Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postimerkki maksaa kesäkuusta alkaen 1,75 e

Vierailija
12.05.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3270d78d-009f-4601-adfe-64012a75f44f

Täytyy jättää se lapsenkin joulukortti lähettämättä. Yhden per vuosi olen lähettänyt sen jälkeen kun hinta ylitti euron. Aiemmin lähetin 40 joulukorttia vuodessa. Samoin lopetin postimerkkien keräilyn.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK. En ole vuosiin lähettänyt postissa mitään.

Vierailija
22/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on tulostanut viimeiset 10 vuotta postimerkit osoitetarralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lähetyksessä postimerkki tai ei, uuden tai vanhan hintainen, tulos on useimmiten aina sama: mikään posti ei löydä perille vastaanottajalle.

Vierailija
24/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin kirjeestä vaikka kympin, jos olisi täysin varmaa, että menisi perille ja vielä kohtuullisessa ajassa,

Vierailija
25/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutama paketillinen Helposti-kuoria, jolla saa lähetettyä puoleen kiloon asti. Onkohan kukaan kiinnostunut niistä.

Mulla näitä myös. Just 70+ äitini, jonka ainoa harrastus on oikeastaan lukeminen, valitti, kun ei pääse kirjastoon. Lähetin hänelle vuosia sitten ostetuissa helposti-kuorissa meidän kirjahyllystä lukemista. Oli oikein tyytyväinen. Sanoi, että olen hyvä lapsi. Se oli eneimmäinen kerta elämässäni, ja olen sentään jo 55-v.

Vierailija
26/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa NWO suunnitelmaa, jossa ihmiset saadaan riippuvaisiksi "äly"laitteista

Vierailija
27/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama olis ollut nostaa hinta tasan kahteen euroon.

Ei ole tullut lähetettyä kortteja kuin kirjeitäkään vuosiin.

On muitakin keinoja lähestyä ja onnitella tai toivottaa jotain. Ja kulut sisältyvät kännykän pakettiin.

Vierailija
28/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2017 joulun ikimerkkiä, kelpaako ne vain jouluna, en enää lähetä joulukortteja niin ovat jääneet laatikkoon.

Vierailija
29/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noi nykyiset hinnat poskettomia. Toisaalta kuinka usein te lähetätte jotain Postissa? Onko se pari kertaa vuodessa ostettu postimerkki niin suuri lovi kukkarolle?

Ennen lähetin kortit synttäreinä, äitien- ja isänpäivänä, jouluna, pääsiäisenä jne. Välillä jopa ihan huvikseen. Ei vain tunnu enää järkevältä, kun kortit eivät mene enää perille, eikä niiden saapumista pysty enää järkevästi ennakoimaan. Ennen tiesi lähettää kortin juuri merkkipäiväksi, nyt pitäisi osata lasketa kaikki ne välipäivät, kun posti ei kulje ja sitten vielä ottaa huomioon 3-4 jakopäivää. Useimmiten kortti menee perille vasta merkkipäivän jälkeen.

Vierailija
30/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pitää tällaisestakin aiheesta avata ketju. Ilmaistako sen pitäisi olla? Lähettäisitkö ap tuhat korttia saman tien menemään jos olisi halvempaa, vai missä ihmeessä se ongelma on?

Vierailija
31/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti ampuu (tuossakin) omaan nilkkaansa. Totuus on se, että markkinoille tulee koko ajan enemmän muita toimijoita, jotka keskittyneet enemmän paketteihin.

Se millä posti voisi erottua on nimenomaan kirjeposti, monelle esim. joukortti (tai ehkä joku muukin, ystävän- äitienpäivä tm.) on ollut se ainoa kosketus kortteihin/kirjeisiin. Nyt koko perinne tullee kuolemaan, ainakin nykymuodossa.

Esim. itse lähetän vuodessa n. 25 joulukorttia (omille/miehen (iäkkäämmille) sukulaisille ja muutamille kavereille, kummilapsille jne.) Jos ajatellaan että kortti maksaa n. 1e/kpl ja n. 5kpl ostan arvokkaampia n. 5e kortteja (iäkkäämpiä sukulaisia joita haluan ilahduttaa "enemmän") niin rahaa menee yht. n. 45e, ja jatkossa postimerkkeihin lähes saman verran, 90e on aika suolainen hinta JOULUKORTEISTA.

Toisaalta tiedän että moni odottaa tuota korttia jouluna (ei ehkä muita kortteja edes saa) niin tavasta on vaikea luopua.

Vierailija
32/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pitää tällaisestakin aiheesta avata ketju. Ilmaistako sen pitäisi olla? Lähettäisitkö ap tuhat korttia saman tien menemään jos olisi halvempaa, vai missä ihmeessä se ongelma on?

Mikä muu tuote on noussut hinnaltaan 150% alle kymmenessä vuodessa? Kysyn vaan.

Vierailija
33/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kelatkaa, että mulla oli 90-luvulla 15 kirjekaveria, joille tuli laitettua kirje viikossa. Joskus jopa kaksi. Enää ei olisi taloudellisesti mahdollista!

Vierailija
34/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä ajattele markkoihin kääntöjä, mutta monikohan olisi postia laitellut noilla hinnoilla markka-aikaan suhteutettuna

Vierailija
35/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutama paketillinen Helposti-kuoria, jolla saa lähetettyä puoleen kiloon asti. Onkohan kukaan kiinnostunut niistä.

Mulla näitä myös. Just 70+ äitini, jonka ainoa harrastus on oikeastaan lukeminen, valitti, kun ei pääse kirjastoon. Lähetin hänelle vuosia sitten ostetuissa helposti-kuorissa meidän kirjahyllystä lukemista. Oli oikein tyytyväinen. Sanoi, että olen hyvä lapsi. Se oli eneimmäinen kerta elämässäni, ja olen sentään jo 55-v.

hahah.. susta oli viimein jotain iloa eikä vaan pelkkää vaivaa.

Tällai tämmöiset paljstuu.

Vierailija
36/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen naimisiin kesällä 2021. Jo vieraita miettiessä päätimme, että kutsut laitetaan jollain tapaa netissä, koska postimerkit jo nyt ovat todella kalliita. Häät tulevat muutenkin kalliiksi, joten hyvä jos jostain voi säästää.

Vierailija
37/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu tuote on noussut hinnaltaan 150% alle kymmenessä vuodessa? Kysyn vaan.

Kupillinen kahvia

Vierailija
38/40 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhä markka-ajan merkkejä, joissa ei ole rahayksikköä merkitty (on vaan esim että 2,00) joten lähettelen edelleen niillä. Ovat tähänkin asti kelvanneet postille ilman ongelmia.

Vierailija
39/40 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon postittavalle postcrossaajalle surun päivä :( Rakas harrastus jää kyl tulevaisuudessa vähemmälle, kiitos Postin.

Vierailija
40/40 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä ajattele markkoihin kääntöjä, mutta monikohan olisi postia laitellut noilla hinnoilla markka-aikaan suhteutettuna

Mulla on leimaamattomia markka-ajan postimerkkejä, joissa arvo 2,30 (Mk ei siis lue niissä, vain tuo 2,30). Menisköhän läpi?