Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se mikä suomalaisesta tuntuu ihan normaalilta käytökseltä ja toiminnalta, voidaan tulkita muun muassa moukkamaisuudeksi ja tylyydeksi,

Vierailija
11.05.2020 |

Näinhän se on. Juntti mikä juntti. Turha sitä on kieltää. Näkeehän sen tältä palstaltakin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mykkä tuijottelu on ärsyttävää. Vähänkin erilaisia tuijotetaan ns. "kuin mykkä v*ttua" tai kuin lehmälauma katselee vieraampaa ohikulkijaa pellon laidassa.

T. Itsekin suomalainen, mutta välttelen tuijottelua ja tervehdin reippaasti kuitenkin

Et ole paljon muuta maailmaa tainnut nähdä. Menepä Afrikkaan tai Intiaan, niin huomaat, että siellä ei tyydytä katselemaan hiljaa, vaan tullaan toljottamaan ihan kosketusetäisyydelle ja käydään ihan kiinni. Se vasta onkin sivistynyttä.

Ei siellä silti oltu mykkinä vakavin naamoin, kuten Suomessa. Tai tuijotettu pahansuopina pitkiä aikoja. Kieltämättä ihmiset tuppasivat seuraan; itsestäni se oli lähinnä huvittavaa ja aivan hetkellisesti ärsyttävää.

T. Kommentoimasi (oon sekä Afrikassa että Intiassa käynyt)

Vierailija
22/27 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänpäiväinen small talk -kälätys on ihan yhtä rasittavaa kuin tuppisuisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten mykkä tuijottelu on ärsyttävää. Vähänkin erilaisia tuijotetaan ns. "kuin mykkä v*ttua" tai kuin lehmälauma katselee vieraampaa ohikulkijaa pellon laidassa.

T. Itsekin suomalainen, mutta välttelen tuijottelua ja tervehdin reippaasti kuitenkin

Et ole paljon muuta maailmaa tainnut nähdä. Menepä Afrikkaan tai Intiaan, niin huomaat, että siellä ei tyydytä katselemaan hiljaa, vaan tullaan toljottamaan ihan kosketusetäisyydelle ja käydään ihan kiinni. Se vasta onkin sivistynyttä.

Ei siellä silti oltu mykkinä vakavin naamoin, kuten Suomessa. Tai tuijotettu pahansuopina pitkiä aikoja. Kieltämättä ihmiset tuppasivat seuraan; itsestäni se oli lähinnä huvittavaa ja aivan hetkellisesti ärsyttävää.

Tuo on kyllä jotenkin niin suomalaista turhantärkeilyä, kun muiden pitäisi katsoa tietyllä tavalla ja vääränlaisista silmämunien asennoista pahoitetaan mieli. Millä kylkiaistilla muuten havaitset nämä muiden mulkoilut kun kerran vältät tuijottelua?

Vierailija
24/27 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiassa se iholle tunkeminen on todella ahdistavaa. Ei huvittanut yhtään. Minä en ainakaan tykkää siitä että lauma intensiivisesti tuijottavia äijiä hengailee ihan tappituntumassa. Ja olin työmatkalla, en edes turistirysässä.

Vierailija
25/27 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiassa se iholle tunkeminen on todella ahdistavaa. Ei huvittanut yhtään. Minä en ainakaan tykkää siitä että lauma intensiivisesti tuijottavia äijiä hengailee ihan tappituntumassa. Ja olin työmatkalla, en edes turistirysässä.

Mielestäni se on imartelevaa. Mutta suomalaiset miehet eivät selvin päin edes vilkaise kohti välttämättä tai se kiinnostuksen vihjailu on ihan naurettavan hienovaraista ja kaverillista. Ja sitten jossain pikkujouluissa tulevat iskemään ja avautumaan siitä, kuinka ovat jo pari vuotta katselleet kainosti kauempaa. Mutta kun miehekästä ois ottaa asia suoraan puheeksi tuoreeltaan. Prkl.

Vierailija
26/27 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Käytöstapanormit ja sanattomat oletukset ovat eri kulttuureissa erilaisia. Nytkö sen keksit?

Se, mikä on jossain muualla kohteliasta, saattaa Suomessa olla tungettelevaa ja epäkunnioittavaa. 

Vierailija
27/27 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Varsinkin suomalaiset naiset. "They look like men" "they only drink vodka" "like prostitute but free"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme