onko niin, että ihmisen kuuluu uppoutua työhön nelikymppisenä
Olen huomannut, että työn tahti vain kiihtyy, mitä vanhemmaksi ihmiset tulevat. Koko ajan ollaan palavereissa ja kokouksissa ja tuntuu, että vapaa-ajalle ei ole enää sijaa. En huomannut tällaista vielä nuorempana, silloin enemmin mietittiin, miten päästää matkustelemaan. Nyt tämä on tullut kapulaksi perheeseenkin, kun mielen ajatukset eivät koskaan odota mitään kun toinen puhuu jatkuvalla syötöllä työstä . Päivät eivät eroa koskaan toisistaan mitenkään, kun aina on se työ ykkösenä. Asioiden suunnittelu on mm. vaikeaa, kun työkalenteria plärätään ja etsitään aina mikä työjuttu on tärkeä. Tuntuu, että on suhteessa pelkkää ilmaa, kun työ määrittää arkea koko ajan, lomallakin. Tuntuu, että olen ihan altavastaajana , kun itse en voi sanella , että nyt on kokous siellä ja kokous tuolla, kun ei ole.
Kommentit (5)
Lapseton ja naiseton mies on huoleton ;)
Vanhat kaverit ovat hankkineet perheen eivätkä ehdi enää tapaamaan, joten jollain se tyhjiö on täytettävä. Työ on helppo valinta
Vierailija kirjoitti:
Lapseton ja naiseton mies on huoleton ;)
Always look at the bright side of life...
Vierailija kirjoitti:
Vanhat kaverit ovat hankkineet perheen eivätkä ehdi enää tapaamaan, joten jollain se tyhjiö on täytettävä. Työ on helppo valinta
Näin se monilla tässä iässä on. Elämän täyttää joko työ tai perhe tai molemmat. Itse oon ratkaissut pulman etsimällä uusia ystäviä itseäni kymmen vuotta nuoremmista JA vanhemmista. Nuoremmilla tuo vaihe ei vielä tullut ja vanhemmilla jo ohi.
Naurettavaa. Kai se työ on ykkösenä myös kaksikymppisenä ja kolmekymppisenä.