Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten opettajat eivät tule kouluun

Vierailija
12.05.2020 |

Tänään tuli viestit molempien (!) lasten opettajilta, että ovat virkavapaalla 14.5. alkaen. Ohhoh. Toki hyvä, jos ovat saaneet virkavapaata, jos ovat riskiryhmää, mutta alkoi kyllä huoltajana jännittämään, uskaltaako kouluun laittaa lapsia, jos koulun aikuisetkaan ei uskalla sinne mennä. Nyt on tulossa lapsilla jotkut sijaiset sitten pitämään nuo viimeiset viikot :(. Lapset ovat aika pettyneitä, kun odottivat myös opettajien näkemistä ja nyt jännittävät, että kuka siellä on torstaina vastassa. Sitä ei vielä kerrottu. Alakouluikäisiä ovat.

Onko muilla ollut vastaavaa?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa on kaksi opettajaa toipumassa koronaviruksesta. Pitäisikö heidän tulla töihin, jos ovat jo kunnossa? Tämä tautihan saattaa jatkua useita viikkoja, vaikka pahimmat oireet ovat jo ohi. Eivät kaikki poisjäävät opettajat pelkää sitä virusta, heillä voi olla se jo.

Vierailija
22/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tarkoittanut näitä opettajia haukkua. Hyvin ovat vetäneet etäopetuksen koko ajan ja pitäneet kokeita ja antaneet palautetta. Ollut teams-tunteja jne. Harmittaa vaan tilanne ja kysyin onko muille tullut tämä sama tilanne eteen juuri ennen koulujen alkua?

Nuoremman lapsen luokka on aika villi, joten saattaa sijaisen kanssa lähteä vähän lapasesta. Luotan kuitenkin, että rehtori on tietoinen, millainen ryhmä on kyseessä ja toivottavasti saa hyvän sijaisen.

Alkoi jännittämään itseäkin nyt vähän tämä tilanne.

Ap

No hyvä jos tässä vaiheessa alkaa jännittämään.

Maailmalla riehuu tappava pandemia ja Suomen valtio ei tee tarpeeksi kansalaistensa suojelemiseksi. Silloin täytyy kuunnella omaa järjen ääntään ja itsesuojeluvaistoaan ja suojella sitä mikä on tärkeää : itseään ja perheestään, läheisiään tms ketä tunteekaan luonnollisesti tarpeen suojella.

Minun puolesta ihmiset saavat tehdä mitä haluavat. Mutta minulle itseni suojeleminen ei ole edes valinta, se on selkäytimestä ja sydämestä kumpuava, luonnollinen teko.

Kenenkään ap:n kaltaisen ihmisen lapset, eivätkä edes kenenkään poliittisen päättäjän, sairaanhoitajan, edes aivokirurgin lapset eivät ole tärkeämpiä minulle, kuin minun oma rakas henkikultani. Katsos jos minä saan lapsiltasi taudin , sairastun ja kuolen... niin sitten minä olen kuollut. Sinun lapsesi ovat elossa. Minä en tule takaisin. Minun elämä on siinä sitten mennyt.

Ymmärtääkö yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on meneillään paitsi biologinen koe ”minkä verran lapset tartuttaa ja sairastaa koronavirusta ” - sen lisäksi myös sosiologinen koe! Sosiologinen koe on kuinka moni ihminen saadaan tottelemaan valtiota ja uhraamaan itsensä tappavan viruksen edessä vain siksi että joku toinen käskee 🤔

Vierailija
24/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että opettajat eivät tule kouluun. En tulisi minäkään. Lapset eivät mene kouluun.

Saatte ihan rauhassa mennä kokeilemaan onneanne ja pitää tunkkinne.

Vierailija
25/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla voi olla jotain sairauksia joiden takia he ovat riskiryhmää.

Riskiryhmään kuuluminen ei kuitenkaan ole sairausloman aihe.

Vierailija
26/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Työnantajan tulisi tarjota etätöitä.

Vierailija
27/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Työnantajan tulisi tarjota etätöitä.

Kenelle niitä etätunteja vedettäisiin nyt kun etäopetus lakkautettiin?

Vierailija
28/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kolleegaani ei tule töihin. Syytä en tiedä eikä heidän tarvitse sitä minulle kertoa. Itse menen, vaikka omat lapseni pidänkin poissa nyt koulusta.

Vierailija
29/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni menee kouluun. Toivon, että opettajat eivät ”lintsaa” vaan saapuvat tekemään työnsä niin hyvin kuin tässä haastavassa tilanteessa pystyy. Toivon myös heiltä ammattimaista käytöstä, jotta lapseni voi kokea olevansa tervetullut kouluun. Ammattimainen käytös on myös sitä, että pystyy laittamaan oman koronapelon taka-alalle eikä tartuta sitä lapsiin.

Vierailija
30/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi ei ole hyväksyttävä syy vältellä työtehtäviä.

Onhan se jos se on jo päällä.

Kyllä se on ja jos on tupakoinut vuosikymmeniä.

Vai oletko oikeasti toista mieltä?

Jopa lääkärit on samaa mieltä kanssani että kuuluvat riskiryhmään.

Alkoholisteja ei ole missään luokiteltu riskiryhmiin kuuluvaksi.

Vierailija
31/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kahdelta aineenopettajalta tullut oppilaille viesti, etteivät tule kouluun. Kuka siellä koulussa opettaa ja antaa oppilaille sitä tukea, minkä takia opetusministeri pakottaa lapset kouluun. ?!!??

Vierailija
32/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kahdelta aineenopettajalta tullut oppilaille viesti, etteivät tule kouluun. Kuka siellä koulussa opettaa ja antaa oppilaille sitä tukea, minkä takia opetusministeri pakottaa lapset kouluun. ?!!??

Kuka sinun lapsesi pakottaa kouluun...? Tuleeko poliisi hakemaan? Suomessa ei ole koulupakkoa!!!

Vierailija
33/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluavat suojella itseään ja muita arvaamattomalta taudilta. Hyvä, että uskaltavat olla rohkeita👍

Vierailija
34/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tällä viikolla soitettu kahdesta eri koulusta, kun oli pariksi viikoksi sijaisen tarve. 

En ottanut töitä vastaan. Kun pakko ei ole, niin en takuulla henkeni kaupalla töihin lähde.

Vierailija
35/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun teinin luokanvalvoja kyllä tulee kouluun, en usko että monikaan on poissa.

Onneksi on paljon miehiä aineenopettajina niin eivät ole hysteerisiä.

Vierailija
36/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ole hysteerisiä(eli eivät suojele itseään), tässäkö piilee syy miksi miehiä kuolee koronaan enemmän? Liika rohkeus ei ole välttämättä hyve kulkutautien kanssa.

Vierailija
37/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vastaavaa!

Vierailija
38/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä juttu. Tutut opettajat ja lääkärit eivät laita omia lapsiaan kouluun. Huhua myös kuullut että opettajille saattaa iskeä äkillinen flunssa. Kuulemma niin hullut ohjeet tullut koulun puolesta.

Vierailija
39/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta ehkä, itsekin mietin, että olisiko pitänyt hakea.

Vierailija
40/72 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ole hysteerisiä(eli eivät suojele itseään), tässäkö piilee syy miksi miehiä kuolee koronaan enemmän? Liika rohkeus ei ole välttämättä hyve kulkutautien kanssa.

Ne ketkä koronaan kuolee on jo eläkkeellä tai hyvin sairaita. Kerrottu sata kertaa mutta jakeluun ei mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan