Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lakiin perustuu Finnairin oikeus pakottaa matkustajille maskit?

Vierailija
12.05.2020 |

Kiinnostaisi tietää juridinen puoli tässä... Finnairhan ei noita maskeja tarjoa, vaan velvoittaa matkustajat itse hankkimaa nuo?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lakiin perustuu Finnairin pakko ottaa maskiton matkustajaksi?

Vierailija
2/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaanko siihen lakia? Eikö jokainen voi ihan itse päättää, pääseekö meidän kauppaan/lentokoneeseen millä varustuksella. Kun 70-luvulla piti olla baarissa kravatti, niin ei sekään lakiin perustunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Varmaan samaan mihin perustuu Finnairin oikeus päättää, minkä kokoiset laukut saa tuoda koneeseen, ja kieltää terävien esineiden ja nesteiden tuominen matkustamoon?

Vierailija
4/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän se maskien käyttö on määrätty?

Vierailija
5/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen mitään lakia tarvita. Lipun ostaessaan sitoutuu ehtoihin ja jos niitä ei noudata, tulee todennäköisesti jätetyksi terminaaliin kun kone nousee ilmaan.

Vierailija
6/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaanko siihen lakia? Eikö jokainen voi ihan itse päättää, pääseekö meidän kauppaan/lentokoneeseen millä varustuksella. Kun 70-luvulla piti olla baarissa kravatti, niin ei sekään lakiin perustunut.

Eli HSL voisi päättää itsenään ettei busseihin pääse ilman maskia? Tai VR?

Vierailija
7/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siihen mitään lakia tarvita. Lipun ostaessaan sitoutuu ehtoihin ja jos niitä ei noudata, tulee todennäköisesti jätetyksi terminaaliin kun kone nousee ilmaan.

Lippuhan voi olla ostettu jo aikoja sitten?

Vierailija
8/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään lakiin, vaan yrityksen oikeuteen valita asiaakkansa ja ehdot, joilla tarjoaa näille palveluita. Laki sitten rajoittaa tätä yrityksen vapautta esim. niin, että asiakkaita ei saa valikoida syrjivällä tavalla. Maskien vaatimista mikään laki ei rajoita, joten yritys on vapaa vaatimaan niitä. Viime kädessä kyseessä on sopimusvapaus, eli Finnair saa tehdä asiakkaidensa kanssa sellaisia sopimuksia kuin haluaa.

Vierailija
9/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskithan voi olla mitä tahansa kuraa.

Jos Finnair tarjoaisi itse kunnon maskit, niin olis paljon parempi.

Vierailija
10/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap taas se sama jäärä, joka on ihan tuohduksissaan perustuslaillisten oikeuksiensa rajoittamisesta pikkuflunssan takia?

Vierailija
11/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrään, että ravintolaani ei saa tulla ilman sinistä paitaa.

Vierailija
12/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa lakiin perustuvaa oikeutta saada lentää Finnairin lennolla. Finski on yksityinen yritys ja saa itse määritellä tarjoamansa palvelun ehdot. Nyt tarjoaa lentopalvelua vain maskillisille. Saat aivan itse valita hyväksytkö ehdot vai et. Jos et hyväksy, et käytä Finskiä.

Vierailija
13/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Varmaan samaan mihin perustuu Finnairin oikeus päättää, minkä kokoiset laukut saa tuoda koneeseen, ja kieltää terävien esineiden ja nesteiden tuominen matkustamoon?

Ei noi mitään Finnairin sääntöjä ole.

Laukuista päättävät itse mutta ei muusta.

Vierailija
14/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaan tapaan kuin vakuutat check inniä tehdessäsi, että et tuo mitään tulenarkaa mukanasi koneeseen tai jos tuot niin pääsysi lennolla voidaan evätä.

Mietin vain, että maskiahan ei tarvitse pitää silloin kun syö, eli mikä hyöty tuosta nyt sitten on? Eiköse virus tartu siinä kun kaikki vuorollaan mässyttää eväitään naamariin ja sen jälkeen on kiire vessaan?

Itse en aio lentää niin kauan kun on maskipakko - ahdistaa liikaa.

Vierailija
15/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa lakiin perustuvaa oikeutta saada lentää Finnairin lennolla. Finski on yksityinen yritys ja saa itse määritellä tarjoamansa palvelun ehdot. Nyt tarjoaa lentopalvelua vain maskillisille. Saat aivan itse valita hyväksytkö ehdot vai et. Jos et hyväksy, et käytä Finskiä.

Spot on!

Vierailija
16/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää rentouttavaa lentoa vaan teille ulkomaille lähtijät! Näin se pää taas tuulettuu!

Vierailija
17/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mihinkään lakiin, vaan yrityksen oikeuteen valita asiaakkansa ja ehdot, joilla tarjoaa näille palveluita. Laki sitten rajoittaa tätä yrityksen vapautta esim. niin, että asiakkaita ei saa valikoida syrjivällä tavalla. Maskien vaatimista mikään laki ei rajoita, joten yritys on vapaa vaatimaan niitä. Viime kädessä kyseessä on sopimusvapaus, eli Finnair saa tehdä asiakkaidensa kanssa sellaisia sopimuksia kuin haluaa.

Meinaatko että julkiset liikenneyhtiöt voivat täysin vapaasti määrätä ihan mitä tahansa?

Vierailija
18/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksellä on myös velvollisuus suojella omia työntekijöitään. Työsuojelulaki.

Vierailija
19/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli HSL voisi päättää itsenään ettei busseihin pääse ilman maskia? Tai VR?

Lähtökohtaisesti kyllä voisi. HSL ja VR ovat kuitenkin sitoutuneet järjestämään julkisen liikenteen pääkaupunkiseudulla, ja näihin sopimuksiin voi liittyä rajoituksia heidän vapaudelleen valikoida asiakkaitaan. Kyseessä on silloin HSL:n ja pääkaupunkiseudun kuntien välinen sopimusasia.

Vierailija
20/68 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä portilla on määrätty. Jos kaikki lentoyhtiöt vaatii matkustajilta maskia, olet aika pian siellä saastaisten koronanlevittäjälentoyhtiöiden joukossa, jollet toimi samoin. Tässä ei ole kysymys laista,vaan siitä että konkurssin partaalla olevat yhtiöt haluavat tehdä matkustamisesta taas turvallista tai ainakin turvallisen oloista kriisin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi