30v työtön, amis taustalla. Onko mitään mahdollisuuksia enää?
Tämä tilanne hirvittää! Olen jo kohta vuoden ollut työttömänä. Tämä on kuin painajainen. En ole määräaikaisuuden jälkeen päässyt enää mihinkään. Tehnyt pätkätöitä monilla aloilla. CV kuin sillisalaatti.
Miten edes selitä aukot ja sillisalaatit työnantajille?
Kommentit (29)
Mahdollisuuksia on vaikka mihin. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, minkä alan amis- tutkinto on oalla.
Jos töitä ei löydy, niin toki koulutus kannattaa. Kannattaa kuitenkin pohtia, mihin aikansa käyttää. Vaihtoehtoja on mm. oma alan ammatti- tai erikoisammattitutkinto (tähän toki tarvitsee periaatteessa oppisopimuspaikan).
Toinen vaihtoehto on hakea AMK:n.
Kolmas vaihtoehto on hakea lukemaan toista ammatillista tutkintoa, jos esim. lähialalla olisi parempi työllisyystilanne.
Toki nämä iltalukoi- yliopisto - vaihtoehdot ovat ihan jes. Mutta tällöin kyseessä on lähes 10 vuoden putki.
Minä opiskelin työttömyysvuosien jälkeen uuden ammatin tuossa iässä ja sain heti vakituisen työn. Ja tiedän itseäni vanhempia, jotka ovat tehneet samoin.
Kivaa kitinää taas, "mutku". Tee jotain, äläkä kitise.
Itsellä kanssa pelkkä amistausta ja kun tajusin, että työttömyys uhkaa hain ja pääsin yliopistoon ja valmistun tavoiteajassa. Joo, ei ole halpaa. Kuluja on tullut n. 50k mutta elämä on.
Yliopistoon ei tarvita lukiota taustalle, ei kannata aikuisena moiseen tuhlata aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa kitinää taas, "mutku". Tee jotain, äläkä kitise.
Itsellä kanssa pelkkä amistausta ja kun tajusin, että työttömyys uhkaa hain ja pääsin yliopistoon ja valmistun tavoiteajassa. Joo, ei ole halpaa. Kuluja on tullut n. 50k mutta elämä on.
Yliopistoon ei tarvita lukiota taustalle, ei kannata aikuisena moiseen tuhlata aikaansa.
Riippuu siitä kokeeko helpommaksi kirjoittaa yo paperit vai lukea pääsykokeisiin, eihän iltalukioonkaan kolmea vuotta mene kun ei tarvitse kuin ne muutamat aineet opiskella. Mutta toki yhä voi hakea pelkällä pääsykokeellakin korkeakouluun.
Sulla on koulutus eikä ikääkään hirveästi. Mahdollisuuksia on.
Itse olen sua 10 vuotta vanhempi mies, jolla ei ole lainkaan koulutusta eikä työkokemustakaan kuin ehkä kaksi vuotta. Eli CV on täysin tyhjä ja ikääkiin liikaa. Mun tilanteessa töihin pääsy on täysi mahdottomuus, joten sun kannattaa nyt panostaa kaikkesi joko työllistymiseen tai sitten uuteen koulutukseen. Et halua olla kuin minä.
Kiinnostaako sopimus sotilas ura? puolustusvoimat nettisivulla hakulomakkeita niihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako sopimus sotilas ura? puolustusvoimat nettisivulla hakulomakkeita niihin tehtäviin.
Ei ne mitään tykinruokaa palkkaa. Pitäisi olla oikeasti hyvä, käynyt vähintään aukki ja erinomaisin arvosanoin.
Liikaa vaihtoehtoja! En osaa päättää! Vaatetusartesaaniksi valmistuin vuonna 2008. Silloin ei edes ollut digimaailma eikä älypuhelimia.
Avoin ei maksa. Kirjat saa käytettyinä. Kävin iltalukion ilman matikkaa, niin typistettynä kuin mahdollista. Kun on 3 vuotta ammattitutkintoja, se onnistuu.