Mitä pelkäsit pienenä ja miksi?
Oliko pelkosi tavallinen, kuten Muumien Mörkö tai pimeyden pelko?
Vai kenties joku erikoisempi?
Kommentit (39)
Jostain syystä Lenita Airistoa. Oli jotenkin niin kylmän ja kovan näköinen ja hänestä tuli mieleen 101 Dalmatialaisen Cruella DeVil :D
Pelkäsin, että mun sängyn alla piileskelee joku. En tiedä miksi pelkäsin, kun ei sieltä ikinä kissaa kummempaa otusta löytynyt.
Ai niin ja Pikku Kakkosen sitä "Varokaa heikkoja jäätä"-filmiä. Se musiikki ja kaikki puistattaa vieläkin...
t: 1
Karhuja
Muumimörköä
Pikkukakkosen Morsoa
Valaita
Zombieita
Vampyyreita.
Ydinsotaa.
Tulipaloa.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja Pikku Kakkosen sitä "Varokaa heikkoja jäätä"-filmiä. Se musiikki ja kaikki puistattaa vieläkin...
t: 1
Ajalta, jolloin Suomessakin tehtiin vielä aitoa tunteisiin perustuvaa musiikkia. Tämä on kansallisaarre.
Oma pelkoni oli ihan vaan pimeys. Veljeni taas pelkäsi sammalta. Kuulemma siksi, että jos siihen koskee, se alkaa kasvaa oman ihon päälle. Vanhemmat lapset olivat pelotelleet.
Pimettä ja tulipaloa. Ja jossain kohtaa myös sitä etten enää aamulla herää. Syitä näihin en tiedä.
Pelkäsin karhuja ja dinosauruksia.
Äiti vouhotti karhuista aina, pelkäsi varmaan itsekin. Dinosauruksia näin Jurassic Park leffassa, siitä varmaan tuli pelko :D
Leijuvaa pääkalloa
Noidan käsikirjaa
Humalaista äitiäni
V-sarjaa
Galacticaa
Ydinsotaa
Pimeää
Pelkäsin, että taivahalla lipuvat pilvet putoavat maanpinnalle ja joutuisimme elämään läpinäkymättömässä sumussa.
Minä pelkäsin Jeesuksen tulemista ja sitä, että muut tempaistaan ylös ja minä jään yksin.
Kuollutta kivikovaa kissaa 🙀 Koska veli ja kaverinsa kertoivat siitä kauhujuttuja.
Se oli siis meidän kissa, joka löytyi tienvarresta kuolleena ja jäätyneenä. Punaiset renkaat pupillien ympärillä.
Lainasin joskus ekaluokkalaisena vanhemmalta kaverilta noidan käsikirjan ja se oli virhe. Se kansikuva puistattaa vieläkin.
Pelkäsin yskiä autossa, kun luulin, että se aiheuttaa oksentamisen. Mulla tuli herkästi matkapahoinvointia, mutta vaikka olisi ollut ihan hyvä olo, en uskaltanut yskäistä.
Helvettiin joutumista. Sanoin kerran "hitto" kun jäätelöpalloni putosi maahan ja ääriuskovainen mummuni alkoi huutaa että kiroilusta joutuu helvettiin ja siellä toukat syövät ihmiset elävältä. En olisi ehkä 7-vuotiaana kaivannut tätä "tietoa"
Isoja koiria
Joulupukkia
Huvipuistoja
Äänekkäitä iloisia ihmismassoja (esim. Helsingin Kaivopuisto vappuna)
Ilotulitteita
Hevosia
Hirviä