Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilön vastauspalsta.

Vierailija
04.07.2006 |

Kysy sinä, minä yritän vastata.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli vaikka tulisi repeämä voi kaikki mennä hyvin???

Aika riskaabelia olisi minusta lähteä viemään läpi raskautta 1mm kohdun paksuudella. Jos repeämä tapahtuu kotioloissa tai sairaalan ulkopuolella, ei paljon ole tehtävissä. Sairaalassa voidaan tilanne pelastaa. Neuvottele vielä lääkärisi kanssa.

klö

Vierailija
22/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki tehdään suunnilleen samalle paikalle samaan kohtaan tai vierekkäin klo 7-7.30 kohtaan.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä mulle on sitten tehty epparit eri puolille? eka oikeelle ja sitten vasemmalle? eri sairaaloissa/eri maissakin.

Vierailija
24/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri maa selittää tilanteen. Suomessa tehdään oikealle.

klö

Vierailija
25/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, eka viesti karkasi...

Onko mitään mahdollisuuksia, että erittäin allerginen äiti saisi täysin terveen lapsen?

Vierailija
26/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niistä?

klö

Vierailija
27/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Jos vain toinen vanhemmista allerginen, lapsen allergisoituminen n. 30% uokkaa.

klö

Vierailija
28/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa helpottavaa kuulla. Itsellä jokapäiväistä elämää hyvin paljon rajoittava allergia, enkä haluaisi lapselleni samaa kohtaloa. Tiedätkö muuten, onko allergisoitumisen syyllä vaikutusta allergian periytymiseen? Itse olen tullut hyvin vaikeasti allergiseksi hometalossa asuttuani.

33

Vierailija
29/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon on painanut lihavin synnyttäjä sun potilaana?

ja onko 30 kilon ylipaino liian suuri raskauteen?

ja mitä ongelmia on yleensä lihavan synnyttäjän kanssa?

Vierailija
30/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että ns hankittu allergia ei periydy kuten geneettinen ominaisuus allergiaan. Varma en ole, mutta luulisin.

klö

Vierailija
31/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

paljon on painanut lihavin synnyttäjä sun potilaana?

ja onko 30 kilon ylipaino liian suuri raskauteen?

ja mitä ongelmia on yleensä lihavan synnyttäjän kanssa?

Tätä kysytään lähes joka kerta.

Lihavin on painanut yli 150kg, jonka vaakamme vielä näyttää, joten siihen verrattuna 30kg ylipaino ei ole vielä kovin suuri.

Riskejähän on sokeriaineenvaihdunnan häiriöt, herkemppi todennäköisyys toxemiaan ja tietyt synnytysvauriot, jos sikiö iso. Puudutuksen laitto vpi olla mahdotonta kovin ylipainoisilla ja jos joutuu sectioon, haava paranee hitaammin. Tavallisesti kuitenkin kaikki menee hyvin.

klö

Vierailija
32/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kysyin..ensi kertaa tule tämmönen kätilö juttu täällä vastaan,on tullut pyörittyä vasta vähän aikaan..

Vierailija
33/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi raskausmyrkytystä takana ( sama isä, pieni väli synnytyksessä ) Miten voi " estää" sen tuloa kolmannen kerran ? Kuinka suurella todennäköisyydellä tulee vielä seuraavassa raskaudessa ?

Vierailija
34/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt närkästy, kunhan totesin. En olisi vastannutkaan jos asia olisi hääirinnyt=)

klö

Vierailija
35/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsuolaisella ruokavaliolla, hyvällä hapetuksella ja terveellisillä elämäntavoilla. Jos tulee, on tullakseen ja sitten ei puhkeamista voi itse estää. Toivotan, että saisit kokea normaalin raskauden.

klö

Vierailija
36/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaillaanko toksemian varalta raskausaikana tarkemmin kun normaalisti ? Vai edetäänkö siltä pohjalta että mitään ei tule ?

Vierailija
37/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatko sanoa kuinka useasti vauva syntyy kyljellään. Minun esikoinen oli ensin avotarjonnassa, mutta sitten käänsi päätään ja syntyi poikkimitassa. Syntyyköhän toinenkin lapsi niin (odotan toista)?

Vierailija
38/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali seuranta muuten, mutta jos vähänkin alkaa oireita olaa, seurataan tarkemmin. Joskus aloitetaan ennaltaehkäisyyn ASA-hoito. 50mg Disperiniä päivässä.

klö

Vierailija
39/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin näin tapahtuu. Lantio on silloin tilava. Aivan sattumanvaraista on seuraavan lapsen tarjonta.

klö

Vierailija
40/43 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oksitosiinillä käynnistys rajumpaa kuin normaali synnytys tai muilla tavoinkäynnistetty ? Minulla käynnistetiin oksitosiinilla ja kivut oli käsittämättömät. Pelkään joutuvani siihen uudelleen. Paikat eivät olleet vielä mitenkään pehminneet, eli käynnistys ns. nolla tilanteesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä