Pölyallergia vauvalla?
Kävimme lähinnä ruoka-aineallergiaepäilyjen takia poikamme 8,5 kuukautta kanssa allergiatesteissä, mutta allergia paljastuikin pölypohjaiseksi!
Arvot olivat selkeästi koholla pölyryhmässä. Vasta parin viikon päästä saamme erittelyn, onko kyse kissa-, koira-, hevos- vai huonepölyallergiasta. Meillä on kissa kotona, joten sitä epäilen. Oireina on kutiavat ja punoittavat silmänaluset ja muutakin kutiavaa ihottumaa.
Meillä vanhemmilla molemmilla on huonepölyallergiat, sekä isällä hiukan kissa-allergiaa.
Minulle yllätys oli, että näin pienet voivat jo olla pölyallergisia? Löytyykö muita? Miten teillä oirehditaan?
t. Miisis ja Jimi 8,5 kk
Kommentit (5)
Huih, onkohan meidänkin pikkuisella allergiaa? Hän on nimittäin aivastellut pienen ikänsä (kohta ikää 7kk). Meillä on koira, pölyä löytyy ja minä olen siitepöly/eläinallergikko. Oma eläinallergiani on lieventynyt, siksi siis koirankin uskalsimme aikoinaan hankkia. Olen niin kovasti pelännyt sitä, että allergiani perityy. Jotenkin olen toivonut, että koiran läsnäolo syntymästä lähtien toimisi ns. siedätyshoitona.
Onko siis teitä muitakin " aivastelijoiden" äitejä ja onko lapsellanne todettu allergiaa? Vauvamme silmä rähmii myös jatkuvasti (ympäröivä iho ei punoita), ja kyseessä pitäis olla tukkeutunut kyynelkanava, mutta nyt heräsi epäilys, että ei kai sekin ole allergiapohjaista. nyyyyyyyyyyh Tyttö ei kyllä muutoin vaikuta allergiselta, näin jos omien kokemuksien perusteella hänmtä tarkastelen... en sit tiedä....=(
Oireet kylläkin kuulostaa tutulta...
Meidän allergia selvisi, kissasta siis on :( Täytyy ruveta etsimään uutta kotia kisumirrille. Minäkin toivoin, että kissa toimisi " siedätyshoitona" , mutta näköjään se perimä on niin iso asia.
Nyt poitsu on kylläkin ollut oireeton, mutta eihän sitä silti viitsi toisen terveyttä vaarantaa.
On muuten aivastellut koko pienen ikänsä hurjasti, vasta parina viime kuukautena on tullut silmien punoitus ja hankaus. Myös korviansa hinkuttaa. Jotenkin on aina " rapsutellut" itseään kovasti, mutta olen sen ajatellut olevan vaan tapa.
Nyt tuli suru..... pitää kai viedä lapsi allergiatesteihin.... suren yhtä aikaa sekä lapseni että koiran kohtaloa.. nyyyyyyyyyyhhh :`(
P iti vielä sanoa, että tosi harmillista, että allergiaa teidän lapsellanne todettiin ja että joudutte luopumaan kissastanne. Nuo lemmikit kun ovat perheenjäseniä konsanaan. Meidän koira on meille kuin oma lapsi. Vauvan tuloa jouduimme odottamaan aika pitkään ja siinä kovassa vaavikuumeessa tuli koira hankittua ja voit vaan kuvitella kuinka tärkee koiruli meille on. Tietenkin lapsi menee tällaisissa asioissa edelle, mutta kuitenkin mieli on nyt meikällä maassa, jos tässä allargiaa meiltäkin löytyy.... =(
Ollaanko me ainoita?