Kannattaako satsata kalliimpiin imetysliiveihin?
Vai riittääkö esim. jotkut Carriwellin 30€ liivit?
Kommentit (17)
Itse ostin lidlistä 7€ ja tyytyväinen olin. Tärkeintä oli, että pällä oli myös imetyspaita tai imetysmekko.
Ostin vain tavalliset halvat urheilurintsikat marketista. Siis sellaiset rennot ohuet, jotka olisivat oikeastaan urheillessa surkeat, koska eivät tue yhtään. Mutta imettäessä olivat ihan hyvät. En ostanut imetysvaatteitakaan. Paidan helmaa nostaa ja sieltä imettää, eihän siinä sen kummempaa.
Panosta liivin suojuksiin. Halvat menevät kasaan ja eivät ime maitoa.
Boobin liivit on hyviä, jos vähän kalliimpia katselet. Niitä kuitenkin pestään aika usein ja halvimmat löpsähtää, joten noi on kestäny jo parilla lapsella useamman vuoden imetykset ja kuitenkin tarpeeksi tukea kun aloin käydä töissäkin. Mukavuudenhalusta en palannut vanhoihin takaisin. Kaaritukia en käyttänyt ollenkaan eikä niitä suositellakaan kuin 3kk imetyksen alusta, ettei tule tukoksia. HM-liivit oli yöllä pehmeät mutta pitivät ne maitoa imevät lappuset paikallaan (liivinsuojat).
Ei kannata. Itse ostin sekä kalliimpia että halvempia. Käytännössä parhaat / mukavimmat oli H&M:stä ostetut yksinkertaiset, puuvillaiset imetysliivit (taisi olla ne samat 2kpl/pkt mitkä jo mainittiin). Kalliimmat liivit oli toki kivemman näköiset. Kaikki liivit sai heittää roskiin vuoden jälkeen, kyllä ne niin loppuun oli kulutettu.
Puuvillaisia liivinsuojia suosittelen myös. Kertakäyttöiset jää kiinni nänniin ja ilman suojia maitoa tihkuu vaatteista läpi.
Toppimaiset tieten kaikista varmin valinta, kun ei voi tietää miten rinnat paisuu?
Vierailija kirjoitti:
Ostin vain tavalliset halvat urheilurintsikat marketista. Siis sellaiset rennot ohuet, jotka olisivat oikeastaan urheillessa surkeat, koska eivät tue yhtään. Mutta imettäessä olivat ihan hyvät. En ostanut imetysvaatteitakaan. Paidan helmaa nostaa ja sieltä imettää, eihän siinä sen kummempaa.
Imetysvaattet on hyvä sijoitus, varsinkin jos aikoo viihtyä muuallakin kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetysvaattet on hyvä sijoitus, varsinkin jos aikoo viihtyä muuallakin kuin kotona.
Mulla ainakin imetyksen alussa vaihteli rintojen koko niin paljon, että oli hankalaa pitää oikeastaan mitään liivejä. Jotkut tosi joustavat urheiluliivit saattoivat käydä. Olen aina imettänyt tosi pitkään, niin myöskään vuosikausia imetysvaatteiden pitäminen ei kiinnostanut. Ihan tavallisissa vaatteissa olen imettänyt, ei ole menoa haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ostanut erikseen imetysvaatteita, mulla toimi yhdistelmänä alustoppi ja sen päällä oleva löysempi paita.
Mutta noista liiveistä, voihan se olla, etä jos on isommat rinnat, niin sitten kaipaa jotain tukevampaa. Ei kannata kuitenkaan ostaa ennen synnytystä tai ihan alussa, vaan vasta sitten, kun maidontuotanto on tasaantunut. Mullakin oli Lindexin ja/tai H&M:n (en enää muista) 2 kpl:n pakkauksen liivejä, joita käytin koko imetysajan.
Ostin ensin halvat imetysliivit Anttilasta, niissä selkäosa nousi melkein niskaan ja kuppiosan avaamiseen piti käyttää kahta kättä. Jaksoin pelleillä niiden kanssa muutaman viikon, sitten ostin kunnolliset. Ne pysyi paikallaan ja kupin sai auki yhdellä kädellä. Halvat oli liian lepsut isorintaiselle, pienemmälle koolle ne olisi olleet varmaan ihan käypäiset. Kalliita liivejä ei kannata ostaa raskausaikana, koska rinnat voivat kasvaa imetyksen alettua paljonkin. Liivinsuojukset on ihan välttämättömiä.
Ei ole ikinä ollut yksiäkään imetysliivejä, paitoja tms humpuukia.
5 lasta kuitenkin saanut ja ilman on pätjännyt
Vierailija kirjoitti:
5 lasta kuitenkin saanut ja ilman on pätjännyt
Miten sä käytännössä hoidit imetyksen ilman imetysliivejä? Veditkö kupin sivuun vai rinnan yli? Miten ihan aluksi, kun rinnat ovat kipeät? Puristushan voi aiheuttaa tukoksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Ostin ensin halvat imetysliivit Anttilasta, niissä selkäosa nousi melkein niskaan ja kuppiosan avaamiseen piti käyttää kahta kättä. Jaksoin pelleillä niiden kanssa muutaman viikon, sitten ostin kunnolliset. Ne pysyi paikallaan ja kupin sai auki yhdellä kädellä. Halvat oli liian lepsut isorintaiselle, pienemmälle koolle ne olisi olleet varmaan ihan käypäiset. Kalliita liivejä ei kannata ostaa raskausaikana, koska rinnat voivat kasvaa imetyksen alettua paljonkin. Liivinsuojukset on ihan välttämättömiä.
Se riippuu ihan yksilöstä, ovatko välttämättömiä. Mä esim. en ole käyttänyt yhtä ainutta kertakäyttöistä liivinsuojusta. Mulla oli jonkin verran kestosuojuksia, joita käytin ihan muutaman viikon. Yöllä työnsin harson topin alle, mutta tämäkin tarve poistui nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu ihan yksilöstä, ovatko välttämättömiä. Mä esim. en ole käyttänyt yhtä ainutta kertakäyttöistä liivinsuojusta. Mulla oli jonkin verran kestosuojuksia, joita käytin ihan muutaman viikon. Yöllä työnsin harson topin alle, mutta tämäkin tarve poistui nopeasti.
Jep, tämä kannattaa testata ensin ennen liivinsuojuksien hamstraamista. Kaikilta ei tule ylimääräistä maitovuotoa rinnoista. Itsellänikin jäi ekan synnytyksen jälkeen koko liivinsuojapaketti käyttämättä. Ei ne nyt niin kalliita ole, mutta ehkä ei kannata kaappia niillä täyttää. Muiden vauvojen kohdalla en niitä ostanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 lasta kuitenkin saanut ja ilman on pätjännytMiten sä käytännössä hoidit imetyksen ilman imetysliivejä? Veditkö kupin sivuun vai rinnan yli? Miten ihan aluksi, kun rinnat ovat kipeät? Puristushan voi aiheuttaa tukoksiakin.
En ole tuo aiempi vastaaja, mutta itse käytin joustavia ja kaarituettomia liivejä ja joskus olin jopa ilman liivejä, kun imetin. Rintaliiveissä vedin vain kupin pois rinnan päältä. Mutta tosiaan usein vältin pitämästä rintaliivejä, koska jos rinnat pääsivät täyttymään liikaa, niin tuli herkästi tukoksia. Jopa imetysliivit tuntuivat usein lian napakoilta, joten pidin ihan rimpuloita liivejä lähinnä vain siveellisyyssyistä ettei nännit näy paidan läpi.
Ja mitenhän pian se rinnanympäryskin lähtee pieneneen synnytyksen jälkeen? Ennen raskautta ostetuissa liiveissä ympäryskoko oli 70 ja nyt n 82cm. En tiedä uskallanko hommata nyt mitään vai tilaanko synnytyksen jälkeen :o
Ei kannata. Istuvia liivejä ei ole keksittykään joten sama onko halvat vai kalliit. Myöskin tulee varautua että ostaa riittävän löysät liivit. Mulle tuli heti maitotiehyttukos (joka muuttui helposti tulehdukseksi) jos rintaliivien alanauha oli kireä, tai jos pidin esim 2h kaarituellisia rintsikoita.
Kaarituet teki heti tulehduksen. Imetyksen aikan rintarauhaskudosta voi tulla kainalon puolelle tai rinnan ”alle” (siis siihen alanauhan kohtaan) ja tämän takia joillekin tulee helposti sitten tiehyttukos. Tää kudos toki katoaa kun imetys loppuu.
Parhaat inetysliivit oli h&m 2-pack liivisetti joka oli vähän kuin mattapintaista jumppatrikookangasta. Venyi eikä tehnyt näitä tulehduksia.