Kuinka paljon joudut tekemään ulkonäön eteen?
Välillä tuntuu ettei ole mennyt kortit tasan kun näkee, miten helpolla jotkut pääsee ihan semmoiseen normaaliin arkilookiin.
Itsellä voimakkaat pyörteet hiuksissa joiden laittoon tuhraantuu aikaa (jos ei laita, on jakaus takaraivossa. Nice. Pyörre myös otsahiuksissa)
Iho on huonokuntoinen ja kyllä, monenlaista on kokeiltu ruokavalioista hoitoihin vaikuttamatta tulokseen juurikaan, rahapussi on kyllä keventynyt. Ilman meikkivoidetta en ihmisten ilmoille lähde...
vaikka olen vaalea (suorastaan kalpeaihoinen) kasvaa minulla tummat ja paksut säärikarvat, eikä vaan sääri, myös reidet, bikinirajat ja kädet. Kesällä sheivaus päivittäin. Jos päivällä ajelee, illalla jo sänki tuntuu.
En rusketu vaan lähinnä punerrun jos jotain, ulkomailla tulee aurinkoihottumaa.
Olen kuitenkin terve joten en sinänsä valita, hiukset on sentään paksut ja vartalo pysyy helposti hoikkana. Tämä vain tämmöinen purkaus kun tuntuu, että moni ei tajua olla tyytyväinen pieniin juttuihin.
Kommentit (46)
Terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa en tee ulkonäon vaan terveyden takia, joten en laske niitä mukaan.
- Hiukset: Sävytän pari kertaa vuodessa, väri ei juuri muutu mutta ilman käsittelyä hius on "liian kiiltävä" ja näyttää nopeammin likaiselta. Mies leikkaa latvat pari kertaa vuodessa. Panostus noin 10e ja tunti x 2 kertaa vuodessa. En ole ikinä tykännyt hiusten "laittamisesta" - pesun jälkeen kosteana nuttura, ja seuraavana päivänä vain aukiharjaus. Ei extrakustannuksia, koska shampoota ja hoitoainetta nyt on "pakko" käyttää jo hygienian kannalta.
- Kasvot: normaali pesu ja rasvaus (Avene seerumi + kosteusvoide), aurinkosuoja jos menen ulos huhti-lokakuun välillä. Arvelisin että rasvoihin menee noin 60e per vuosi - mutta tavallaan kosteuttaminen on pakollista, koska muuten tuntuisi inhottavan kuivalta. Eli ei mene puhtaasti ulkonäon piikkiin.
- Meikki: jos poistun kotoa, menee noin vartti (BB-voide, kulma- ja ripsiväri, poskipuna). Panostus noin 100-150e/vuosi, vartti per kerta.
- kroppa: normaali pesu ja välillä rasvaus joko kookosoljyllä tai kosteusvoiteella. Panostus ehkä 5min per päivä ja parikymppiä vuodessa (mutta taas: "pakko" tehdä koska muuten kuivuus alkaa kutittamaan).
- karvanpoisto: olen hyvin vaalea, joten riittää kainaloiden ajelu viikottain, sääret parin viikon välein, ja satunnaisesti käsikarvat (läpinäkyviä mutta en tykkää että näkyvät valossa) ja intiimialueen lyhennys. Kulmia ei juuri tarvitse nyppiä, ovat tyyliä kaksi karvaa ristissä. Ohutta nukkaa kasvoista nypin joskus samalla kuin kulmia, mutta en usko että nämä näkyvät kellekään, kunhan "omaksi iloksi" nypin. Panostus ehkä 20e per vuosi, 15 min viikossa max.
- Lisäksi värjään itse kulmat kun jaksan, ehkä kerran kuussa. Panostus 15 min/kk, hinta ehkä 10e per vuosi (aineet riittää useamman vuoden).
- Kynnet lakkaan normaalitilanteessa viikottain, varpaissa pysyy varmaan kuukauden lakkausvälillä. Panostus keskimäärin 15min viikko, 10e/vuosi (pullo riittää ehkä vuodeksi).
Eli karkeasti arvioiden noin 300e/vuosi, aikaa pari tuntia viikossa jos normaali tyoviikko jolloin meikkausta 5 päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hoidan itseäni aktiivisesti. Nautin kun näytän hyvältä.
