Haluan juoda välillä jotain muuta kahvia kuin Juhlamokkaa. Ehdottakaa jotain hyvää!
Kommentit (785)
Löfbergsin crescendo. Tumma ja pehmeä. Juonut jo vuosia enkä ole kyllästynyt. Tykkään myös Löfbergsin infernosta, mutta se on jo hieman kitkerää. Joskus ostan joitakin muita tummia kahveja kokeiluun. Jos eivät ole hyviä, teen niistä sekoituksia crescendon kanssa. Tähän asti ovat päätyneet sekoitus-kahveiksi.
Lidlin alkuperämaa kahvipavut. Graindaa itse, Tanzania, Etiopia ja Brazilia
Jenkeissä on hei, miälettömän hyvää kahvii.
Entisenä Juhla Mokan juojana voin suositella omaani eli Nescafe Cold, Rich aroma & smooth taste, intensity 6. Tämä on älyttömän hyvää ja nopeasti valmista.
Lavazza Crema Gusto, kunnon italialaista ja pehmeä maku
Kahvisnobit nauraa mutta Starbucks Nespresso Breakfast Blend Toranin suklaa-makusiirapilla on maistunut :P
Ihan samalta ne kaikki saman paahtoasteen kahvit maistuu, suurin osa täällä kommentoijista ei edes tunnistaisi juhlamokkaa halvemmista, jos laitettaisiin sokkotestiin. Pelkkä placeboa tuo juhlamokan paremmuus.
Vierailija kirjoitti:
Pauligin kaupunkikahveista meidän mielestä parhaat ovat New York ja Reykjavik. Ovat keksipaahtoa, joten eivät ihan mauttomia vaaleita mutta eivät tummiakaan. Pehmeää, hyvää, aromaattista kahvia.
New Yorkille ääni täältä
Minä haluan, äiti minä haluaaaan äääääääääähähähäääääää, äiti minä haluan juoda muutakin kahvia kuin juhlamokkaaaaaaaäääääähähähähääääää
Äiti: koeta nyt käyttäytyä kaupassa, 30v ja käyttäytyy kuin pahainen kakara!
Segafredo Qualita Oro on kyllä parasta. Vähän kalliimpaa kuin Juhla Mokka, mutta sen arvoista. 9,20e / 500g paketti.
Vierailija kirjoitti:
Segafredo Qualita Oro on kyllä parasta. Vähän kalliimpaa kuin Juhla Mokka, mutta sen arvoista. 9,20e / 500g paketti.
Qualita Oro on Lavazza. Segafredolla on Pausa ja Forssa.
Mä haluan seuraavaksi Delonghin kahvikoneen, joka jauhaa pavut kupilliseen kerrallaan. Saatavilla erilaisia papuja joka makuun, suosittelen kokeilemaan
Kylmäuutettu kahvi:
1. Tee normaalisti kahvi lasiastiaan (1L vettä/8 mittaa kahvia on virallinen ohje)
2. Laita jääkaappiin noin 24 tunniksi.
3. Suodata seuraavana päivänä ja laita suodatettu kahvi korkilliseen lasikannuun.
4 Kahvi säilyy pitkään jääkaapissa, eikä tule hukkakahvia, kun kahvia ei keitetä lainkaan.
5. Kahvi juodaan kylmanä
Tuo kahvi on myös erittäin vatsaystävällinen, eikä maistu kitkerältä.
Vierailija kirjoitti:
Gevalia on ihanan täyteläinen ja ihan kuin suussa sulava
Tuossa onkin lyhyesti kuvattu suomilaisen ja ruotsalaisen kahvin ero. Mutta kannattaa kokeilla myös Zoegas ja Löfberg. Pikakahveista Löfberg bold on ehdoton!
Kahvi-likööriä, kahvin maku ja pöhnä samassa paketissa..Tai siis pullossa. Pieni pullo, mahtuu povariin ja pystyy duunissakin juomaan kun henki haisee vaan kahville !
Olen mieltynyt nyt tänä kesänä Saludo-kahviin.
Saludo. Ei vain aina tahdo löytää.
Arvid Nordquist Classic Gran Dia, tän jälkeen ei ole juhka mokkaan paluuta.