Aiotko matkustaa kesällä ulkomaille?
Nyt on käynyt selväksi, että suomalaisia ei voi estää matkustamasta ulkomaille eikä Suomeen palatessa joudu karanteeniin. Laitetaan siis kysely pystyyn: Aiotko matkustaa tänä kesänä ulkomaille?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
En halua istua maski päässä konessa eikä ole mitään syytä matkustaa ulkomaille. Olen ihan mielelläni kotimaassa.
Mäkään en tahdo istua maski päässä koneessa, mutta olen valmis kärsimään sen jos maskin saa heittää heti lentokentän ulkopuolella roskiin eikä koronastakaan tarvitse enää välittää. Varsinainen loma alkaa vasta määränpäässä. 😎
Italiaan voisi mennä, jos siellä pystyy tekemään muutakin kuin makoilemaan rannalla.
Mun oli tarkoitus käydä huhtikuussa Espanjassa, mutta matka peruttiin koronan takia. Toivottavasti uusi yritys kesällä onnistuu.
En todellakaan matkustaisi nyt ulkomaille. En ole mikään hysteerikko vaan haluan käyttää euroni kotimaassa ja tukea työllisyyttä täällä. Matkustamaan ehtii sitten kun se on taas turvallista.
On ihan idioottia ja vastuutonta lähteä ulkomaille hakemaan koronaa, ja pahimmassa tapauksessa tartuttaa sitä kotimaassa että saadaan uudet rajoitukset taas päälle. Ja sit joku kuolee kun sun oli pakko päästä hupimatkailemaan. Itsekästä ja lyhytnäköistä.
Mä todella toivon ettei täältä pääse pitkään aikaan matkustamaan mihinkään pahasti koronan runtelemaan maahan. Joku Viro voisi olla ok.
Oli tarkoitus tulla Suomeen kesällä, mut peruttiin se. Eikä ole kiire harkita uutta matkaa sinne.
Viimeaikojen suomalaishallinnon tekemät päätökset, ohjaus ja suositukset on niin villiä, sekasortoista, ristiriitaista ja riskialtista, että hirvittää.
Kotimaassa tilanne vakaa juuri sen tiukemman linjan ja joukkokurin ansiosta. Täällä ei viranomaiset tai poliitikot sooloile, linja on yhtenäinen ja hyvä niin.
Nyt toukokuussa olin lomalla vaan kotona, niin varsinaisella kesälomalla elokuussa haluan kyllä kotoa pois jonnekin. Alkuperäinen suunnitelma jo ennen koronaa oli, että haluaisin jonnekin Suomi-lomalle joko pohjoiseen tai jonnekin Punkaharjun suunnalle. Toivon, että se onnistuu eli hotellit yms olisi auki - tartuntaa en jaksa enää pelätä.
Tukholma kutsuu heti kesäkuussa. Toivottavasti saan siellä koronan ja tartutan sen Suomessa mahdollisimman moneen. Epidemian pitäisi edetä täällä nopeammin, jotta saataisiin laumasuoja ja päästäisiin taas palaamaan normaaliin.
En toteuta sitä matkaa, joka oli kesäkuulle suunnitteilla. Voi olla, että kyseinen maa avaakin rajansa, kun Italiakin avasi, mutta en usko että pystyisin nauttimaan lomastani siellä. Onneksi lennot eivät maksaneet paljon mitään.
Sen sijaan alkaa vaikuttaa erittäin todennäköiseltä, että Baltian maihin voi mennä turvallisin mielin. Ehkä lähdemme vihdoinkin autolla Liettuaan. Viro ja Latvia on koluttu jo.