Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Kirjalan kahvipaahtimo. Tummaa ja voimakkaan makuista maukasta. Heillä on oma, äskettäin avattu kahvila ja myymälä Nuijamiestenkadulla Mikkelissä. Joissain ruokakaupoissakin voi Mikkelin seudulla olla.
-Juodaan usein Pelican Rouge, Silk blendiä...
-Pausa, hyvä, vähän vaaleampi
- Löfberg, Kharisma
- ja yllättäjänä halpa, mutta hyvä Costa Rica, tumma paahto!
Nämä tumman kahvin ystävänä.
Suosittelen kokeilee vähän tummempi paahtoisia kahvilaatuja, tulee makuun vaihtelua ja tumppempipaahtoiset on myös vatsaystävällisempiä toisin kuin yleensä luullaan.
Osta perinteinen mummon pannu ja pannujauhatuksella kahvia. Maku on ihanan pehmeä kun kahvin rasva ei imeydy suodatinpaperiin ja päätyy mukiisi ja suuhuusi. Ihan suomalaistenkin merkkien pannukahvit on hyviä.
Sydney kahvista ollaan tykätty 👍🏻
Keitä pannukahvit, ihan parasta!
Join aiemmin aina Juhla Mokkaa, kunnes vaihdoin tummapaahtoiseen ja nykyään juon kotona vain Löfberg´n Kharismaa. "Tummapaahtoinen ja maukas kahvi, jossa voi aistia intensiivisiä aromeita ja pähkinäisiä sävyjä. Jälkimaussa on aistittavissa myös kaakaon miellyttäviä vivahteita." Niinkuin joku täällä sanoi, niin on pehmeä ja hyvänmakuinen kahvi. Ystävät ihmettelee kahvilla käydessään että miten tää kahvi on niin hyvää :) Suosittelen kokeilemaan!
Kaikki ne maistuu enemmän tai vähemmän samalle. Itse ostan sen perusteella, minkä paketin ulkokuori sattuu sillä hetkellä näyttämään kivoimmalle.
Vierailija kirjoitti:
Osta perinteinen mummon pannu ja pannujauhatuksella kahvia. Maku on ihanan pehmeä kun kahvin rasva ei imeydy suodatinpaperiin ja päätyy mukiisi ja suuhuusi. Ihan suomalaistenkin merkkien pannukahvit on hyviä.
Tämä. Minä keittelen mökillä usein pannukahveja. Fiilis on osa kahvinjuontia.
Tykkään vaihdella kahveja useinkin, ja tummapaahdot suosikkeja. Mutta ketjussa ei ole taidettu vielä mainita kahta markettikahvia, jotka "helppoja" eli pehmeän makuisia ja edullisia kokeiltavia. Ensimmäinen on esim. Prismasta tai Cittarista löytyvä ZOEGAs Skånerost (vihreä paketti) ja toinen Mövenpick, jota löytyy Lidlistä.
Vodkaa ja sitten vielä kermaa ja rommia sillä se sun olo paranee suatanan vosu.
Keltaisessa pakkauksessa Nordqvist. Tosihyvä.
Mä oon vuosia juonut erikoispaahteisia kalliihkoja kahveja ja luullut, että ne on niitä parhaimpia kahveja. Nyt rahapulassa ostin Saludoa ja se maistuu ihan sairaan hyvältä! Oon ostanut sitä jo pari pakettia.
Olen siirtynyt Kulta Katriinaan. Mielestäni paljon pehmeämpi maku kuin juhlamokassa (juhlaa join aina ennen.)
Me on vaihdettu mundoon, ihanan pehmeä maku ei ollenkaan kitkerä. Hinta vaan on aika suolainen mutta itse kun en kahvia juo edes joka päivä niin yksi paketti kestää pitkään
Älä ainakaan osta Pauligin Parisien(?) - kahvia. Aivan kamalaa. Roskiin meni. Vieraskin jätti lähes koko kupillisen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Aina näihin ketjuihin tulee joku kahvielitisti keulimaan ja jeesustelemaan että pitää olla omat myllyt jne ja kuinka vääräuskoiset pimeässä kulkijat eivät voi kokea valaistusta ennenkuin noudattavat elitistin ohjeita. 😂
Elitisti on huono sana, hifistelijä parempi. Mutta kyllä tuolla kirjoittajalla oli pointtia, todella ison harppauksen eteenpäin saa kahvin maussa, kun tekee kahvin tuoreeltaan jauhetuista pavuista! Itse ehdottelin noita pienpaahtimokahveja, mutta en edes tajunnut ehdottaa myllyä kotiin, vaikka itsekin jauhetaan pavut kotona. Myllyjä saa halvallakin, ei sen tarvitse olla sellainen 300€ ajastettava mylly joka meillä on, niitä on ihan käsikäyttöisiäkin ja siinä on ihan omanlaisensa tunnelma kun veivaa papuja myllyssä, että pääsee keittämään kahvia. Ja se kahvinkeittimen puhtauskin on ihan tärkeä juttu, ei ole fiksua kaataa rasvaisesta pannusta vettä keittimeen.
Hyvä kahvi voi todellakin olla suuri nautinto, meille se on arjen luksusta. Mutta ei se välttämättä kalliita laitteita vaadi. Kahvi itsessään on toki kalliimpaa kuin perusmarkettikahvi, mutta jokainen voi miettiä sitten omalla kohdalla onko se kuukausitasolla niin suuri kustannus, ettei raaski. Meillä menee kilon verran kahvia kuukaudessa (nyt etätyöaikana enemmän) joten ei sillä ole niin väliä maksaako se kahvi 15€ vai 30€ kilolta. Saamme kotona tehtyä todella hyvää kahvia eikä meillä ole tarvetta ostaa kahviloista espressoja tai latteja suurina herkkuina, koska saamme niitä kotona ja usein vielä paremman makuisina kuin kahvilasta.
Jos ei juo kahvia aamusta iltaan (ja välillä mikrossa lämmitettynä) niin hyvään kahviin siirtyminen ei tule edes kalliiksi.
Presidentti se vaalea tai kultakatriinan☺️Kahvi
Italialaisia kahveja on ollut saatavana suodatinjauhatuksina K- ryhmän kaupoissa. Vihreävalkoiset paketit tunnistaa. Kelpokahveja ovat olleet mitä olen juonut.