Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin turha sisustusjuttu, niin turha

Vierailija
12.05.2020 |

Uutta ja vanhaa, kotoisa ja lämmin, skandinaavinen ja boheemi. Huonekasvit, IKEA, mummon vanhat, kirppislöydöt ja maanläheisyys.

-Oikeasti mitään kuvia ei edes tarvitsisi laittaa, kaikki tietävät, miltä lopputulos näyttää tai ainakin yksi kuva olisi riittänyt.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000006505493.html

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyä samantyylisyyttä noissa on, vaikka yksi niistä yrittääkin olla muita minimalistisempi, yhdessä on sohva levitettynä sängyksi mukavuuden korostamiseksi, jne. Toisaalta sisustus ei ole ihmisille mikään ensisijainen itseilmaisun keino, varsinkin hinnan vuoksi, joten ihmekös tuo. Silti, tai ehkä siksi, tosin ihmetyttää miten nopeasti muoti leviää sisustukseen, esim. valkoisen nykyinen ylikäyttö inhottaa itseäni.

Vierailija
2/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinnostava juttu ja kivoja kuvia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmalta näyttää, kuin pari vuotta sitten valloilla ollut kokovalkoinen muovinen sisustustyyli.

Vierailija
4/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tykkää noista mietelausetauluista, rottingista ja karvahapsupeitoista, antaa tykätä.

Mielestäni elähtänyt ja kulahtanut "blogityyli vuodelta 2006" mutta antaa kaikkien kukkien kukkia.

Monella vähävaraisella voi myös sisustus olla monen vuoden projekti ja sitä mielikuvaa toteutetaan pala kerrallaan edullisista ostoksista.

Ei voi kaikilla olla uniikkeja huutokaupoista tai kaukomailta hankittuja antiikkeja ja taidetta.

Itse olen vähävarainen ja pyrin välttelemään juuri tuota "blogityyliä", mutta helppoa tyylikkään hankkiminen kotiin ei ole, koska käytettykin laatu maksaa mansikoita. Pitää siis hankkia esim. vain 1-2 huonekalua vuodessa.

Vierailija
5/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että se näkyy sisustuksesta, jos kaikki on hankittu kerralla. Särmä ja yksilöllisyys puuttuu.

Vierailija
6/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, nää on taas näitä, kun iltapäivälehtien sisustus"toimittajat" keräilevät bff:iensä instoista kuvia saadakseen näille lisää seuraajia kirjoittamalla artikkelin siitä, miten ihanan persoonallisesti sisustettuja koteja näillä on. Todellisuushan on se, että nämä ovat aina niitä kopioinstakoteja, joita mahtuu vähintään se 13 tusinaan. Mutta kun näiden kolmikympisten "influenssereiden" mielestä ne on niitä ainoita oikeita persoonallisia koteja, kun kaikilla kavereillakin on sellaiset.

Vierailija
7/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais noista mikä vaan.

Vierailija
8/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää ja jo niin nähtyä sisustamista. Eikö tuotakin tyyliä voisi jo lakata esittelemästä? Jokaisessa kämpässä samat rojut ja värimaailma. Ainut ero on, että jotkut tykkää pitää enemmän romua esillä ja jotkut tykkää asua tyhjässä kämpässä. Tosi inspiroivaa hei.

Vierailija
9/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin ottaa tuon pyöreän tiikkipöydän ja pienen valkoisen lipaston.

Oonaa käy sääliksi.

Vierailija
10/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean ahtaasti ihmiset asuvat.se näistä usein näkyy.

Vierailija
11/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonaa käy sääliksi.

Oonan olohuoneesta tuli mieleen jokin odotustila. Gynekologille tms.

Vierailija
12/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, nää on taas näitä, kun iltapäivälehtien sisustus"toimittajat" keräilevät bff:iensä instoista kuvia saadakseen näille lisää seuraajia kirjoittamalla artikkelin siitä, miten ihanan persoonallisesti sisustettuja koteja näillä on. Todellisuushan on se, että nämä ovat aina niitä kopioinstakoteja, joita mahtuu vähintään se 13 tusinaan. Mutta kun näiden kolmikympisten "influenssereiden" mielestä ne on niitä ainoita oikeita persoonallisia koteja, kun kaikilla kavereillakin on sellaiset.

Hah, samoja aatoksia tuli minulle.

Mut ehkä tää oli jokin "kotoisaa koronaa kaikille"- juttu vain. Inspiraatioksi. Nythän olisi aikaa katsoa omaa vanhaa kotiaan uusin silmin.

Oliko minun vastaukseni tai tämä ketju sit kovinkaan tärkeä, nmjaaaa...

Vierailija
13/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se viime aikojen höyhenlamppu-villitys on ollut aika hirveä. Kyseinen lamppu näyttää siltä, kuin kattoon olisi ripustettu kokonainen kana..

Vierailija
14/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitten sisustajien instoissa näyttää pakostakin olevan kymmeniä kuvia samasta huoneesta eli yleensä olehuoneesta, vähän kuvakulmaa ja zuumia muutettu ja joku uusi esine tuotu/poistettu tai lapsi tuotu/poistettu.

Vierailija
15/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalistina en näe yhdessäkään mitään yksinkertaista ja minimalistista. Suurin osa on täynnä turhanpäiväistä roinaa ja rompetta. Yksinkertaisuutta hakevien käsitys siitä on musta-harmaa-valkoisuus. Tiedättekö mikä on klisee? Se on nuo liiallisen asetellut sohvanpeitot ja rätit siellä täällä. NE EIVÄT ASETU NOIN JA siinä on rajansa kuinka monta vilttiä asettaa "puolihuolimattomasti" sohvankulmalle. Jossain vaiheessa liika hinkkaaminen ja asettelu menee naurettavuuden puolelle.

Yksi vinkki kaikille jos ette sitä yhdestä kuvasta huomaa: suht minkälainen sisustus tahansa, kunhan asunto on siisti, näyttää hyvältä auringonvalossa oikeasta kulmasta.

Miksi ihmisillä ei ole

- mitään aitoa taidetta?

- mitään omaa kekseliäisyyttä juliste/ns. taidevalokuvien asettelussa seinille?

Artikkelissa on kuitenkin yksi asia josta pidän. "Boheemin lapsiperheen" muhkea divaanisohva jolla voisin maata ja kirjoittaa syväluotaavia kritiikkejäni muiden olkkareista 😀 ps. minulla ei ole lapsia. Löhösohva on ihana.

Vierailija
16/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonaa käy sääliksi.

Missä tuolla on pyöreä tiikkipöytä? Se yksi pyöreä sohvapöytä ei ole tiikkiä, meillä on samanlainen. Olisikohan koivuviilua jonka lakkaus ja kai puukin siellä alla vuosikymmenten mittaan tummunut

Vierailija
17/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/21 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/21 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitten sisustajien instoissa näyttää pakostakin olevan kymmeniä kuvia samasta huoneesta eli yleensä olehuoneesta, vähän kuvakulmaa ja zuumia muutettu ja joku uusi esine tuotu/poistettu tai lapsi tuotu/poistettu.

"Lapsi tuotu/poistettu" -minua nauratti tämä😆 Mutta niinhän se on nykyään, että myös lapsia käytetään stailauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan