on takaseinässä. Äitini sanoi, että hänelläkin tuli verta raskauksien aikana lääkärin tutkimuksen jälkeen. Terkka sanoi joskus alkuraskaudessa, että ei kannata säikähtää jos yhdynnän jälkeen tulee verta, on kuulemma niin verekkään näköinen kohdunsuu. Toivottavasti tämä olisi nyt vain siitä eilisestä ärsytyksestä... Jos jatkuu, soitan huomenna neuvolaan (nyt soittoaika mennyt jo ohi aamulla kun vielä nukuin). Huolestuttaa silti :/

Palailen myöhemmin, nyt takapuoli on puuduksissa, pitänee mennä hetkeksi sohvalle makoilemaan.

Viipero & Kaapo rv 22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla neuvolakerralla mitattiin hemppa ja arvo oli 129. Nyt sanovat että oli SILLOIN niin hyvä niin ei tartte koko ajan mitata. Enkä mie sitte tietenkään tohi alkaa kinuamaankaan.. ;) Mut olo kumminki ollu hyvä loppujen lopuksi vaik väsymys vois olla alhaisen hempan merkki... Mut empä tiiä sit..

Ja mulle neuvolassa sanottiin liikkeistä juuri tuohon sävyyn et tuntuu pikku poksahuksilta eikä välttis huomaa muilta mahan kurinoilta ihan heti. Mut kun miun masu ei posahtele millään tavalla :( Mut tosiaan sinun pikku poksahukset kuulostaa kyllä siltä et vois ihan hyvin liikkeitä ollaki!!

Viipero: Mie olen myös ymmärtäny et pieni verenvuoto sisätutkimuksen jälkeen on ihan normaalia.. Mut vain minun käsitys! Mitäs muille on sanottu tästä aiheesta??

On kyllä ollu hiljaista! Taidan tänään terrorisoida oikein olan takaa palstaa :) Ihan vain että saadaan pino pysymään korkealla!!

fio rv 19+2

Vierailija
4/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Kylläpäs mäkin olen myöhässä tänään =) Nyt on uutukaiset rillit päässä ja johan näkee hyvin!! Maailma näyttää vielä ihan pikkasen vääristyneeltä, mutta tänhän pitäis parissa päivässä helpottaa..On tosi hyvännäköiset ja oon älyttömän tyytyväinen, että jaksoin vihdoin nämä hankkia! =)[/color]

[color=EE3A8C]Ihan pitää jakaa sellainen juttu, että yksi hassu nainen (ok, ok..mun mielestä hullu akka prkl. =D) on väittänyt mun miehelle, että se on tän naisen toisen pojan isä. Ne oli sängyssä yhden kerran 8 vuotta sitten, jonka jälkeen nainen tuli raskaaksi ja oli varmaa, että just mun mies on siis isä. Poika on nyt 7-vuotias ja tää nainen aina välillä soittelee ym. vaikka ei olekaan esim. rahaa pyytänyt kun on ja oli silloinkin vakisuhteessa (nyt naimisissa), eikä halunnut mitään..Naisen aviomies tiesi asiasta ku mun mies itse kertoi..Nooo..mua on koko juttu vähän ihmetyttänyt ja vaivannut..Nainen on alkanut soitteleen tiuhemmin ja ajattelin, että kohta alkaa sit vaatimukset ym. Mun ehdotuksesta sit mies vaati isyystestiä ja tulokset tuli tänään: ei mitään sukua!!! Tosi mukava juttu ja ollaan molemmat helpottuneita..=)[/color]

[color=3A5FCD]Tänään on tasan 7 päivää nt-ultraan. Voi mateleva aika sentään!

Mullakaan ei ole oikein muuta asiaa tähän hätään, joten menepäs tekemään leivän ja syöttään kissut.

