Miltä tuntuu nähdä ihastuksen vaimo tai mies?
Kommentit (48)
Kiusalliselta. Tiedän että ihastukseni puoliso on ihana ihminen, siksi ihastukseni täytyy jäädä fantasian tasolle, sillä en pystyisi tekemään mitään konkreettista.
Rohkaisevalta. Tiedän että hän on vahva ja selviää, eikä tee hankalaa erosta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta tiedän miten paskalta tuntuu tavata puolison ihastus.
Olen nainen johon yhen puoliso ihastui. Minä myös... Sen verran viisas olen ja arvostan toisia ihmisiä, että en ikinä koskisi toisen omaan. Nykyään mulla on oma mies 🙂
Vierailija kirjoitti:
Rohkaisevalta. Tiedän että hän on vahva ja selviää, eikä tee hankalaa erosta.
Sitähän sinä et tiedä.
Ihastukseni vaimo näyttää työhevoselta. Hän on kookas, ei meikkaa eikä muutenkaan laittaudu. Ylipainoinen ja ikäistään vanhemman näköinen. Itse olen aivan päinvastainen - ja kyllä ihastukseni kehuu minua ihanaksi ja kauniiksi.
Tästä näkökulmasta:
Puolisooni ihastunut nainen ihan tosissaan halusi uskoa, että meillä menee liitossa huonosti, että läheisyyttä ei ole ja että keskusteluyhteyskin on heikko. Koska niin hänelläkin, lähes samanpituisessa liitossa. Että niin sen on mentävä, rakkaus on ikuista mutta kohteet vaihtuu.
Nainen laittoi viestin ja sovin keskustelun tuon naisen kanssa. Hän lähes oksensi kuullessaan että viestin tullessa olimme sängyssä, sylikkäin, jäähdyttelemässä. Kipua oli silmin nähden, rintakehäänsä puristi, itseään inhosi. Mutta tähysi samalla minusta, josko voisi jollakin tavalla horjuttaa minun luottamustani mieheeni. Jos tämä olisi se erottava asia meidän suhteelle, että hän on päässyt lähelle, viestitellyt, flirttaillut, unelmoinut jo kaikesta muustakin.
Että hänellä on ollut parempi yhteys mieheeni kuin omaansa.
Ei tainnut olla vahva yhteys heidän liitossaan, vuosiin. Ymmärrän jollain tasolla, että olo on ollut hänellä tyhjä, ja ihastus täytti sen.
Miehen arvoasteikossa tuo nainen putosi syvään kuiluun, kun nainen minua yritti saada... irti? Pois?
Kaikesta heidän "upeasta" keskusteluyhteydestään huolimatta nainen ei ollut tajunnut, kuka on miehen paras ystävä. Parasta ystävää ei loukata. Se voidaan vaihtaa, jos tulee parempi. Ei tullut parempaa. Nainen sen itkien myönsi.
Nainen yritti vielä yhteyttä mieheeni, jonka jälkeen mies otti yhteyttä naisen (tuttuun) puolisoon että pitäisi vaimostaan huolta. Toivottavasti tämä pieni episodi virkisti heidän suhdettaan?
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkökulmasta:
Puolisooni ihastunut nainen ihan tosissaan halusi uskoa, että meillä menee liitossa huonosti, että läheisyyttä ei ole ja että keskusteluyhteyskin on heikko. Koska niin hänelläkin, lähes samanpituisessa liitossa. Että niin sen on mentävä, rakkaus on ikuista mutta kohteet vaihtuu.Nainen laittoi viestin ja sovin keskustelun tuon naisen kanssa. Hän lähes oksensi kuullessaan että viestin tullessa olimme sängyssä, sylikkäin, jäähdyttelemässä. Kipua oli silmin nähden, rintakehäänsä puristi, itseään inhosi. Mutta tähysi samalla minusta, josko voisi jollakin tavalla horjuttaa minun luottamustani mieheeni. Jos tämä olisi se erottava asia meidän suhteelle, että hän on päässyt lähelle, viestitellyt, flirttaillut, unelmoinut jo kaikesta muustakin.
Ei tainnut olla vahva yhteys heidän liitossaan, vuosiin. Ymmärrän jollain tasolla, että olo on ollut hänellä tyhjä, ja ihastus täytti sen.