Ensinnäkin syön terveellisesti ja ravintorikkaasti. Syön myös niin etten liho. Haluan pysyä hoikkana. Syön myös vitamiinia, B-vitamiinia, kalkkia, D-vitamiinia, Biotiinia, monivitamiinia. Syön myös luomu, kylmäpuristettua neitsyt Pellavansiemen öljyä 1 rkl /vrk. Keski-ikäisen iho tarvitsee hyviä rasvoja.
Juon vettä. Ja rasvaan ihoa.
Nukun 8-9 tuntia joka yö,tämä on tärkeää.
Liikun 4 krt viikossa, kävelyä, Hiit -treeniä, kuntosalia. Minulla on urheilullinen vartalo. Ei kuitenkaan liian lihaksikas. Hulailen myös vanteella. Mikä hoikentaa vyötäröä.
Käyn suihkussa joka päivä ja pidän tukan puhtaana; pesen, föönaus ja kiharran. Käytän laadukkaita hoitoaineita, ja suojaan tukan kuumuudelta eri tuotteilla.
Käyn kampaajalla säännöllisesti, kerran kuukaudessa värjäämässä kauniin väriseksi ja kiiltäväksi.
Nypin kulmat ja ihokarvat kasvoilta pari kertaa viikossa. Sheivaan 2-3 krt viikossa sääret, ja kainalot ja bikinirajat.
Käyn säännöllisesti hammaslääkärillä ja hoidan hampaat kuntoon esim hammaskivi. Valkuaisen hampaani parin vuoden välein.
Olen käynyt kohottamassa rintani ja laittanut maltilliset silinkonit ; minulla on pystyt, kauniin muotoiset D-kupin rinnat.
Olen leikkauttanut raskaat yläluomeni, ja silmäni näyttävät nyt suurilta ja kauniilta.
Minulla on pitkät, lakatut kynnet aina. Käyn kynsihuollossa 3 viikon välein.
Aion syksyllä käydä vatsan rasvaimussa. Haluan 10 cm hoikemman vuötärön; kirurgi sanoi että se on rasvaimussa mahdollista.
Aion ottaa kesällä ripsien pidennykset. Maltilla.
Ja näytän siis hyvältä. Miehet ovat kiinnostuneita. Kysyntää on.
😳
Ihmiskunta on toden totta koronansa ansainnut. Mistä tämä pinnallisuus sikiää?
Kuka sinä olet arvostelemaan kenenkään valintoja? Miksi ulkonäkönsä huollattaminen olisi yhtään sen turhempaa kuin jokin muu aktiviteetti? Samaan hautaan me kaikki päädytään - siispä nautitaan elämästä juuri niin kuin haluamme. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin syön terveellisesti ja ravintorikkaasti. Syön myös niin etten liho. Haluan pysyä hoikkana. Syön myös vitamiinia, B-vitamiinia, kalkkia, D-vitamiinia, Biotiinia, monivitamiinia. Syön myös luomu, kylmäpuristettua neitsyt Pellavansiemen öljyä 1 rkl /vrk. Keski-ikäisen iho tarvitsee hyviä rasvoja.
Liikun 4 krt viikossa, kävelyä, Hiit -treeniä, kuntosalia. Minulla on urheilullinen vartalo. Ei kuitenkaan liian lihaksikas. Hulailen myös vanteella. Mikä hoikentaa vyötäröä.
Käyn suihkussa joka päivä ja pidän tukan puhtaana; pesen, föönaus ja kiharran. Käytän laadukkaita hoitoaineita, ja suojaan tukan kuumuudelta eri tuotteilla.
Käyn kampaajalla säännöllisesti, kerran kuukaudessa värjäämässä kauniin väriseksi ja kiiltäväksi.
Nypin kulmat ja ihokarvat kasvoilta pari kertaa viikossa. Sheivaan 2-3 krt viikossa sääret, ja kainalot ja bikinirajat.
Käyn säännöllisesti hammaslääkärillä ja hoidan hampaat kuntoon esim hammaskivi. Valkuaisen hampaani parin vuoden välein.
Olen käynyt kohottamassa rintani ja laittanut maltilliset silinkonit ; minulla on pystyt, kauniin muotoiset D-kupin rinnat.
Olen leikkauttanut raskaat yläluomeni, ja silmäni näyttävät nyt suurilta ja kauniilta.
Aion syksyllä käydä vatsan rasvaimussa. Haluan 10 cm hoikemman vuötärön; kirurgi sanoi että se on rasvaimussa mahdollista.
😳
Ihan ohis.
Ihan voi miehiä syyttää tästä. Moni sinkku esim erottuaan huomaa, miten kovat vaatimukset sinkkumarkkinoilla on ulkonäön suhteen; naisen pitää näyttää nuorelta, hoikalta ja naiselliselta. Mikä tarkoittaa muotoja, kapeaa vyötäröä, sporttista vartaloa, pitkiä ja kauniita hiuksia, etc. Kyllähän täälläkin voi lukea niitä ikisinkkujen itkuja joka päivä, kun ei harmaa varpusena kelpaa miehille.
Miehet pitävät seksikkään näköisistä, näyttävistä naisista. Se ulkonäkö ei tule ilmaiseksi. Kaikki tietävät että suuri osa miehistä kuolaa Insta misukoita. Ne todella ovat panostaneet ulkonäköönsä. Ihan turha syyttää pinnalliseksi. Jos nainen haluaa parantaa asemaansa markkinoilla, se vaatii myös panostusta ulkoiseen habitukseen. Harmaa varpuset saa ihan rauhassa katkeroitua ja syyttää naisia pinnallisiksi...
En nää ulkonäköni eteen yhtään mitään, mutt silti sanotaan hyvännäköiseksi XDXD
Vierailija kirjoitti:
Terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa en tee ulkonäon vaan terveyden takia, joten en laske niitä mukaan.
- Hiukset: Sävytän pari kertaa vuodessa, väri ei juuri muutu mutta ilman käsittelyä hius on "liian kiiltävä" ja näyttää nopeammin likaiselta. Mies leikkaa latvat pari kertaa vuodessa. Panostus noin 10e ja tunti x 2 kertaa vuodessa. En ole ikinä tykännyt hiusten "laittamisesta" - pesun jälkeen kosteana nuttura, ja seuraavana päivänä vain aukiharjaus. Ei extrakustannuksia, koska shampoota ja hoitoainetta nyt on "pakko" käyttää jo hygienian kannalta.
- Kasvot: normaali pesu ja rasvaus (Avene seerumi + kosteusvoide), aurinkosuoja jos menen ulos huhti-lokakuun välillä. Arvelisin että rasvoihin menee noin 60e per vuosi - mutta tavallaan kosteuttaminen on pakollista, koska muuten tuntuisi inhottavan kuivalta. Eli ei mene puhtaasti ulkonäon piikkiin.
- Meikki: jos poistun kotoa, menee noin vartti (BB-voide, kulma- ja ripsiväri, poskipuna). Panostus noin 100-150e/vuosi, vartti per kerta.
- kroppa: normaali pesu ja välillä rasvaus joko kookosoljyllä tai kosteusvoiteella. Panostus ehkä 5min per päivä ja parikymppiä vuodessa (mutta taas: "pakko" tehdä koska muuten kuivuus alkaa kutittamaan).
- karvanpoisto: olen hyvin vaalea, joten riittää kainaloiden ajelu viikottain, sääret parin viikon välein, ja satunnaisesti käsikarvat (läpinäkyviä mutta en tykkää että näkyvät valossa) ja intiimialueen lyhennys. Kulmia ei juuri tarvitse nyppiä, ovat tyyliä kaksi karvaa ristissä. Ohutta nukkaa kasvoista nypin joskus samalla kuin kulmia, mutta en usko että nämä näkyvät kellekään, kunhan "omaksi iloksi" nypin. Panostus ehkä 20e per vuosi, 15 min viikossa max.
- Lisäksi värjään itse kulmat kun jaksan, ehkä kerran kuussa. Panostus 15 min/kk, hinta ehkä 10e per vuosi (aineet riittää useamman vuoden).
