Posti oli jakanut uuden pankkikorttini ja tunnusluvun naapuriin!
Onneksi naapuri on rehellinen ja toi postini minulle.
Yleensä tunnusluku tulee noin viikkoa aiemmin kuin itse kortti, nyt oli molemmat jaettu tänään.
Kukahan olisi korvannut jos naapuri olisikin varastanut korttini ja vinguttanut kortin tappiin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Tietosuoja-asiat on kyllä mielenkiintoisia. Niitä suojataan yli kaiken, mutta sitten meillä on tuo löyhääkin löysempi lenkki nimeltä posti, joka kuljettaa ihmisten arkaluontoisimpia tietoja minne sattuu.
Sanos muuta. Tulee mieleen myös Kela, joka tietääkseni "turvallisuussyistä" lähettää
joitakin suht arkaluonteisia asiakirjoja kirjepostina, halusit tai et (kaikkia kirjeitä ei voi saada ainoastaan sähköisesti).
ei mitään luottoa kirjoitti:
itella nimen vaihtamiseen meni n.2 miljoonaa euroa sitten kun lähdettiin siperiaan OPETTAMAAN postin jakelua taas meni 5 miljoonaa euroa. meidän talossa tammelassa aina jakelun jälkeen alkaa kirjeiden vaihto rumpa n, 3kk jaettu aina vääriin osoitteisiin. luotto postii täysi nolla.
Tähän vielä pomon lähes miljoonan vuosipalkka. Osa-aikainen halpatyövoima tekee työt miten tekee, mutta herrojen taskut täytetään. Tärkeysjärjestys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tunnusluvun vaihtaa vaikka heti.
Miten sinä sen tunnusluvun siihen korttiin vaihdat?
Verkkopankissa.
Olin kannellut Aluehallintovirastoon. Monta kuukautta myöhemmin tuli päätös että en ole vastannut vastinepyyntöön.
En ollut koskaan sitä saanutkaan! Kirjeessä oli kaikkein henkilökohtaisimpia tietojani.
AVI lähettää kansalaisten postit tavallisena postina joka voi mennä minne sattuu. Arvatenkin kaikki muu paitsi tavisten asiat lähetetään kirjattuna.
Postissa oli siihen aikaan puhelinpalvelu, jossa lupsakka mies lällätti että "jos tietäisimme missä kirje on se ei olisi hukassa".
Tämä jäi ikuisesti kaivamaan.
Myös jotain synttärikortteja jäi tulematta. Jakajat ei kai ymmärrä tunnearvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tunnusluvun vaihtaa vaikka heti.
Tänään kun kattelin verkkopankkisivujen (S-pankki) sisältöä, otsikon kortit alla oli yhtenä vaihtoehtona pin-luvun/tunnusluvun vaihto muistaakseni...
-eri
Verkkopankista voi myös tilata uuden kortin, se maksaa S-pankilla kympin ja tulee kotiin postitettuna noin viikossa (JOS Posti niin haluaa... 😁)
Jos kortin sulkee (verkkopankissa tai puhelimitse sulkupalvelussa) tilalle tulee automaattisesti uusi kortti.
Mikä pankki lähettää kortin ja tunnusluvun yhdessä? Provobankki? Suosittelen vaihtamaan välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pankki lähettää kortin ja tunnusluvun yhdessä? Provobankki? Suosittelen vaihtamaan välittömästi.
Osuuspankki ainakin lähetti mulle nuo samassa postinjaossa.
Pankille semmoisia terveisiä, että laittaavat viestin että kortti haettavissa konttorista. Ei postiin voi todellakaan luottaa, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ne lähetetään eri kuorissa, posti voi silti tuoda ne samalla jaolla.
Vierailija kirjoitti:
Pankille semmoisia terveisiä, että laittaavat viestin että kortti haettavissa konttorista. Ei postiin voi todellakaan luottaa, valitettavasti.
Saa sen konttoristakin hakea, jos haluaa.
Kirjoitin aiemmin että suljetun kortin tilalle tulee automaattisesti uusi kortti, noutopaikan saa kuitenkin itse valita vaihtoehdoista kotiosoite tai joku konttoreista.