Oikein mukavaa päivää kaikille!

t. poppis 11+0

Vierailija
5/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laralei: Siihen runsaaseen valkovuotoon löytyi syy emätintulehduksesta. nyt siis lääkekuurilla..Olinkin jo ihmetellyt, että onpa hassua kun ennen raskautta minulla oli melkein koko ajan joko hiiva tulehdus tai virtsatientulehdus. Nyt ei ole ollut siis kumpaakaan pitkään aikaan.onneksi siis kuitenkin menin lääkäriin ja sain lääkettä tuohon tulehdukseen.

Viipero: varmaan kyllä johtuu siitä tutkimuksesta. Kaikki paikat on niin kovin herkkiä ja verisiä raskauden aikana. Lisäksi esimerkiksi seksi voi jälkikäteen aiheuttaa veristä vuotoa.

Muuten kaikki omassa navassa on ihan ok. Vauva potkii ja mamma hymyilee :)

Heidi <3 toukka 21+3

Vierailija
6/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olihan täällä muutama enska käynyt.missäs muut?

fio: no kyllä sen sunkin pikkunen varmasti kohta alkaa potkiskelemaan oikein olan takaa. mä oon varsinki niin kärsimätön, etten millään jaksais oottaa, et tulis sellasia kunnon liikkeitä, joista ei ois epäilystäkään, mitä ne on. mulla oli ekassa neuvolassa hemis 125, ja sillon anto jo rautaa mukaan, kun arveli et on varmaan jo laskusuunnassa. No viimeks oli vähäsen laskenu, ja nyt tuntuu et on taas laskenu, ku oon ottanu niitä niin epäsäännöllisesti.

Muuten, ostin noita multitabsin, oliko multivita tms? se raskaana oleville suunniteltu.. niissä on rautaakin, joten en oo nyt ottanu noita rautatabletteja, saako noista tarpeeksi? tietääkö joku?

Viipero: Mun kaverilla kävi just noin yhden sisätutkimuksen jälkeen, joten on varmaan ihan normaalia. Pääsi silloin ultraan tarkastamaan tilanteen ja kaikki oli hyvin.

Poppis: Hyvä, että se isyys-asia selvis. Vierähti varmaan kivi sydämeltä.

Nyt aattelin lähtä lukemaan kirjaa. Tarvis vaan jotain naposteltavaa. Noh, ehkä parempi ettei ole mitään karkkia kaapissa.

Vierailija
7/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olikin juu, olithan sä tosta jo aikasemmin kirjottanu.. Mulle lääkäri mainitsi siitä valkovuodosta, kun kävin tarkastuksessa. Ei kuitenkaan mitään tulehduksen merkkejä. Ja nyt se on vähän vähentynyt. Hyvä, et sait tietää siitä tulehduksesta, ni saat hoidettua sen:)

Vierailija
8/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos helpottavista kommenteista vuodon suhteen. Edelleen tulee ruskeaa tuhrua mutta toivottavasti sekin pian loppuu. Vauva kuitenkin potkii yhtä reippaasti kuin ennenkin ja erityisempiä kipuja ei ole.

Poppiupau, olipas teillä inhottava tilanne, onneksi kääntyi parhain päin!

Laralei, syön Multitabs special 2+ -vitamiineja, joissa ainakin on rautaa. Raudan määrä on kuitenkin vähäinen, eli 10 mg yhdessä tabletissa, kun taas rautatabletissa (Obsidan) on 100 mg. Otan päivittäin neuvolan määräyksestä yhden molempia, koska hemppa edelleen laskusuunnassa.

Tässä niitä eilisen neuvolan mittauksia:

Paino 654g/vk

Hb 113

RR 96/54

Pissa puhdas

Ei turvotuksia

Syke 140

Sf-mitta 18

Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, k.kaula 3cm

Lisäksi sain todistukset jotka voi viedä huomenna kelaan ja työnantajalle, lähtee sitten äitiyspakkaus tulemaan :) Täällä se tulee jo parin viikon kuluessa päätöksestä, mutta on eri asia viivästyykö paperienpyöritys loma-ajan takia.. :/

Huomenna sitten töihin kokeilemaan, on tässä tullu saikulla oltua jo melkein 3 viikkoa. Ihan mukavaa, aika käy vain pitkäksi kotona, ja äitiyslomaankin on melkein 3 kk vielä.