- Kynnet lakkaan normaalitilanteessa viikottain, varpaissa pysyy varmaan kuukauden lakkausvälillä. Panostus keskimäärin 15min viikko, 10e/vuosi (pullo riittää ehkä vuodeksi).
Eli karkeasti arvioiden noin 300e/vuosi, aikaa pari tuntia viikossa jos normaali tyoviikko jolloin meikkausta 5 päivälle.
Kuukauden lakka?? Hyi. Ethän sä peseydy kunnolla missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe, että joudun tekemään jotain ulkonäköni eteen. Haluan olla siistin, puhtaan ja huolitellun näköinen ja siksi teen:
- käyn kampaajalla noin 8 viikon välein, hiusmallina long bob. Värjäys mahdollisimman lähelle omaa väriä, tästä haluan pikkuhiljaa siirtyä vain raitoihin tms. että juurikasvuongelmaa ei enää ole
- entisessä normaalissa hoidin ja lakkasin kynnet 1-2 kertaa viikossa, nyt etätöissä lakkaus on jäänyt, tai oikeastaan haluan nähdä, vaikuttaako kynsien kuntoon kun ei lakkaa
- parin viikon välein kulmakarvojen värjäys
- kerran viikossa jalkakylpy, melkein päivittäin rasvaan jalat suihkun tai saunan jälkeen, kerran kuussa hoidan ja lakkaan varpaan kynnet - myös tässä etäelämässä
- kerran viikossa saunan yhteydessä kasvojen kuorinta ja kasvonaamio, samalla hiuksiin hiusnaamio
- aamuin illoin kasvojen ja hampaiden pesu, kasvojen hoito. Nyt käytössä kosteuttava kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide ja kasvovoide. Talvella myös kasvoöljy iltaisin, pakkaset kuivattavat ihoa.
- töihin ja ihmisten ilmoille mennessä kevyt meikki: mineraalipuuteri tai cc-voide, poskipuna, kulmat, silmien rajaus ja ripsiväri. Joskus huulipuna. Nyt etätöissä meikkaus jäänyt vähälle, käytän lähinnä aurinkosuojan sisältävää cc-voidetta, mutta en päivittäin.
- pesen hiukset miltei joka päivä, koska liikunkin. Yleensä suoristan hiukset, mutta nyt etäelämässä ja vapaapäivinä tulee sutaistua ponnari tai letti.
- liikun päivittäin, vähintään kävelylenkki, usein myös vaihdellen venyttelyä, pyöräilyä, salia/kotitreeniä kahvakuulalla, uintia, patikointia. Joka päivä ulkoilua, vähintään se kävelylenkki.
- juon paljon vettä, syön kasvisvoittoisesti. En niuhota, mutta arkena pyrin välttämään sokeria ja jauhoja.
- nukun 7-8 tuntia joka yö, joskus enemmänkin
- pukeudun aina puhtaisiin ja istuviin vaatteisiin. Näin iän myötä (45+) ei istu enää samat vaatteet kuin nuorempana, enkä haluakaan enää niin tiukkoihin pukeutua, vaikken kyllä säkkiinkään. Yksinkertainen on minusta kaunista. Vaatekaappi koostuu muutamasta väristä eikä vaatteitakaan paljoa ole, ja kaikki sopii kaiken kanssa - toki tilanteen mukainen pukeutuminen, ei jumppatrikoita juhlatopin kanssa.
- lankkaan ja putsaan kehgät säännöllisesti ja putsaan vaatteista irtohiukset ym.
Huh, melkoiset rutiinit.
Sivustalukijana: eihän tuossa ollut juuri mitää, jos jättää pois asiat jotka lähes jokainen tekee (kuten nukkuminen, syominen ja suihkussakäynti). Nämä poistettuna kommentoimasi henkilo:
- käy kampaajalla noin 8 viikon välein
- lakkaa kynnet 1-2 kertaa viikossa
- parin viikon välein kulmakarvojen värjäys
- kerran viikossa jalkakylpy, kerran kuussa varpaan kynsien lakkaus
- kerran viikossa saunan yhteydessä kasvojen kuorinta ja kasvonaamio, samalla hiuksiin hiusnaamio
- töihin ja ihmisten ilmoille mennessä kevyt meikki: mineraalipuuteri tai cc-voide, poskipuna, kulmat, silmien rajaus ja ripsiväri.
Ei tuossa minusta mitenkään paljoa ole rutiineita, kai suurin osa naisista tekee suurimman osan noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden lakka?? Hyi. Ethän sä peseydy kunnolla missään vaiheessa.
Millä myrkyllä sä peset itsesi, jos sillä irtoaa kynsilakatkin varpaista?!
Kolmekymppinen kyselee täällä, mikä teistä on hyvä silmänympärysvoide?
Joissakin asioissa on potkaissut geneettinen lottovoitto, mutta murrosiässä sairastettu vesirokko on jättänyt kuoppa-arpia kasvoihin. Ajattelin mennä laserhiontaan. Onko jollain kokemusta tästä? Tai täyteainehoidosta arpiin?
Ajelen kainalokarvat jos haluan oikein räväyttää :D
Kasvot puhdistan aamuin illoin, mutta olen toisaalta vielä sen verran nuori että on vähän pakko.
Suihkussa pitää käydä ja hiukset pestä. Joskus leikkauttaa latvat siistiksi. Vähän kähertää, ettei makaa päätä myöten.
Meikkiä naamaan, koska naama on kirjava kuin kukkaketo.
Vaatteet laitettava paremmat, koska ei voi risasissa kollegeissa mennä töihin.
Karvat on ajeltava, koska ne ärsyttää itseään.
Kulmakarvat siistittävä ja värjättävä.
Syömisiä on vahdittava, ettei leviä käsiin.
Kyllähän siinä hommaa on. Siksi onkin ollut mukavaa olla karanteenissa kun saa rauhassa rehottaa eikä kukaan kyttää.
Öööm no käyn suihkussa, kuivaan ja harjaan hiukset, laitan voiteen naamaan, pesen hampaat, vähän ripsaria ja bb-voidetta ja puen ja häivyn ulos ovesta.
No en kyllä suuremmin tee. Olen nykyään pulska, joten jos haluaisin hoikistua, sen eteen pitäisi kyllä tehdä töitä.
Muuten oon ihan onnekas ollut geenilotossa. Hyvä iho, symmetriset piirteet, pitkät luonnonpunaiset hiukset. Enpä muuta tee, kuin käyn suihkussa, pesen hiukset ja pesun jälkeen laitan hiusöljyä. Kasvovoidetta käytän ja meikkaus on pelkkää ripsarin käyttöä. Kulmat käyn muotoiluttamassa kosmetologilla.
Jos on juhlat, suurin homma on se, että föönaan tukan juhlakuntoon. Punainen mekko päälle ja korkkarit jalkaan ja hieman arkimeikkiä perusteellisempi ehostus. Ei niin väliä, tukka ja punainen väri on se mikä takaa lookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, jotenkin tosi kurjaa että niin moni ajattelee että täytyy näyttää joltain tietynlaiselta.
Ruskettunut, karvaton, hoikka, täydellinen sileä naama, suora tukka.
No voihan sen sanoa näinkin, että kuinka paljon joutuu tekemään että näyttää sellaiselta, kun itse pitää omana tavoitteena. Ihoni suhteen olen jo luovuttanut, sillä olen yli 30 ja sama meno jatkunut naaman kanssa yli 15 vuotta. Ehkä jos olisi rahaa ylenmäärin, jonnekin iho-ongelmien spesialistille voisi mennä. Ei ole, joten nyt meikkaan jotta saan kirjavuuden piiloon ja siihen tyydyn.
Sheivaus on esimerkiksi semmoinen riesa itselläni, että myönnän kyllä olevani kateellinen niille, joilla kasvaa ohuet, hennot ja vaaleat ihokarvat. Jos nostat housunlahjetta ja pari sheivauspäivää välistä, siellä mustat karvat loistaa valkoista ihoa vasten. Iho ei meinaa kestää päivittäistä sheivausta, ja kesä menee taistellessa bikinirajan punaisten näppyjen kanssa. Rahalla ja jollain laserhoidollahan näistäkin varmaan pääsisi..
Ap
Vaihda sokeroitiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin sinä sitä kysyntää tarvitset? Montako miestä pitää olla? Oletko jossain markkinoilla koko ajan? Jos oikeasti saat joskus miehen, niin aiotko lopettaa itsesi puunaamisen? Koska sehän se näyttää se motiivi tuohon hulluuteen olevan.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä suuremmin tee. Olen nykyään pulska, joten jos haluaisin hoikistua, sen eteen pitäisi kyllä tehdä töitä.
Muuten oon ihan onnekas ollut geenilotossa. Hyvä iho, symmetriset piirteet, pitkät luonnonpunaiset hiukset. Enpä muuta tee, kuin käyn suihkussa, pesen hiukset ja pesun jälkeen laitan hiusöljyä. Kasvovoidetta käytän ja meikkaus on pelkkää ripsarin käyttöä. Kulmat käyn muotoiluttamassa kosmetologilla.
Jos on juhlat, suurin homma on se, että föönaan tukan juhlakuntoon. Punainen mekko päälle ja korkkarit jalkaan ja hieman arkimeikkiä perusteellisempi ehostus. Ei niin väliä, tukka ja punainen väri on se mikä takaa lookin.
Tämä! Olen nähnyt naisia, jotka käyttää todella paljon aikaa ulkonäköönsä... ja lopputulos on todella harmaaa ja pliisu. Miksi eivät tee itsestään näyttäviä pikkukikoilla?
Jos terveellistä ruokavaliota, riittävää unta ja liikuntaa ei lasketa, niin:
- suihkussa joka päivä + vartalon rasvaus etenkin talvella, koska iho kuivuu niin, että hilseilee ja kutisee. Hiuksiin yleensä joku jätettävä hoitoaine. Hiukset ponnarille tai letille.
- vartalon kuorinta ehkä kerran viikossa, samalla karvojen ajelu
- hiusten leikkaus tarvittaessa (lähinnä latvojen siistiminen), ehkä 4 kertaa vuodessa
- kulmakarvojen siistiminen tarvittaessa, yleensä unohtuu ja teen/teetän sen ennen jotain juhlia
- kasvojen pesu ja rasvaus(rasva +seerumi) joka päivä, kasvojen kuorinta+naamiot silloin kun muistan, yleensä kerran viikossa
- Meikkaan jos jaksan ja kiinnostaa, juhliin kuitenkin aina
Aika vähän puunaan. Pitäisi puunata vähän enemmän, mutta tuntuu etten osaa/jaksa/ei ole aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😳
Naiset aivopesty ja esineellistetty patriarkaatin taholta niin raskaasti, että lopulta lopputulos on jopa tällainen. Hirvittävän surullista. Toivon että heräämme joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😳
Ihan ohis.
Ihan voi miehiä syyttää tästä. Moni sinkku esim erottuaan huomaa, miten kovat vaatimukset sinkkumarkkinoilla on ulkonäön suhteen; naisen pitää näyttää nuorelta, hoikalta ja naiselliselta. Mikä tarkoittaa muotoja, kapeaa vyötäröä, sporttista vartaloa, pitkiä ja kauniita hiuksia, etc. Kyllähän täälläkin voi lukea niitä ikisinkkujen itkuja joka päivä, kun ei harmaa varpusena kelpaa miehille.
Miehet pitävät seksikkään näköisistä, näyttävistä naisista. Se ulkonäkö ei tule ilmaiseksi. Kaikki tietävät että suuri osa miehistä kuolaa Insta misukoita. Ne todella ovat panostaneet ulkonäköönsä. Ihan turha syyttää pinnalliseksi. Jos nainen haluaa parantaa asemaansa markkinoilla, se vaatii myös panostusta ulkoiseen habitukseen. Harmaa varpuset saa ihan rauhassa katkeroitua ja syyttää naisia pinnallisiksi...
Nah, meidän naisten oma moka, että lähdetään mukaan tuohon kilpavarusteluun.
Miestenkin mieli muuttuisi ajan myötä, kun huomaisivat, että suurin osa naisista on kuitenkin ihan kauniita tavallisina.
Sukupuolia ei ole. Kepusetämiehille sukupuoleton hetu passiin. Alistajat ja hyväksikäyttäjät!
😳