Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin outo tapa reagoida kuulumisiini.

Vierailija
14.05.2020 |

Aina kun kerron jotain positiivista mitä on tapahtunut, niin vastaus on "aha", tai takerrutaan johonkin epäoleelliseen asiaan. Esimerkiksi voisin sanoa kuulumisia vaihtaessa, että oli ihanan aurinkoinen päivä ja lasten kanssa päätettiin tehdä eväsretki. Vastaus saattaisi olla että eipä ole yhtä aurinkoinen päivä kun eilen, olisitte menneet eilen. Itse en koskaan vastaa tympeästi hänen kuulumisiin, vaikka samaa asiaa käytäisiin läpi päivästä toiseen.

Mutta, jos kerron jostain ikävämmästä tapahtuneesta niin siitä hän jaksaa puhua. Jos vaikka mieheni kanssa on tullut kinaa ja avaudun siitä, niin hän suosittelee heti eroa ja päivienkin jälkeen kyselee että oletteko sopineet ja oletko miettinyt että kannattaisi erota. Jos sanon että ei me olla eroamassa, niin sitten hän jostain syystä suutahtaa ja toteaa jotain ikävää.

Joskus tuntuu että kaverini on iloinen jos minulla menee huonommin. Muilla tällaisia kavereita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä ota häneltä neuvoja mihinkään. Hän selvästikin kadehtii sinua.

Vierailija
2/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku nappien napostelija?

Yleensä nää mentaalipotilaat on kateellisia ja iloitsee kun toisilla on kurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi ärsyttävä ihmistyyppi. Eräs kaveri on tuollainen.

Kerran kerroin kuinka olimme olleet muutaman päivän autoretkellä eräiden toisten tuttujen kanssa ja pysähtyneet huoltsikalla x paikkakunnalla x ja mitä sitten oli tapahtunut. Kaveri skippasi kaiken varsinaisen asiasisällön ja takertui huoltoaseman nimeen, kun kuulemma sillä paikkakunnalla ei ole sen ketjun huoltoasemaa vaan toisen. Tähän minä sitten, että jaa ihan sama, sillä nimellä puhuttiin mutta en nyt muista varmaksi eikä sen väliä vaan tapahtumilla, mutta kaveri jäi jankkaamaan huoltoaseman nimestä. Totesi myöhemmin seuraan liittyneelle miehelleenkin naureskellen, että mieti nyt, Maija on käynyt paikkakunnalla x huoltoasemalla x vaikkei siellä ole sellaista huoltoasemaa. Miehensä ei tajunnut koko juttua ollenkaan, oli vaan että aha.

Keskustelu on siis aina tätä samaa. Mieluiten annan hänen itsensä puhua sitten, niin menee oikein. Toinen ärsyttävä tapa hänellä on se, että kerroin mitä tahansa niin kääntää keskustelun itseensä. Jos on vaikka työasia, se kuitataan että ihan kiva mutta entäs hänen työnsä. Ja sitä seuraa sitten kolmen tunnin monologi. Lähinnä hänen keskustelutyylinsä on siis se, että toista ei kuunnella lainkaan, poimitaan vain jokin aihe kuin tehtävänantona ja sitä ruvetaan sitten ruotimaan.

Vierailija
4/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette tuollaisten kavereita?

Vierailija
5/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan, että teidän kommunikaatiotyylit ja luonteet eivät sovi yhteen.

Vierailija
6/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan, onko tuo edes kaveri. Kannattaako tuollaista ihmistä päästää lähelle? Mitä myönteistä kyseinen ihminen tuo elämääsi?

Vierailija
7/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi ärsyttävä ihmistyyppi. Eräs kaveri on tuollainen.

Kerran kerroin kuinka olimme olleet muutaman päivän autoretkellä eräiden toisten tuttujen kanssa ja pysähtyneet huoltsikalla x paikkakunnalla x ja mitä sitten oli tapahtunut. Kaveri skippasi kaiken varsinaisen asiasisällön ja takertui huoltoaseman nimeen, kun kuulemma sillä paikkakunnalla ei ole sen ketjun huoltoasemaa vaan toisen. Tähän minä sitten, että jaa ihan sama, sillä nimellä puhuttiin mutta en nyt muista varmaksi eikä sen väliä vaan tapahtumilla, mutta kaveri jäi jankkaamaan huoltoaseman nimestä. Totesi myöhemmin seuraan liittyneelle miehelleenkin naureskellen, että mieti nyt, Maija on käynyt paikkakunnalla x huoltoasemalla x vaikkei siellä ole sellaista huoltoasemaa. Miehensä ei tajunnut koko juttua ollenkaan, oli vaan että aha.

Keskustelu on siis aina tätä samaa. Mieluiten annan hänen itsensä puhua sitten, niin menee oikein. Toinen ärsyttävä tapa hänellä on se, että kerroin mitä tahansa niin kääntää keskustelun itseensä. Jos on vaikka työasia, se kuitataan että ihan kiva mutta entäs hänen työnsä. Ja sitä seuraa sitten kolmen tunnin monologi. Lähinnä hänen keskustelutyylinsä on siis se, että toista ei kuunnella lainkaan, poimitaan vain jokin aihe kuin tehtävänantona ja sitä ruvetaan sitten ruotimaan.

Kuulosta aivan minun kaverilta. :'D Olen miettinyt ettei hän varmaan halua kuulla mitään kivoja asioita mitä minulle on sattunut ja koittaa kääntää aiheen kaikin keinoin.

Ap

Vierailija
8/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri teki ihan samaa, sivuutti hyvät kuulumiset ja kärtti aina jotain huonoa, mieluiten kuitenkin puhui omista ongelmistaan, eikä kuunnellut muita. MUTTA, hän oli tuolloin tosi masentunut, vaikkei siihen aikaan niin paljoa asiasta puhuttu. Onneksi en luovuttanut hänen suhteensa, vaan muistin ettei aina ole käyttäytynyt noin. Nykyään on mitä ihanin tyyppi taas.

Jos läheisen käytös muuttuu ikäväksi, kannattaa koittaa selvittää, onko kaikki hyvin ja olla armollinen. Jos ystäväsi on aina ollut tuollainen, niin sitten tietysti on ihan eri homma.

Vierailija
9/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, että ystävänsä saa valita.

Vierailija
10/10 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kaverisi, hän ei selkeästi pidä sinusta. Kateus?