Viipero & Kaapo rv 22+2

Vierailija
9/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppiupau: Hienoa, että isyystestintulokset oli negatiiviset!! =) Mun kaverin veljelle oli käyny kans niin, että joku vosu oli väittäny, että odottaa lasta sille ja sit kun se oli syntyny, ni oli kans koko ajan väittäny, että se on sen miehen lapsi... No se halus isyystestit ja ne oli negatiiviset, ni sit se nainen alko väittää, että sen miehen kaveri on sen lapsen isä... Taas se oli ihan vakuuttunu siitä ja vaati kaikkee. No se kaveri teetti kans isyystestit ja nekin oli negatiiviset... Ihme eukko! Ilmeisesti ei paljo kato kenen kanssa jalkojansa levittää, kun vieläkään ei oo tietoo kuka sen lapsen isä on.

Viipero: Mä oon kans kuullu, että on ihan normaalia, että voi tulla vuotoo sisätutkimuksen ja/tai seksin jälkeen. Joten ole huoleti!! =)

Lara: Meillä ei neuvolassa oteta hemoglobiinia joka kerta. Multa on otettu ekalla kerralla ja nyt viimeks (rv 26).

Omaa napaa:

Mä jouduin hakee neuvolasta verensokerimittarin 6 pv:n seurantaa varten, kun se paastoarvo oli ollu siinä rasituskokeessa just se raja-arvo eli 4,8. =/

Oon nyt sitten ollu ihan " maassa" -> mulla on kauhee painokriisi ja toi verensokerijuttu harmittaa. Syytän siitä itteeni ja on semmonen huonommuuden tunne. =/ Painokriisi mulla on lähinnä sen takia, että miehen sisko (jolla laskettuaika jo ens kuun alussa) sano, että sille on tullu tähän mennessä painoo saman verran kun mulle... Tosin oon mä aikasemminki tuskaillu, että musta tulee ihan plösö... mut siis painoo on tullu 7kg, että ei siis oikeesti liikaa...

Mun pitääkin lopettaa nyt, mutta jatkan myöhemmin jos ei tu ihmeitä..

Burde ja Pennari 27+3

Vierailija
10/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä on kuuma ku pätsi ja mun pitäs istuu sisällä ja maksaa laskuja ja tehä tarjouspyyntöjä ja mapittaa raksapapereita... No ehkä kuitenki parempi ku se et täl helteel paiskisin hommia raksalla ku on alkanu tuntuu olo välillä vähän omituiselta matalien paineiden takia... Lainasin isukin mittaria ni esim. eilen illalla näytti 96/60 eikä oo muinakaan päivinä tällä viikolla ollu sen korkeempi. Ehkä sitä neuvolassa kuitenki jännittää sen verran et näyttää isompia lukemia, mulla siellä viimeks 115/75 muistaakseni. Näytti ainakin Viiperolla olevan sama " ongelma" ? Ootkos kovasti syöny salmiakkia ;-) Mun pitäs vissiin käydä kaupasta hakemassa. Tosin äsken yritin paineita nostella sipseillä :-O

Laralei: ostettiin Emmaljungan yhdistelmävaunut, ollu yhellä lapsella käytössä. Todella siistit! Ja itse asiassa mä en varsinaisesti huutanu niitä vaan tarjosin suoraan ja myyjä hyväksy mun tarjouksen. Vaunut tuli Matkahuollon kautta ku olis ollu niin pitkä matka noutaa.

Ja tosta raudan syönnistä, mulle kans sanottiin neuvolassa et ei oo liikaa vaikka syö yhtaikaa rautatabletteja (Duroferon) sekä niitä MultiTabs Special 2+ vitamiineja, mulla hemppa vaan menny alaspäin, viimeks 110. On vaan kans se ongelma ettei joka päivä muista ottaa... kyllä ne täällä ainaki joka kerta hempan mittaa, en sit tiiä mittaisko jos ois ihan hyvät arvot.

Ostin tänään pikkuset puuvillaset tumput ja hatun alennusmyynnistä. Valitin sille myyjälleki et ku ekaa ootan ni oon ihan pihalla et mitä pitäs ostaa ja kuinka paljo, siis lähinnä vaatteita. Onks teillä muilla ihan selvät sävelet tän asian kans? Ku ei haluis liiotella mut sit taas ei oo kivaa jos loppuu puhtaat kuteet kesken. Aaargh! Kyl on vaikeeta...

No, ei se auta ku ruveta makselemaan noita laskuja. Onneks mua oottaa jääkaapissa litra mansikoita, yhen litran jo vetäsin :-)

Älkäähän polttako masujanne auringossa ;-)

JoJo + Viivi 23+2

Vierailija
11/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No piti nostaa pinoa, kun oli niin alas pudonnut ja nähtävästi painelin enteriä vähän liian aikaisin...

Nettipimennosta siis takaisin teidän pariin. Pinot on luettu, mutta paljon ei jäänyt tähän päähän tällä helteellä.

Jennille Isot Onnittelut pikku-prinssistä! Tule myöhemmin kertomaan, miten kaikki sujui, kun jaksat.

AinoAuroran miehen paremmasta tilasta oli mukava lukea! Kaikkea hyvää teidän perheelle, toivottavasti koettelemukset on ohi ja saatte nauttia loppuraskaudesta!

Pepsille tsemppiä! Koita levätä, jotta paineet pysyisivät kurissa... Onneksi kuitenkin sulla on noita viikkoja jo aika hyvin kasassa!

Monilla oli ihania ultra- ja neuvolakuulumisia! Hienoa, että kaikki kunnossa!

Omaa napaa vielä lyhyesti. Kävin siellä neuvolalääkärillä uudestaan viime torstaina, kun jaloissa tuntui sitä puutumista ja supisteli. Hän olisi määrännyt sairaslomalle äitiysloman alkuun, mutta sovimme, että olen saikulla nyt tämän viikon ja yritän töihin paluuta ensi viikolla. Jos ei onnistu, niin sitten jään saikulle. Nyt ainakin vointi on ollut parempi, tietysti olen päässyt enemmän liikkumaan ja lepäämään, kun töissä olo on lähinnä istumista.

Tänään neuvolassa kaikki oli kunnossa. Saatiin synnytysvalmennusajat ja muutenkin oli mukava käynti. Hb:kin oli noussut 116:sta 123:n ja saan vähentää Obsidanit yhteen kapseliin päivässä. Joku taisi raudasta kyselläkin. Monilla " lisä" raudaksi riittää Multitabsin 10mg, mutta jos hb alkaa laskea, niin tarvitaan jotain lisärautavalmistetta. Mä olen syönyt nyt päivittäin multitabsin, joka toinen päivä 2 Obsidania ja joka toinen päivä kaksi.

Mutta nyt vielä ulos nauttimaan ilta-auringosta!

Voikaa hyvin! Sippu ja pikku-tikru 28+5

Vierailija
12/12 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollu aina alhainen verenpaine (sukuvika), mutta nyt se on laskenut entisestään. Keskiraskaudessahan paineet yleensä laskevat jkvn. Oon tottunut alhaisiin paineisiin, mutta kieltämättä nyt on varsinkin aamupäivisin tosi hutera jos joutuu seisoskelemaan. Suolaista oon syönyt melko surutta, ja sitä tekee mieli varsinkin näin helteillä. Laku ja salmiakki maistuu :) Silliäkin pistelin pari palaa tänään uusien perunoiden kanssa, nam.

Mutta nyt valmistautumaan maata menoon, aamulla aikainen herätys. Tuskin saan silti nukuttua. Viime yönäkin jouduin pukemaan topin ja liivinsuojat päälle kun maitoa oli vuotanut melkoinen läntti :D