Maailman helppohoitoisimpia kesäkukkia?
Sellaisia joita ei tarvi nyppiä, auringossa viihtyviä?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Orvokit
Niitä pitää nyppiä.
Miljoonakello.
Lannotetta kannattaa laittaa joka kasteluveteen eikä saa kuivua, mutta muuten kukoistaa pitkälle syksyyn saakka.
Amppeleista siniviuhka (on myös muissakin väreissä) ja oma suosikkini lobelia.
Vielä sellainen pyyntö että väri olisi kiva olla vaaleanpunainen/fuksia -sävyinen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lupiini
Joo, ja jättiputki, kurtturuusu sekä jättipalsami.
Vierailija kirjoitti:
Miljoonakello.
Lannotetta kannattaa laittaa joka kasteluveteen eikä saa kuivua, mutta muuten kukoistaa pitkälle syksyyn saakka.
Kellot ovat kyllä helppoja, mutta laiskalle kauhistus nyppimisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vielä sellainen pyyntö että väri olisi kiva olla vaaleanpunainen/fuksia -sävyinen
Ap
Googlaa ehdottamani siniviuhka ja lobelia.
- 5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupiini
Joo, ja jättiputki, kurtturuusu sekä jättipalsami.
Helppohoitoisempia et löydä. Lupiineissa löytyisi ap:n toivomaa väriäkin.
Orvokki on kevätkukka, se harvemmin kaunistaa pihaa koko kesän ajan ja niitä nimenomaan pitääkin nyppiä.
Miljoonakello on helppo ja kaunis, samoin annansilmät ja ahkeraliisa. Nämä ovat ehdottomasti helpoimmat ja varmimmat kukkijat.
Kaikki nuo viihtyvät auringossa, mutta eivät suutu sateestakaan ja niitä ei tarvitse nyppiä, sen kun kastelee ja lannoittaa.
Ahkeraliisa on tosin hallanarka, eli vielä sitä en istuttaisi. Samoin guineanliisa.
Pelargonia on kaunis ja kukkii hyvin hoidettuna syksyyn asti, mutta se ei siedä päälle satavaa sadetta ollenkaan.
Helppoja on myös samettikuat, mutta minusta ne haisee pahaalla ja niistäkin pitää kukkineet poistaa, lisäksi niiden kukintavärit on aika syksyiset.
Marketta menestyy hyvänä kesänä hyvin, mutta sitäkin saa nyppiä. Daaliat on kauniita isoine kukkineen, samoin sääkukat ja verenpisara.
Kuunlilja. Keväällä poistan edellisvuoden kuihtuneen kasvuston ja siinäpä se. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljoonakello.
Miljoonakelloa ei tarvitse nyppiä, sen kuivuneet kukat varisevat itsekseen alas.
Vierailija kirjoitti:
Orvokki on kevätkukka, se harvemmin kaunistaa pihaa koko kesän ajan ja niitä nimenomaan pitääkin nyppiä.
Miljoonakello on helppo ja kaunis, samoin annansilmät ja ahkeraliisa. Nämä ovat ehdottomasti helpoimmat ja varmimmat kukkijat.
Kaikki nuo viihtyvät auringossa, mutta eivät suutu sateestakaan ja niitä ei tarvitse nyppiä, sen kun kastelee ja lannoittaa.
Ahkeraliisa on tosin hallanarka, eli vielä sitä en istuttaisi. Samoin guineanliisa.
Pelargonia on kaunis ja kukkii hyvin hoidettuna syksyyn asti, mutta se ei siedä päälle satavaa sadetta ollenkaan.
Helppoja on myös samettikuat, mutta minusta ne haisee pahaalla ja niistäkin pitää kukkineet poistaa, lisäksi niiden kukintavärit on aika syksyiset.
Marketta menestyy hyvänä kesänä hyvin, mutta sitäkin saa nyppiä. Daaliat on kauniita isoine kukkineen, samoin sääkukat ja verenpisara.
Daaliat ovat kyllä ihania! Ja helppohoitoisia, lakastuneet kukat vaan napsaistaan pois. Myös mustasilmäsusanna on helppo.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Keijunmekko. Näyttävä amppelikukka. Kukat näyttää tosin vähän hävyttömiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljoonakello.
Eivät oikeasti vaadi nyppimistä, vaikka näyttävät siltä. Pudottelevat itse kukkia ja uusia tulee. Mulla on ollut näitä joka kesä kohta parikymmentä vuotta ja amppeleissa olen aina pitänyt.
Jostain syystä pari kertaa on käynyt niin, että syystä, jota en tiedä, satunnainen yksilö rupesi kuivahtamaan.
Muutoin ovat olleet aidosti maailman helpoimmat. En ole viherpeukalo.
Mulla on ihan orvokkeja yms halpoja, mitä saa esim tokmannilta. En ole mistään nyppimisestä koskaan kuullutkaan, olen ihan vain kastellut ja hyvältä on näyttäneet koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKeijunmekko. Näyttävä amppelikukka. Kukat näyttää tosin vähän hävyttömiltä.
Mä oon aina ihmetellyt tän nimeä. Mulle ei tule keijunmekko mieleen niistä kukista...
Annat pihan kukoistaa ilman "hoitoa". Tulet yllättymään ketosi kauneudesta.
Orvokit