Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan automerkkien kuljettajien mielikuvia!

Vierailija
13.05.2020 |

Stereotypia / mielikuva / kokemus jne.

Aloitan: Mazdan kuljettajat eivät osaa ajaa, ja luulevat autoaan ralliautoksi. Asumme maaseudulla, ja aina jos auto on ajanut tieltä, se on ollut Mazda. Liikenteessä muutenkin Mazdat usein ajavat miten sattuu.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automerkkien kuljettajien mielikuvia? Mistäs ihmeestä muut niistä tietäisivät?

Minä ajan Chryslerillä ja poika katsoo Hopeanuoli- sarjaa.

Minulla tuli ääniraidasta mielikuva Akira Kurosavan samurai-elokuvista.

Vierailija
42/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automerkkien kuljettajien mielikuvia? Mistäs ihmeestä muut niistä tietäisivät?

Minä ajan Chryslerillä ja poika katsoo Hopeanuoli- sarjaa.

Minulla tuli ääniraidasta mielikuva Akira Kurosavan samurai-elokuvista.

Eli Chrysler-kuskin mielikuva:

Samurai pauhaa mahtipontisella äänellä käsi miekkansa kahvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota-kuskit on pihejä peruspulliaisia. Kiihdyttävät hitaasti, jotta bensaa säästyisi.

Vierailija
44/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautolla ajavat on kaikki mulkkuja. Aiheeseen liittyvän FB ryhmän keskustelu on kuin joku myrkyllinen lastentarha.

Vierailija
45/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neliovisella Bemarilla ajavan on pakko olla hinttapuli...

Millaisessa autossa on neljä ovea? Normaalissa henkilöautossa on viisi ovea (2x etu, 2x taka + takaluukku) ja sporttisemmissa on kolme ovea.

No oliskohan vaikka sedanissa...

Protip: ei kannata leikkiä nokkelaa, jos ei ole :P

Sedanit on 5-ovisia. Faktat kuntoon.

Eivät ole.  Sedan eli porrasperä on henkilöautojen yleisin korimalli. Porrasperässä auton takaikkunan alaosan ja tavaratilan luukun välissä on ”porras” eikä luukkua ole saranoitu takaikkunan kanssa yhteen. Sedanit ovat kaksi- tai neliovisia, kun taas hatchbackit eli viistoperät ovat kolmi- tai viisiovisia (takaluukku katsotaan oveksi, mikäli takaikkuna aukeaa sen mukana).

Sedan, eli porasperä, eli 2-4 oviset autot olivat aikoinaan yleisin korimalli. Nykyään farmari ja/tai viistoperät, katumaasturit ym on ohittanut suosiossa sedanit. Mutta siinä olet oikeassa että jos takaluukussa on ikkuna, se lasketaan oveksi, porrasperän luukkua ei lasketa vaikka sieltä penkit kääntämällä sisään pääsisikin.

Vierailija
46/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta audi- ja bmw-kuskien lisäksi skodakuljettajat ovat poikkeuksellisen huonotapaisia. Roikkuvat kiinni perässä, vilkuttelevat valoja, tekevät vaarallisia ohituksia eivätkä nopeusrajoituksista niin välitä. Sijoitus on tärkein.

Vierailija
47/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audi lähinnä melko arkinen automalli edustavaan matkatyöhön.

Vierailija
48/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Octaviakuskit on pienimunaisia aisureita.

Vierailija
49/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

volvokuskit ovat älykkäitä, kauniita ja ihania ihmisiä!

t. volvokuski

Vierailija
50/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvolla ajavat järkeviä, auttavaisia, rauhallisia.

Vierailija
51/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v+ 300tkm+ sakebemari: 25-35v pyrkyri joka elää velkarahalla tai ma mujengin yhteisostos teinilikka pillurallia varten.

Vierailija
52/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veholta ostettu kalliimpi mersu: 50v+ hyvin tienaava herrasmies.

Vierailija
53/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qashqai: keskiluokkainen ja keski ikäinen tai vanhempi kuski. Rauhallinen joka ei ota riskejä ajaessa, aivan kuten ei ottanut autoa ostaessa.

Vierailija
54/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Qashqai: keskiluokkainen ja keski ikäinen tai vanhempi kuski. Rauhallinen joka ei ota riskejä ajaessa, aivan kuten ei ottanut autoa ostaessa.

Yleensä vähän turhankin rauhallinen

Vierailija
55/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mersukuskilla on paksu lompakko.

Jo ostaa Mersun, niin lompakko ei paksuna pitkään pysy. Itselläni jäi tienvarteen ja vietiin hinaajalla takaisin myyjäliikkeeseen. En osta ikinä enää Mersua. Ne eivät ole edes kauniita ja urheilullisia, vaan sellaisia pönäkän vatsakkaan keski-ikän ylittäneen herrashenkilön.  Se mielikuva tulee itselleni.  Mersuja saa myös käytettynä hyvin edukkaasti, etenkin diesel Mersuja.  Mersun merkki kärsinyt inflaation. 

Vierailija
56/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMW= minikalu. Totuus joka meinaa nykyisin unohtua. Oikein silmiinpistävää, että BMW -kuski usein nostelee punttia ja koittaa ISONTAA kehoaan mutta ohut ja hyvin lyhyt pikkukatkis se vaan entistäkin naurettavamman näköisenä kaivautuu hikisiin nivusiin.

Vierailija
57/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nähnyt ja tunnen Qashqai omistajia, useimmat nuoria tyylikkäitä naisia. Qashqai on myös tyylikäs ja esteettinen auto, etenkin herkuilla varustettuna panoraama kattoa ja jos valitsee tyylikkään värin. 

Vierailija
58/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota kuskit ovat ajotaidottomia ja iältään 60+

Ekan tunnustan, mutta oon vasta 40+. XD

Vierailija
59/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota-kuskit on pihejä peruspulliaisia. Kiihdyttävät hitaasti, jotta bensaa säästyisi.

Taas tunnustan ekan, mutta autoa kiihdytän talla pohjassa, tosin mun rakas ja luotettava Auris ei kovin nopeaa kiihdy silloinkaan. 

Vierailija
60/62 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värilläkin on väriä. En tajua kuka ostaa ruskean tai tummanharmaan auton, oli merkki mikä hyvänsä niin ruma on. Itse haluan aina joko valkoisen tai sitten mustan kiiltavän, ei mattapintaista. Pikkuautoa en ostaisi minkään merkkistä mm. Polo tai Fiat. Aikoinaan tosin markkinoilla oli Fiat 600 oli söpö ja Morris Mini mutta niissä oli luonnetta ja asennetta.