sukkahousujen käyttökulttuuri eri maissa
Olen paljon matkustanut eri maissa ja on mielenkiintoista nähdä miten naisilla sukkahousujen käyttäminen eroaa todella paljon valtioiden välillä yöelämässä/ravintoloissa eikä edes sää ole selittävä tekijä.
Kun kävin Italiassa, siellä käytännössä lähes koko ajan paitsi keskikesällä käytettiin ravintoloissa ja yökerhoissa sukkahousuja hameen tai mekon kanssa.
Mutta Australia sekä Brasilia, siellä ei niitä juuri koskaan näkynyt, edes heidän talven aikana kun oli lämpöasteita +10.
Libanon on taas toiselta täysin erilainen: pari vuotta sitten kun kävin siellä kavereiden kanssa, niin kaikissa baareissa oli lähes kaikilla sukkikset vaikka heidänkin talvi on vaan... +15 astetta yleensä lähemmäs +20.
Mikä tekijä selittäisi näin suuria eroja? Osaako joku sanoa, onko tilastoa maailmalta missä käytetään eniten sukkahousuja osana pukeutumista?
Kommentit (21)
tämä on vähän sama kuin käyttävätkö suomalaiset sukkahousuja okei jotkut pitää jotkut ei
Johtuisiko konservatiivisuudesta ja häveliäisyydestä. Italia ja Libanon vanhanaikaisempia kulttuuriltaan kuin Brasilia ja Australia.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko konservatiivisuudesta ja häveliäisyydestä. Italia ja Libanon vanhanaikaisempia kulttuuriltaan kuin Brasilia ja Australia.
toki, mutta Australia sekä Brasilia ovat molemmat Euroopan jälkeläisiä, outoa että siellä ei toimita samalla tavoin.
siellä ei olla niin hölmöjä, että kuljetaan paljain säärin, joka on erityisen inhottavaa.
Ekologisempaa olisi olla käyttämättä. Sukkikset on lähes kertakäyttötuote. Tonnitolkulla muovijätettä.
Vierailija kirjoitti:
Ekologisempaa olisi olla käyttämättä. Sukkikset on lähes kertakäyttötuote. Tonnitolkulla muovijätettä.
kyllä niitä voi yllättävän pitkän käyttää jos ostat laadukkaat. helposti kuukaudenkin.
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat kestävät hyvin ja toisaalta on myös ekologisia, kierrätyskuidusta valmistettuja sukkahousuja.
Ei tässä niin monta vuosikymmentä ole, jolloin ei Suomessakaan päässyt naisihminen ravintolaan paljain säärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä niitä voi yllättävän pitkän käyttää jos ostat laadukkaat. helposti kuukaudenkin.
Minä hoidan jalkojani ja puen sekä riisun sukkahousut puuvillahanskat kädessä. Niitä saa ihan marketin siivoushyllyltä. Sukkahousut kestävät jopa vuosia.
Varmasti maan konservatismi ja toisaalta paikallinen muoti (ja tyylikkyys) sekä elintaso ratkaisevat sään ohella.
Ranskassa tyylikkäät nuoret naiset pitävät minihameiden kanssa ohuita mustia sukkahousuja aina, vaikka tarkenisi ilmankin ja rotusääret eivät peittämistä muuten tarvitsisi.
Brasiliassa muodissa on luonnollinen seksikkyys ja toisaalta elintaso varmaan rajaavat käyttöä, Ausseissa juuri vastaava luonnollisuus ja boheemius tyylisuuntana.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on ekologisempaa esimerkiksi lisätä mekon käyttöikää ja käyttökertoja vaihtamalla ilmettä erilaisilla sukkahousuilla kuin ostamalla aina uusia mekkoja halparättikaupoista. Se on lisäksi edullinen tapa muodistaa vanhoja vaatekokonaisuuksia.
Neljä viikkoa olen nyt pitänyt samoja sukkahousuja pesemättä.
Mökillä on jäniksiä. Mun sukkahousuilla häädetään ne pois syömästä istutuksia. Mies oli lukenut Marttojen ohjeita. Että eivät tykkää ihmisen hajusta.🙈
Vierailija kirjoitti:
Varmasti maan konservatismi ja toisaalta paikallinen muoti (ja tyylikkyys) sekä elintaso ratkaisevat sään ohella.
Ranskassa tyylikkäät nuoret naiset pitävät minihameiden kanssa ohuita mustia sukkahousuja aina, vaikka tarkenisi ilmankin ja rotusääret eivät peittämistä muuten tarvitsisi.
Brasiliassa muodissa on luonnollinen seksikkyys ja toisaalta elintaso varmaan rajaavat käyttöä, Ausseissa juuri vastaava luonnollisuus ja boheemius tyylisuuntana.
Jep ja jossain maissa naiset pukeutuu enemmänkin sellaiseen business-asuun eli jakkupukuun, hame- tai housupukuun. Tätä olen havainnut jonkin verran Venäjällä ja Japanissa. En tiedä onko muualla?
Vierailija kirjoitti:
Neljä viikkoa olen nyt pitänyt samoja sukkahousuja pesemättä.
Mökillä on jäniksiä. Mun sukkahousuilla häädetään ne pois syömästä istutuksia. Mies oli lukenut Marttojen ohjeita. Että eivät tykkää ihmisen hajusta.🙈
Kannattaa pestä ne, oma nenä tykkää.
On aika brutaalia tepastella paljain säärin, mutta Suomi-nainen hakee mukavuudentunnetta ennen kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
On aika brutaalia tepastella paljain säärin, mutta Suomi-nainen hakee mukavuudentunnetta ennen kaikkea.
Ja ennen kaikkea näyttää rumalta.
Käytän lyhyitä hameita, joten sukkahousut on must.
Olen kyllä ap:n ja minihame topicin aloittajan kanssa samaa mieltä, että naisille sopii hame ja tuosta voitaisiin tehdä kesäajaksi yleinen käytäntö. Mielellään sukkikset vielä alla
mies52v
Miettimättä tulee sää mieleen. Karibialla luultavasti käytetään harvemmin kuin Siperiassa