Kuinka usein leivot leipää?
Itse leivon keskimäärin 2-3 kertaa viikossa.
Sämpylät pyöräytän usein ohimennen lähes itsestään milloin mistäkin aineista, ruisleivän juuri on aina jääkaapissa. Helppoa ja mukavaa hommaa, säästää rahaa ja saa usein tuoretta leipää :)
Kommentit (16)
En oikeastaan koskaan syö leipää. Ainoa leipä mitä syön/leivon on pitaleivät.
Hyvin harvoin. Ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään.
Ehkä pari kertaa kuussa. Teen pannuleipiä, ne on helppoja ja nopeita. Syön pääosin näkkileipää, mutta välillä tekee mieli pehmeetä leipää enkä voi syödä niitä kaupan leipiä. Niissä on jotain, mitä ei elimistö kestä. Yhteinen tekijä niissä on rypsiöljy, joten sitä epäilen, enkä varmaan aiheetta.
Edellisestä kerrasta on varmaan n.25v aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt työttömänä ollessani olen leiponut kaiken syömäni leivän itse. eli noin kerran viikossa.
Pakastat siis varmaankin osan?
Eihän noita itse leivottuja kovin paljoa yli vuorokautta pysty käyttämään. Eli käytännössä yhdellä leipomisella saa kahdeksi päiväksi leipää, leivontapäivä + seuraava päivä.
Siksi itse leivon muutaman päivän välein.
ap
Varmaan jotain 4-5 kertaa vuodessa leivon pienen erän kaurasämpylöitä. Tykkään leivästä lähinnä uunituoreena, siksi leivon pieniä eriä, että saa kaiken syötyä melko tuoreena.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt työttömänä ollessani olen leiponut kaiken syömäni leivän itse. eli noin kerran viikossa.
Pakastat siis varmaankin osan?
Eihän noita itse leivottuja kovin paljoa yli vuorokautta pysty käyttämään. Eli käytännössä yhdellä leipomisella saa kahdeksi päiväksi leipää, leivontapäivä + seuraava päivä.
Siksi itse leivon muutaman päivän välein.
ap
Miksi ei voi? Vai oletko nirppanokka?
Ennen leivoin pari kertaa kuussa. Sitten meidän yleiskone hajosi ja nyt leivon vaan harvoin. Inhoan taikinan alustamista käsin.
Syön leipää ehkä pari kertaa kuussa ja leipää saa kaupastakin -60% niin en näe järkeä leipoa.
Miksi leipää mussutetaan niin paljon?
Leivon sämpylöitä 3-4 krt vuodessa. Varsinaista leipää en koskaan.
Osaan kyllä leipoa, mutta en jaksa vaivautua vaan annan ammattileipureiden hoitaa sen homman.
Sämpylöitä leivon usein. Välillä useamman kerran viikossa. Keittopäivinä leivon lähes joka kerta sämpylät. Ainakin 2-4 kertaa kuussa sämpylää tai patonkia teen.
Leivon viikoittain ruisleipää omalla juurella. Sen lisäksi teen vaaleita sämpylöitä, ihan pelkkiä vehnäsämppäreitä. Kun syö hapatettua ruisleipää päivittäin niin kaverina voi syödä ihan pelkkiä herkkusämppyi :)
Kerran viikossa pakastimeen. Mulla keliakia niin omatekemä halvempi kun kaupan ryöstö hinnat ja saa mieleistään