Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailman helppohoitoisimpia kesäkukkia?

Vierailija
13.05.2020 |

Sellaisia joita ei tarvi nyppiä, auringossa viihtyviä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokit

Vierailija
2/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orvokit

Niitä pitää nyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupiini

Vierailija
4/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakello.

Lannotetta kannattaa laittaa joka kasteluveteen eikä saa kuivua, mutta muuten kukoistaa pitkälle syksyyn saakka.

Vierailija
5/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppeleista siniviuhka (on myös muissakin väreissä) ja oma suosikkini lobelia.

Vierailija
6/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sellainen pyyntö että väri olisi kiva olla vaaleanpunainen/fuksia -sävyinen

Ap

Vierailija
7/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupiini

Joo, ja jättiputki, kurtturuusu sekä jättipalsami. 

Vierailija
8/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoonakello.

Lannotetta kannattaa laittaa joka kasteluveteen eikä saa kuivua, mutta muuten kukoistaa pitkälle syksyyn saakka.

Kellot ovat kyllä helppoja, mutta laiskalle kauhistus nyppimisineen.

Vierailija
9/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä sellainen pyyntö että väri olisi kiva olla vaaleanpunainen/fuksia -sävyinen

Ap

Googlaa ehdottamani siniviuhka ja lobelia.

- 5

Vierailija
10/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupiini

Joo, ja jättiputki, kurtturuusu sekä jättipalsami. 

Helppohoitoisempia et löydä. Lupiineissa löytyisi ap:n toivomaa väriäkin.

Vierailija
11/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki on kevätkukka, se harvemmin kaunistaa pihaa koko kesän ajan ja niitä nimenomaan pitääkin nyppiä.

Miljoonakello on helppo ja kaunis, samoin annansilmät ja ahkeraliisa. Nämä ovat ehdottomasti helpoimmat ja varmimmat kukkijat.

Kaikki nuo viihtyvät auringossa, mutta eivät suutu sateestakaan ja niitä ei tarvitse nyppiä, sen kun kastelee ja lannoittaa.

Ahkeraliisa on tosin hallanarka, eli vielä sitä en istuttaisi. Samoin guineanliisa.

Pelargonia on kaunis ja kukkii hyvin hoidettuna syksyyn asti, mutta se ei siedä päälle satavaa sadetta ollenkaan.

Helppoja on myös samettikuat, mutta minusta ne haisee pahaalla ja niistäkin pitää kukkineet poistaa, lisäksi niiden kukintavärit on aika syksyiset.

Marketta menestyy hyvänä kesänä hyvin, mutta sitäkin saa nyppiä. Daaliat on kauniita isoine kukkineen, samoin sääkukat ja verenpisara.

Vierailija
12/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunlilja. Keväällä poistan edellisvuoden kuihtuneen kasvuston ja siinäpä se. :)

Vierailija
13/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoonakello.

Miljoonakelloa ei tarvitse nyppiä, sen kuivuneet kukat varisevat itsekseen alas.

Vierailija
14/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orvokki on kevätkukka, se harvemmin kaunistaa pihaa koko kesän ajan ja niitä nimenomaan pitääkin nyppiä.

Miljoonakello on helppo ja kaunis, samoin annansilmät ja ahkeraliisa. Nämä ovat ehdottomasti helpoimmat ja varmimmat kukkijat.

Kaikki nuo viihtyvät auringossa, mutta eivät suutu sateestakaan ja niitä ei tarvitse nyppiä, sen kun kastelee ja lannoittaa.

Ahkeraliisa on tosin hallanarka, eli vielä sitä en istuttaisi. Samoin guineanliisa.

Pelargonia on kaunis ja kukkii hyvin hoidettuna syksyyn asti, mutta se ei siedä päälle satavaa sadetta ollenkaan.

Helppoja on myös samettikuat, mutta minusta ne haisee pahaalla ja niistäkin pitää kukkineet poistaa, lisäksi niiden kukintavärit on aika syksyiset.

Marketta menestyy hyvänä kesänä hyvin, mutta sitäkin saa nyppiä. Daaliat on kauniita isoine kukkineen, samoin sääkukat ja verenpisara.

Daaliat ovat kyllä ihania! Ja helppohoitoisia, lakastuneet kukat vaan napsaistaan pois. Myös mustasilmäsusanna on helppo.

Vierailija
15/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Keijunmekko. Näyttävä amppelikukka. Kukat näyttää tosin vähän hävyttömiltä.

Vierailija
16/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miljoonakello.

Eivät oikeasti vaadi nyppimistä, vaikka näyttävät siltä. Pudottelevat itse kukkia ja uusia tulee. Mulla on ollut näitä joka kesä kohta parikymmentä vuotta ja amppeleissa olen aina pitänyt. 

Jostain syystä pari kertaa on käynyt niin, että syystä, jota en tiedä, satunnainen yksilö rupesi kuivahtamaan.

Muutoin ovat olleet aidosti maailman helpoimmat. En ole viherpeukalo.

Vierailija
17/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan orvokkeja yms halpoja, mitä saa esim tokmannilta. En ole mistään nyppimisestä koskaan kuullutkaan, olen ihan vain kastellut ja hyvältä on näyttäneet koko kesän.

Vierailija
18/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verbena

Vierailija
19/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Keijunmekko. Näyttävä amppelikukka. Kukat näyttää tosin vähän hävyttömiltä.

Mä oon aina ihmetellyt tän nimeä. Mulle ei tule keijunmekko mieleen niistä kukista...

Vierailija
20/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat pihan kukoistaa ilman "hoitoa". Tulet yllättymään ketosi kauneudesta.