Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Kulta Katriina pannujauhatus suodattamalla.
Vierailija kirjoitti:
Costa Rica on hyvää
Sehän on aivan karsean makuista mutta siksi muka hyvää on halvempaa kuin muut. Joidenkin mielestä Lidlin halvin kahvi on hyvää. Täyttä kuraa, mutta onhan se niin halpaa.
Osta kahvimylly ja kahvinpapuja mielellään paahtimoilta. Pyydä aluksi vaaleapaahtoista, 1 tai 2 paahtoasteen papuja, niin eivät tunnut liian voimakkailta. Näin tulee paljon parempaa kahvia kuin valmiiksi jauhetuista!
Toranin hasselpähkinäsiirappi tekee höpöä kahvissa :~~
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kahvia yleensä juotte?
Ketjun otsikon pohjalta luulisin, että Juhla Mokkaa?
Pauligin kaupunkikahveista olen itse tykännyt, mutta Havanna voi ollasinulle liian tummaa, joten ehken tykkäisit Sydney-versiosta. Vaihtelua saat myös laittamalla suodattimeen kardemummaa ripauksen.
Juu itse myös lisäilen kardemummaa ja/tai kanelia. Varsinkin syksyllä ja talvella. Toimii myös aineenvaihduntaan et se kannattaa muistaa!
Brazil kahvi on erittäin hyvää. Ostan sitä harvemmin, koska se on hiukan kalliimpaa.
Miksi sitä Juhla Mokkaa pitää ylipäätään juoda?
Nuole ensin homon persettä niin kahvikin maistuu se jälkeen paremmalle !
Kulta Katriina Tummempi tumma ja tumma luomu hyviä. Stockan tumma paahto.
Lidl marsalkka, tumma tosi pehmeä maku
Jos vahvat kahvit kiinnostaa, niin suosittelen löfbergsin crescendoa. Yllättävän hyvää on myös lidlin intenso. Etenkin seoksena crescendon kanssa. Esim. Intensoa 1/3 ja loput crescendoa. Juon kahvini lähinnä raakana.
Minä tykkään pirkka merkin costa rica premium blend kahvista. Olen ostanut papuina ja valmiiksi jauhatettuna. Pavuista tulee mun mielestä parasta kahvia, on niin tuoretta 😋 tumma ja täyteläinen, ehkä vähän jopa kaakaon makua. Tuo on arabica pavuista. Itselle maistuu, toki tykkään tummemmasta paahdatuksesta. Sopii vatsallekin paremmin.
Pelican rougen soul blendi oli kanssa ihan maistuva, mutta tykkään silti pirkasta enemmän.
Jalokahvi. Löytyy viinakaupasta.
Kokeile Löfsbergsin Magnifikaa tai Fika Loversia. Cittarista saattaa löytyä tuota Fikaa, on mielestäni hyvä pehmeä kahvi, muistaakseni paahtoaste 4.
Kulta Katriinakin on parempi kuin JM.
Luomukaupasta decaf ostan. Niin ei ole haitallisilla aineilla poistettu kofeiini.
Ihastuin Presidentti Rubyyn, sopivan/tarpeeksi tumma kahvi,hieman marjainen vivahde maussa. Nyt perus Juhla Mokka tuntuu siihen verrattuna liian laimealta:). Olen siirtynytkin ostamaan tummempaa Mokkaa. Tuon Presidentin myötä aloin pitämään vahvemmasta kahvista.
Kulta Katrina tummapaahto tai Pauligin Presidentti Ruby. Juhla mokka ei ole uponnut enää pariin vuoteen. Vaihtelu virkistää.
Juhla Mokasta myös tuo Samettinen on mielestäni hyvä. Hiukan tummempi paahto kuin saman merkin tummassa paahdossa, mielestäni huomattavasti paremman makuinen. Pelican Rougella on myös hyviä, esim. Rich Blend. Löfsbergit sun muut ei meidän perheessä ole suosiota saaneet.