Miehen arvoasteikossa tuo nainen putosi syvään kuiluun, kun nainen minua yritti saada... irti? Pois?
Kaikesta heidän "upeasta" keskusteluyhteydestään huolimatta nainen ei ollut tajunnut, kuka on miehen paras ystävä. Parasta ystävää ei loukata. Se voidaan vaihtaa, jos tulee parempi. Ei tullut parempaa. Nainen sen itkien myönsi.
Nainen yritti vielä yhteyttä mieheeni, jonka jälkeen mies otti yhteyttä naisen (tuttuun) puolisoon että pitäisi vaimostaan huolta. Toivottavasti tämä pieni episodi virkisti heidän suhdettaan?
Nolo avautuminen. Luultavasti totuus on jotain ihan muuta kuin sinulle on uskolteltu.
Ristiriitaiselta tuntuu.
Toisaalta sydämestä vääntää kateus kun näen miten onnelliselta he näyttävät yhdessä ja miten omistautuva ja huolehtiva mies on vaimoaan kohtaan. Minulla ei ole _mitään_ saumaa. Nainen on kauniimpi, menestyvämpi, kaikin tavoin parempi kuin minä. Sattuu.
Toisaalta olen onnellinen miehen puolesta. Hän on ihanan oloinen ja ansaitsee olla onnellinen, ansaitsee ihanan vaimon. On myös kiva nähdä, että pitkän liiton ei tarvitse merkitä etääntymistä ja kyllästymistä. Että kipinä voi säilyä. Ehkä minäkin löydän jonkun jonka kanssa synkkaa noin hyvin? Relationship goals.
(Mutta sen saavuttaakseni pitää päästää irti siitä, mitä en voi saada. On siis minulle itselleni hyväksi nähdä heidät yhdessä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä näkökulmasta:
Puolisooni ihastunut nainen ihan tosissaan halusi uskoa, että meillä menee liitossa huonosti, että läheisyyttä ei ole ja että keskusteluyhteyskin on heikko. Koska niin hänelläkin, lähes samanpituisessa liitossa. Että niin sen on mentävä, rakkaus on ikuista mutta kohteet vaihtuu.Nainen laittoi viestin ja sovin keskustelun tuon naisen kanssa. Hän lähes oksensi kuullessaan että viestin tullessa olimme sängyssä, sylikkäin, jäähdyttelemässä. Kipua oli silmin nähden, rintakehäänsä puristi, itseään inhosi. Mutta tähysi samalla minusta, josko voisi jollakin tavalla horjuttaa minun luottamustani mieheeni. Jos tämä olisi se erottava asia meidän suhteelle, että hän on päässyt lähelle, viestitellyt, flirttaillut, unelmoinut jo kaikesta muustakin.
Nolo avautuminen. Luultavasti totuus on jotain ihan muuta kuin sinulle on uskolteltu.
Totuus mistä? Ei minulle ole uskoteltu yhtään mitään. Olen itse nähnyt viestit, myös sen joka lähti naisen puolisolle.
Naisen "totuus" oli fantasia siitä, että mies eroaisi ja olisi henkisesti ja fyysisesti uskollinen hänelle.
Minulle totuus on se, että meillä on tiivis parisuhde. Naisen käsitys oli jotain ihan muuta. Vaikka mies olisi tuon ja tusinan muun naisen kanssa ollut, niin minut tyydyttää. Elän totuudessani, jossa minulla on huolehtiva ja hyvännäköinen mies. Se ei ole minulta ollut pois, vaikka olisi muita naisia ollutkin lähellä.
Jostain syystä ihastuneet haluavat kuvitella, että ihastus aina kituuttaa kylmässä suhteessa ja unelmoi heistä vapaahetkinään sen sijaan että on vaimonsa kanssa. Tosiasiassa lapset ja vaimo ovat valintoja. Ei kai heidän unelmiensa mies olisi niin luuseri, että olisi ottanut kelvottoman vaimon.
En tiedä. Olen nähnyt vain kuvissa. Toivon, että tekee miehensä onnelliseksi. Aika vaatimattoman näköinen, vaikka laittautuu.
Ehkä sopivat sitten kuitenkin yhteen. Toivon, että arvostaa saalistaan. Sillä sellainen tämä mies on.
Hän kulki toisen kanssa
ja itse sen näin!
Oli tuuli yhä tyyni,
tie rauhaan jäi.
Oi nämä silmäraukat
joilla se näin!"
Rakas hänelle on toinen
miten maa vihannnoi!
ja laulu lopun sai.
Rakas hänelle on toinen
ja maa vihannoi!
Gabriela Mistral
Minulla on ollut about miljoona eri ihastusta, ja se vähän vaihtelee. Joskus on tullut kateellinen pistos sydämeen, joskus kyseinen henkilö ei ole niinkään aiheuttanut kateutta vaan ärsyttänyt kun on tuntunut ihan "väärältä" ihastukselle, ja joskus on tullut sellainen tunne, että vau, nuo kaksi kuuluvat yhteen.
En ole onneksi törmännyt. Toivon, että ihastukseni on onnellinen hänen kanssaan.
En ymmärrä ihmisiä, jotka voi uneksia varatusta. Itsellä tunteet kylmenee heti, jos kuulen että toinen on varattu. Tämä jo siitä lähtien, kun oli ensimmäiset julkkisihastukset. Jos sillä on jo joku, niin mikä minä olen muuta kuin säälittävä rassukka jos jään ikkunaunelmoimaan?
Ei ole kauhean romanttista asettaa itseään kolmannen pyörän paikalle,vararenkaaksi.
Hän on varmasti oikein mukava nainen, kaunis, hoikka ja tumma. Sääliksi käy kun tommosen petturin kanssa elämänsä jakaa ( jos ei minun niin sitten jonkun muun kanssa, tiedän että pyörittää montaa naista)
Eräs nainen oli ihastunut mieheeni ja kyllä minua kyrsii nähdä ko. naista jossain (pienehkö kaupunki, joten väistämättä joskus näkee esimerkiksi kaupassa ja asuu vielä melko lähellä meitä). Huomaan myös, että hän vilkuilee minua ja painaa katseensa alas, jos tulee vastaan. Kerran myös meni hyllyjen väliin piiloon, kun oltiin miehen kanssa yhdessä kaupassa.
Kyllä se kirpaisee ja tuntuu vähän ristiriitaiselta.
Haluaisin olla onnellinen ihastukseni puolesta, mutta hänen miehensä vaikuttaa vähän ylimieliseltä kusipäältä ja tuntuu esittelevän ihastustani kuin jotain pokaalia. Mies on kyllä komea, ns. hyvästä (varakkaasta) perheestä, menestynyt, pukeutuu hyvin ja on päällisin puolin kohtelias, mutta vaikuttaa omahyväiseltä. Jotenkin tutkani hälyttää ja aidosti pelkään hänen kohtelevan ihastustani huonosti.
Itse tietysti haluaisin olla miehen paikalla, joten ei tämä tunne täysin pyyteetön ole. Sattuu kun näen, kuinka rakastuneelta ihastukseni näyttää ja miten hän katsoo miestä lumoutuneena. Mies ei näytä yhtään samalla tavalla rakastuneelta. Pelkään että ihastustani sattuu pahasti jossain vaiheessa :-(
Mielenkiintoista lukea näitä, koska mieheeni on avioliittomme aikana ihastunut useampi nainen. Hän vain on niin kiva ja komea, ettei sitä voi välttää, mutta pari tapausta on jäänyt erityisesti mieleen.
Yksi lähetti miehelleni flirttailevia työsähköposteja, vaikka tiesi mieheni olevan pienen vauvan tuore isä. Toinen oli melkein kuin stalkkeri, töistä tuttu nainen hänkin. Soitti muutaman kerran keskiyölläkin (humalassa?) ja tuli meille kotiin tehden tikusta asiaa ilmeisesti nähdäkseen minkä näköinen minä olen.
Joskus vieläkin tulee vähän kiusattua näistä miestäni, kun nuo flirttiviestien sanakäänteet olivat niin hassuja, yhdestä ilmauksesta on jopa tullut eräänlainen lentävä lauseemme. Mies katsoi parhaaksi näyttää viestit minulle siltä varalta, että näkisin ne vahingossa.
Eipä sille ihastukselle mitään voi, mutta aika härskeiltä nuo kaksi naista tuntuivat näin vaimon näkökulmasta.
Sattuu fyysisesti, tunne kipua ja surua. Ja surkeutta omasta itsestämme tilanteestaan. Toivoo vain, että olisi näkymätön, eivätkä vain huomaisi