Miksi suomalaiset eivät voi sietää hymyilyä ja naurua?
Kommentit (46)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei mua ole vielä kukaan katsonut myrtsisti hymyilyn takia, ja hymyilen usein. Yleensä ne hymyilee takaisin 😄
Sitten olet alkkiksen näköinen. Sellaiset uuno turhopurhot ja pubiruusut nyt vaan herättää hilpeyttä.
Tämä ketju on hyvä muistutus siitä miksi ei pidä koskaan muuttaa maakuntiin. Siellä ei montaa täyspäistä ja normaalisti käyttäytyvää ihmistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Koska ajattelevat että sellaisella henkilöllä menee hyvin eli siis paremmin kuin itsellä.
Komea mies/kaunis nainen joka hymyilee ja on sosiaalinen ja sillä on menestyksen merkit eli panostanut ulkonäköönsä, merkkivaatteet, luksusauto jne herättää ihan suunnatonta raivoa. Voi sitä paskanpuhumisen määrää kanssamiehissä/-naisissa
Itse olen just tuollainen mies. Jenkeissä kun asun niin sosiaalisuus on tarttunut. Voi v-ttu mitä paskaa tulee niskaan aina kun käyn suomessa. Todellakin ottaa päähän työttömille ja duunari ex koulukavereille.
Ei kyllä ole minun syy että olen ahkera ja minusta tuli miljonääri enkä pilannut elämääni viinalla ja huumeilla tai laittamalla jonkin raijan paksuksi.
Huomaa kyllä alapeukuista että jo kuvaus kyseisenlaisesta ihmisestä herättää raivoa monissa. Eli koko juttu on ihan tosi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä muistutus siitä miksi ei pidä koskaan muuttaa maakuntiin. Siellä ei montaa täyspäistä ja normaalisti käyttäytyvää ihmistä ole.
Tai suomeen ylipäätänsä.
Ja kyllä tuo selittää miksei suomessa juuri ole kauniita mukavia menestyviä ihmisiä. Sellaisesta kun sakotetaan niin ei sitten.
Vierailija kirjoitti:
muuttaa maakuntiin? :`D Missähän itse sitten asut? Ei kannata haukkua muita tyhmiksi jos omat älynlahjat eivät ole yhtään paremmat
Suomalaisten ilkeämielinen kulttuuri kääntää aivot nurinpäin ja heti ajatellaan että se hymy tai nauru on vittuilua. Ei uskalleta näyttää julkisesti tunteita vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei mua ole vielä kukaan katsonut myrtsisti hymyilyn takia, ja hymyilen usein. Yleensä ne hymyilee takaisin 😄
Sitten olet alkkiksen näköinen. Sellaiset uuno turhopurhot ja pubiruusut nyt vaan herättää hilpeyttä.
Tuskin 😃 Mutta yks lapsi kerran sanoi, että mulla on hassun näköinen naama 😁
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten ilkeämielinen kulttuuri kääntää aivot nurinpäin ja heti ajatellaan että se hymy tai nauru on vittuilua. Ei uskalleta näyttää julkisesti tunteita vieläkään.
Jep ja se kertoo paljon siitä millainen huumori meillä Suomessa vallitsee. Vahingonilo on paras ilo, Piilovittuilu, yleensäkin muille nauraminen on parasta mitä voi olla.
Kell’ onni on, se onnen kätkeköön,
kell’ aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Ei onni kärsi katseit’ ihmisten.
Kell’ onni on, se käyköön korpehen
ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
ja hiljaa iloitkohon onnestaan.
Eino Leino
Ettei VAAN kukaan tulisi kateelliseksi! ;)
Eniten mua harmittaa naapurit, jotka tuntuu suorastaan loukkaantuvan siitä jos heitä tervehtii. Ihan ystävällinen hei aiheuttaa monissa sellaisen naaman mutristumisen ja seuraavalla kerralla vältellään katsekontaksia jos rapussa törmätään.
"Vahingonilo on paras ilo, Piilovittuilu, yleensäkin muille nauraminen on parasta mitä voi olla."
Varmaan näin mutten kyllä tuota vahingoniloa minään oikeana ilona pidä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ajattelevat että sellaisella henkilöllä menee hyvin eli siis paremmin kuin itsellä.
Komea mies/kaunis nainen joka hymyilee ja on sosiaalinen ja sillä on menestyksen merkit eli panostanut ulkonäköönsä, merkkivaatteet, luksusauto jne herättää ihan suunnatonta raivoa. Voi sitä paskanpuhumisen määrää kanssamiehissä/-naisissa
Itse olen just tuollainen mies. Jenkeissä kun asun niin sosiaalisuus on tarttunut. Voi v-ttu mitä paskaa tulee niskaan aina kun käyn suomessa. Todellakin ottaa päähän työttömille ja duunari ex koulukavereille.
Ei kyllä ole minun syy että olen ahkera ja minusta tuli miljonääri enkä pilannut elämääni viinalla ja huumeilla tai laittamalla jonkin raijan paksuksi.
Ei kun tekohymy ja -rusketus naamalle ja kaikki on great!
Kukaan ei ole koskaan puuttunut hymyilemiseen ja nauramiseen. Jos itsekseen luulevat minun juonivan, niin tätäkään eivät ole tullet kertomaan,
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua harmittaa naapurit, jotka tuntuu suorastaan loukkaantuvan siitä jos heitä tervehtii. Ihan ystävällinen hei aiheuttaa monissa sellaisen naaman mutristumisen ja seuraavalla kerralla vältellään katsekontaksia jos rapussa törmätään.
Nämä pitkin seiniä haljuilevat tyypit ovat kyllä tosi hassuja!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset vihaavat kaikenlaista ääntä, 90% on ääniyliherkkiä.
Ennen ihmettelin kun valitettiin äänistä, mutta nyt kolmekymppisenä olen itsekin alkanut inhoamaan ääniä. Onneksi asutaan rivarissa jossa muut asukkaat on vanhuksia, niin täällä on hiljaista. Välillä mietin että onko naapuri kupsahtanut kun ei kuulu mitään ääniä. Mutta heti kun kuulen vaikka pyöräilevien lasten mölyämistä (siis nauramista ja kova äänistä puhetta) pinna kiristyy siinä silmän räpäyksessä. Saman aiheuttaa jos kävelyllä tulee vastaan kovaan ääneen kälkättäviä naisia tai ohitse ajaa musiikkia jumputtava auto. Nyt lomautettuna mä olen kotona täydessä hiljaisuudessa ja on alkanut oikein ärsyttämään kun kello lähestyy kuutta illalla kun mies tulee töistä kotiin. Hän räväyttää heti kaikki kämpän valot päälle, telkkarin huutamaan vaikka ei edes kato sitä kun kattelee puhelimesta jotain remontti videoita äänet täysillä ja vielä laittaa pleikkarinkin hurisemaan jos vaikka sattuis pelaamaan. Hetken sitä mölyä kuunneltuani mun on pakko linnottautua makkariin tai keittiöön ja kuunnella kuulokkeilla äänikirjaa tai rauhallista musiikkia että saan peitettyä sen muun mölyn.
Naapurit ovat pahimpia, koska niitä ihan tervehtiä täytyy.
On myös joskus vaihdettava 3 lausetta!
Oi, voi, tuohon alakertaa muuttaneita, kun kehtasin lainkaan ilkamoimatta ja riemuitsematta tervehtiä heitä.
Menin vaan ulko-ovesta, kun he seisoivat odottamassa muuttoautoa sanoen "Moi."
Ei edes katsekontaktia.
No, tiedänpä yhtä jos toista....
Olen vähään tyytyväinen, hymyilen pienestä ja se tuntuu häiritsevän joitakin ihmisiä.
Voin katsella sadettakin pitkiä aikoja tyytyväisenä samalla kun anoppi toteaa "mitäs tosta ny.. ankeeta sadetta, märkää ja kylmää".
Hymyilen rusakoillekin. Kaverit: " noita nyt näkee joka päivä". Niin? Hienoja eläimiä ne on. Rakastan myös västäräkkejä, tikkoja, lokkeja jne. Hymyilen lapsille. Tykkään vanhuksista, jopa niistä äkäsistä :D
Ehkä olen sitten yksinkertainen, niinkin on sanottu selkäni takana.
Ihminen on elämän säilytin. Siitä se johtuu. Rauhassa voitte moralisoida silti.
"Kell' onni on, se onnen kätkeköön."
"Miksi sitä sanontaa on vain suomessa?"
Kai tämä on sitä supisuomalaista kulttuuriperintöä. Mies tulee räkänokastakin muttei tyhjännaurajasta.
Mielestäni tästä on lyhyt matka luterilaiseen elämänasenteeseen, jonka mukaan otsasi hiessä sinun pitää leipäsi ansaitseman...