Klarna erämaksu
Ostin uuden pesukoneen Gigantista Klarnan erämaksulla. Arvatkaa paljonko siinä on korko? En tiennyt, että erämaksut tulee näin kalliiksi, siis 19% korko?? Ihan älytöntä ja nyt joudun maksamaan ihan hulluna noita korkoja.
Kommentit (34)
No oliko tuo muka yllätys? Sano nyt vielä että meinaat maksaa pienintä mahdollista kk-erää jolloin velka ei lyhene ollenkaan.
ensimmäinen kerta kun käytän erämaksua ja olin ajatellut jotenkin että se on edullista, kun kuukausisumma on niin pieni ja moni tuttu näitä käyttää useinkin.. en kyllä tajua miksi? ap
Vierailija kirjoitti:
No oliko tuo muka yllätys? Sano nyt vielä että meinaat maksaa pienintä mahdollista kk-erää jolloin velka ei lyhene ollenkaan.
en kyllä aio, nyt kun tiedän kuinka kallis tämä oikeasti on. Ei mitään järkeä tässä, parempi olisi ollut hakea laina pankista pienemmällä korolla, mutta en usko että sitä tälläisiin myönnetään. En pysty kokonaan maksamaan yhdellä kertaa ja sen takia tähän erämaksuun päädyin. Voiko näitä lainoja "myydä" jollekin ja mahdollisesti saada pienempiä korkoja? Onko kellään kokemuksia?
Voi herranjumala. Nää mistään mitään tietämättömät (ja lukutaidottomat) shoppailijat tuli aikoinaan hyvinkin tutuksi.
Terv. Entinen klarnalainen
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on köyhien ongelmat
Minä maksoin köyhänä klarnan osamaksut ajoissa.
NetAnttilan aikaan, kun ostin sieltä tietokoneen osamaksulla, oli osamaksuerissä nollakorko. Kun Anttila meni konkkaan, lasku siirtyi Klarnalle ja alkoi muhkea korko juosta, minkä vuoksi maksaminen kesti aiottua kauemmin. En tiedä, rikottiinko tuossa jotain sääntöjä/lakeja, kun yhtäkkiä lisätään maksuihin korko, jota ei ostettaessa, sopimushetkellä ole ollut, mutta ikävä yllätys se ainakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en kyllä aio, nyt kun tiedän kuinka kallis tämä oikeasti on. Ei mitään järkeä tässä, parempi olisi ollut hakea laina pankista pienemmällä korolla, mutta en usko että sitä tälläisiin myönnetään. En pysty kokonaan maksamaan yhdellä kertaa ja sen takia tähän erämaksuun päädyin. Voiko näitä lainoja "myydä" jollekin ja mahdollisesti saada pienempiä korkoja? Onko kellään kokemuksia?
Etkö omista luottokorttia?
Sen avulla pystyy pelaamaan melko hyvin "osamaksun" ilman korkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö omista luottokorttia?
Sen avulla pystyy pelaamaan melko hyvin "osamaksun" ilman korkoja.
Monissa luottokorteissa on kans korkeat korot. Mulla ei riittänyt luotonraja tähän ostokseen myöskään.
Jos sulla ei ole mahdollista maksaa pois koko osamaksua heti, kannattaa kilpailuttaa sen korko ainakin, ehkä voit onnistua saamaan sen pienemmäksi. Itse luulin että pitää olla monta lainaa koossa, jotta voi saada yhdistelylainan kautta matalamman koron, mutta löysin yrityksen, joka hyväksyy kans yksittäisiä lainoja.
https://www.mimmitsijoittaa.fi/raha/saastovinkki-joka-oikeasti-toimii-m…
Ei sun auta kuin maksaa ja ottaa opiksesi
Sä voit maksaa just niin paljon kerralla kun haluat, niin ei ehdi kauaa korot juoksa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole mahdollista maksaa pois koko osamaksua heti, kannattaa kilpailuttaa sen korko ainakin, ehkä voit onnistua saamaan sen pienemmäksi. Itse luulin että pitää olla monta lainaa koossa, jotta voi saada yhdistelylainan kautta matalamman koron, mutta löysin yrityksen, joka hyväksyy kans yksittäisiä lainoja.
https://www.mimmitsijoittaa.fi/raha/saastovinkki-joka-oikeasti-toimii-m…
Tästä en ollutkaan kuullut aiemmin, pitää tutustua vähän lisää ja ehkä laittaa hakemus. ap
Onko jollain kokemusta tuosta Anyfinistä, josta tuo Mimmit sijoittaa blogi kirjoittaa?
En osta koskaan osamaksulla, jos on mahdollista maksaa kerralla. Tulee todella paljon halvemmaksi.
Minä maksoin Ellokselle joskus moneen kertaan lainatun summan, siltä tuntui, massiivinen korko. Pääomitettu?
Kauppiailla on monia keinoja kartuttaa omaa ja yteistyökumppaneidensa kassaa. Yksi yleisimmistä on tämä osamaksukauppa eri muotoineen. Järkevä ihminen välttää niitä, vaikka käteismaksu ei aluksi tahdokaan kauppiaalle kelvata.
Onko toi 19% kuukausittainen korko vai mikä?
Jos se vuosikorko on, niin ei tolkuttoman suuri.
Mutta onhan se vuosikorkonakin esim. 400e pesukoneesta 76 euroa kuin heittäisi kankkulan kaivoon.
Zinc
Itse suosin sen takia käteisellä ostamista ;)
Pidän mielummin itse tuon 76 euroa, vaikkei sillä kuuhun päästäkään, mutta useita tuollaisia 76 euroisia kun säästää, niin ostaa sillä jo jotakin ;)
Kannattaisko lukea erämaksun ehdot ennen sen käyttämistä?