Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin osakesijoittamisen!

Vierailija
12.05.2020 |

Olen kuukausi sitten aloittanut suoran osakesijoittamisen osakesäästötilin kautta ja voi vitsi kun on mielenkiintoista!

Sijoitan nyt alussa vain sellaisiin yrityksiin jotka kiinnostaa minua, pieniä määriä kerrallaan. On mielenkiintoista seurata miten noi nousee (tai laskee) ja miettiä että miksi. Toki kuukaudessa ei ehdi pahemmin tapahtua, mutta olen 700e sijoituksilla "jo" 148e plussalla kulut huomioituna. Salkussa on 6 yritystä tällä hetkellä.

Olen 5v ajan pitänyt isompaa rahamäärää pankin rahasto/osakesijoituspalvelussa ja ne on kanssa tuottaneet ihan hyvin. Toki koronan takia laski paljon, mutta nyt on noussut taas samalle tasolle kun vuosi sitten. Suora osakesijoittaminen on vaan paljon mielenkiintoisempaa kun on sen pelkän arvonmuutoksen lisäksi muutakin seurattavaa.

Suosittelen kaikille, mutta vaan jos on varaa menettää kaikki sijoittamasi raha.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä avasin nordnettiin juuri tilin, ajattelin aloittaa rahastoihin säästämisen. Mutta kynnys on laittaa rahaa mihinkään,kun en oikein osaa vertaillaan rahastoja vielä. Osakesäästäjien on vielä astetta jännempää,niin en siihen vielä uskalla lähteä ennen kuin vähän opin perusasioita.

Mistä haet tietoa osakkeiden vertailuun?

Kuinka pitkää kehityskaarta kannattaa seurata, kun arvioi yrityksen kannattavuutta?

Vierailija
2/4 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin aika historiassa. Kohta tulee valtava romahdus, kun korona iskee talouteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinusta ap on "pieni määrä"?

Vierailija
4/4 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen alkanut opetella osakesijoittamista. Tein ensimmäiset kauppani melko umpimähkään, mutta ajattelen, että uimaankin oppii parhaiten menemällä veteen. Pidän järjen mukana enkä sijoita penniäkään sellaista rahaa, jota minulla ei olisi varaa menettää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme