Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin outo suhtautuminen pieniin ystävällisiin tekoihin

Vierailija
14.05.2020 |

Mieheni on usein väsynyt koska fyysisissä töissä ja pyrin tekemään hänelle pieniä hyviä tekoja aina silloin tällöin. En tarkoita lahjojen ostamista tms. vaan pieniä välittämisen osoituksia ihan täällä kotiarjessa jotka helpottavat hänen vaivannäköään tms.
En odota kiitosta tai ylipäätään mitään, mutta mistähän johtuu että mieheni kääntää kaiken pikkujeesin kielteiseksi ja alkaa usein jopa rähjätä jostakin pienestä asiasta kun olen pyrkinyt helpottamaan hänen olemistaan tai tekemistään. Esim. kysyn tarvitseeko apua pyöränkorjaukseen ja pidän esim. pyörää paikallaan. Usein saan vain sättimistä ja vihamielistä suhtautumista osakseni.
Mistä tällainen käytös johtuu eli kun tarjoaa apua tai jotenkin tekee pieniä hyviä tekoja niin niistä saa "kiitoksena" vain sättimistä ja raivoa?

Jos joku minua jeesisi niin kiitän kyllä kauniisti. Mutta kuten sanoin en odota kiitostakaan mutta miksi miehen reagtio on negatiivinen ja kielteinen jos toinen puhtaasta sydämestään vähän tekee pieniä hyviä arjentekoja? Miksei voi suhtautua asiaan vaikkapa neutraalisti vaan vastata ns. "hyvyyteen" raivolla ja ikävällä huomauttelulla?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, miten hän haluaisi sinun osoittavan välittämistä hänelle. Teet asian hyvää hyvyyttäsi, niin kai se on parempi tehdä sitten sellaisia asioita, joista miehesi huomaa sinun olevan avuksi.

Vierailija
2/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää auta pyytämättä tuollaista kiittämätöntä moukkaa. Ehkä huomaa sitten mitä olet tehnyt hänen hyväkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen juttelemaan sille miehellesi.

Vierailija
4/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ottaa sen silleen, että pidät häntä jotenkin kyvyttömänä selviytymään itse.

Vierailija
5/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tarinan ensimmäinen lause uudelleen, vastaus on siinä.

Vierailija
6/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuvittelee, että pidät häntä jotenkin avuttomana ja on epävarma osaamisestaan, ja pelkää että saisit sen epävarmuuden selville, Jos pitää korjata jotain, hän ajattelee, että se on hänen velvollisuutensa miehenä, ja jos sinä tulet sitten tarjoamaan apua, hän ajattelee, että olet nähnyt, ettei hän olekaan maailman taitavin korjaaja, ja torjuu avun siksi.

Ihmiset ymmärtävät usein asioita väärin, ja siksi syntyy konflikteja.

Anna hänelle apua sellaisissa asioissa, joita hänen "ei kuulukaan osata". Tai sitten yritä saada hänet tajuamaan, ettei kaikkea tarvitse osata yksin ja yhdessä voidaan asioita tehdä.

Vierailija
7/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele hänen puolestaan. Kun hän pyytää jotain, tee niinkuin hän toivoo. Älä kerro miten se tehtäisiin sinun mielestäsi paremmin.

Eli avualiaisuutesi voidaan tulkita hallinnanhaluksi.

Vierailija
8/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Tulee mieleen lapsuuteni jossa äitini ja isäni lähtivät kalaan. Äitini joko tarjoutui soutamaan tai sitten isä pyysi. Äitini ei koskaan soutanut oikein. Isäni huusi keskellä järven selkää että "souda, eikun huopaa!!" ja koskaan äitini ei soutanut muka oikein ja isäni meinasi tikahtua raivosta. Äitini oli kiltti ja pyyteetön ihminen mutta isälleni mikään ei kelvannut ja kaikki mitä äitini teki oli väärin. -ap

Vierailija
9/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on väsynyt ja haluaa puuhastella rauhassa, ilman mitään häiriöitä. Anna toisen touhuta itsekseen.

Vierailija
10/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on väsynyt ja haluaa puuhastella rauhassa, ilman mitään häiriöitä. Anna toisen touhuta itsekseen.

Mutta sitten mieheni voi vetää marttyyrikortin esiin eli kuinka hän taas YKSIN joutui tekemään sitä tätä ja tuota jne!

Vierailija
11/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten mieheni voi vetää marttyyrikortin esiin eli kuinka hän taas YKSIN joutui tekemään sitä tätä ja tuota jne!

Eiköhän osaa pyytää apua, jos tarvii.

Vierailija
12/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitten on 2 marttyyria yhdessä.

Vierailija
13/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehesi olla rauhassa.  Jos on väsyksissä niin yksin puuhailu voi rauhoittaa mieltä,

Miehet tarvitsevat usein työpäivän jälkeen omaa rauhaa. Ei heitä kiinnosta puhua pulputtaa pitkin iltaa tai vastailla vaimon kysymyksiin.

Monesti miehet menevät autotalliin muka jotain puuhailemaan, vain siksi että saavat olla rauhassa ja yksin.

Tai lenkille, tai pyöräilemään, tai yrittävät ottaa pienet nokkaunet tms.

Älä hyvä ihminen tyrkytä apuasi, se ärsyttää miestä vain enemmän jos hän on uuvuksissa.

Vierailija
14/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tätä kommenttia vähän? Missä kohdin minä olisin marttyyri? Ai siinä kohdassa jos autan miestäni ja saan vain sättimistä osakseni?? -ap

Vierailija
15/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei taida rakastaa sua enää? Sitä ärsyttää sekä auttaminen että auttamattomuus. Siis kaikki sinussa.

Kysy siltä suoraan.

Vierailija
16/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei taida rakastaa sua enää? Sitä ärsyttää sekä auttaminen että auttamattomuus. Siis kaikki sinussa.

Kysy siltä suoraan.

Olen kysynyt eikä mies näe käytöksensä taakse ollenkaan. Hänestä on ilmeisesti jotenkin luonnollista sättiä ja huomautella. Sen sanoin etten enää tule sätittäväksi esim. pyörän korjaukseen eli jos osaa käyttäytyä niin voi jeesiä. Jännä ivallinen hymy nousi miehen kasvoille ja silmät alkoivat vain jotenkin kiilua oudosti.

Ei kuulemma halua erota vaikka tätä olen useasti kysynyt.  -ap

Vierailija
17/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tätä kommenttia vähän? Missä kohdin minä olisin marttyyri? Ai siinä kohdassa jos autan miestäni ja saan vain sättimistä osakseni?? -ap

Eiköhän tämän myötä ala aueta, että miksi mies olisi mielellään väsyneenä rauhassa.. :)

Vierailija
18/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen verran että esim. kumppanini äiti on hyvin kiittämätön ihminen. Ei näe mitä muut tekevät hänen hyväkseen vaan huomauttelee ja sättii jos joku ajattaa vaikka häntä sata kilometriä autolla jonnekin niin löytää automatkan ja kuskin huonot puolet ja sättii ja huomauttelee matkan varrella, eikä näe sitä että joku todella lähti omilla bensoillaan häntä ajattamaan 100 km päähän ja olisi siitä hyvillään. -ap

Vierailija
19/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämän myötä ala aueta, että miksi mies olisi mielellään väsyneenä rauhassa.. :)

Älä vihjaile vaan kerro suoraan MISSÄ KOHDEN MINÄ OLEN MARTTYYRI? Jos haluan auttaa väsynyttä miestäni hyvästä sydämestäni ja saan vaan huomauttelua ja sättimistä osakseni niin MISSÄ KOHDEN MINÄ OLEN MARTTYYRI? KERRO suoraan,  äläkä jauha vihjailevaa shaisselia! -ap

Vierailija
20/39 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuvittelee, että pidät häntä jotenkin avuttomana ja on epävarma osaamisestaan, ja pelkää että saisit sen epävarmuuden selville, Jos pitää korjata jotain, hän ajattelee, että se on hänen velvollisuutensa miehenä, ja jos sinä tulet sitten tarjoamaan apua, hän ajattelee, että olet nähnyt, ettei hän olekaan maailman taitavin korjaaja, ja torjuu avun siksi.

Ihmiset ymmärtävät usein asioita väärin, ja siksi syntyy konflikteja.

Anna hänelle apua sellaisissa asioissa, joita hänen "ei kuulukaan osata". Tai sitten yritä saada hänet tajuamaan, ettei kaikkea tarvitse osata yksin ja yhdessä voidaan asioita tehdä.

Tämä hyvin todennäköisesti. Mies kokee miehuutensa olevan uhattuna, jos tunget hänen "reviirilleen" vaikkakin kuinka ystävällisin aikein. Raskas työ ja väsymys sekä stressi voi vielä senverran sumentaa arvostelukykyä, ettei hän tajua tarjoavasi mukavia huomionosoituksia.

Parasta kuitenkin olisi jutella sille miehelle ja kysyä, miten parhaiten voisit osoittaa arjen pieniä ystävällisiä tekoja. Minulle yleensä miehenä riittää spontaani halaus ja märkä pusu poskelle/korvalle niin olisin jo parin asten verran rentoutuneempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän