Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posti oli jakanut uuden pankkikorttini ja tunnusluvun naapuriin!

Vierailija
11.05.2020 |

Onneksi naapuri on rehellinen ja toi postini minulle.

Yleensä tunnusluku tulee noin viikkoa aiemmin kuin itse kortti, nyt oli molemmat jaettu tänään.
Kukahan olisi korvannut jos naapuri olisikin varastanut korttini ja vinguttanut kortin tappiin?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin. Postin työntekijät tekevät tuota tahallaan tai laiskuuttaan, meillä on joka kuukausi jaettu postia ristiin naapureiden kesken. 

Vierailija
2/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin korttini oli mennyt jollekin tuntemattomalle ilmeisesti, mutta oli rehellinen koska pankista soitettiin että kortin sisältänyt kirje on tullut heille avattuna. Sen kummempaa tietoa ei asiasta ole, mutta mikäs muukaan olisi syynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. Mun naapuri olis varmaan tyhjentänyt tilini. On sen verran ikävä vanha leski, että tuskin jättäisi varkauden mahdollisuutta käyttämättä.

Mikä on Postin vastuu tässä?

Vierailija
4/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin korttini oli mennyt jollekin tuntemattomalle ilmeisesti, mutta oli rehellinen koska pankista soitettiin että kortin sisältänyt kirje on tullut heille avattuna. Sen kummempaa tietoa ei asiasta ole, mutta mikäs muukaan olisi syynä.

Olisiko naapurisi jättänyt avatun kirjeen kirjepostilaatikkoon josta se on mennyt takas postille ja sieltä takaisin pankkiin?

Vierailija
5/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on käynyt myös noin, syynä ylipitkä osoite joka ei ollut pankissa tulostunut kokonaan. Siis osoitteemme on tyyppiä "Engelbert Humperdinckin katu 11 as. 22", ja pankin lähettämässä kuoressa luki 11 as. 2, joten se tietysti jaettiin huoneistoon 2. Tässä tapauksessa vika ei ollut postissa, vaan pankissa.

Vierailija
6/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on jaettu äskettäin kahden eri naapurin pankki/luottokortit, yhden naapurin laskut, toisen naapurin kirjeet kelasta.

Nimellä jaettua mainospostia ja muita kirjelähetyksiä tulee meille viikottain.

Jaan itse naapureille tulleen postin oikeisiin laatikoihin. Toisen naapurin mukava pikkupoika vastaavasti tuo meidän laskut meille.

Emme tiedä, mitä kaikkea posti on hukannut. Tiliotteet on tuotu meille avattuina, tilattuja lehtiä on jäänyt kokonaan tulematta jne.

Valitettu on, ei auta.

Vierailija
7/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on jaettu vuosien varrella niin paljon naapureiden postia, etten pysty edes laskemaan kertoja. Sen lisäksi tiedän kahdesta lähetyksestä, jotka eivät koskaan saapuneet perille. Enemmänkin on varmaan mennyt hukkaan. Jossain vaiheessa soitin palautepuhelimeen joka kerta, mutta viimeksi kun kävin postin sivuilla etsimässä palautekanavaa, sitä ei ollut enää olenkaan. Kätevää.

Jos minun täytyy työn puolesta lähettää joku dokumentti paperiversiona, käytän kuriiria, koska postin perillemenoon ei voi luottaa.

Vierailija
8/72 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko naapurisi jättänyt avatun kirjeen kirjepostilaatikkoon josta se on mennyt takas postille ja sieltä takaisin pankkiin?

Mahdollisesti, tai sitten vienyt suoraan pankkiin, se kun on yhtä kaukana täältä kuin postilaatikkokin. Joka tapauksessa jonkun naapurin käsissähän se on käynyt ja tämä aukaissut.

Toinen tuli mieleen että paketti oli pistetty naapurin laatikkoon, koska minulla on normaali laatikko ja hänellä sellainen mihin menee isompikin pahvilaatikko.

Tässä tapauksessa sain sitten naapurilta sen mutta ärsyttää, kun odotin että ne jotka eivät mahdu saan hakea postista.

En tykkää tilata esim. kosmetiikkaa niin että tulee laatikkoon, en juokse päivittäin katsomassa onko minulle jotain, eikä tuotteet varmaan tykkää pakkasesta.

Ihmeellinen ajatus postilta että eipä mahdu vastaanottajalle, mutta kas, naapurilla on niin iso niin pistänpä sinne.

Vierailija
9/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki postitti uuden pankkikorttini kotiosoitteeseeni noin kuukausi sitten, mutta kortti ei ole tullut perille, eikä se ole palautunut lähettäjälle. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Mitä Posti tekee kirjeille, joita se ei toimita sääntöjen mukaisesti?

Vierailija
10/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki postitti uuden pankkikorttini kotiosoitteeseeni noin kuukausi sitten, mutta kortti ei ole tullut perille, eikä se ole palautunut lähettäjälle. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Mitä Posti tekee kirjeille, joita se ei toimita sääntöjen mukaisesti?

Se on jaettu väärään osoitteeseen.

Vierailija
11/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uuden kortin tunnusluku jäi jonnekin matkan varrelle, piti pyytää pankista uusi kirje. Onneksi tästä ei mitään vaaraa syntynyt, kun kortti tuli kyllä perille oikeaan osoitteeseen, piti vaan odotella pitkään sitä pin-koodia.

Vierailija
12/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti toimitti pankilta kirjeen elokuussa, eli osoitteeni toimii kyllä.

Vierailija
13/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi, voi. Mutta onneksi oli rehellinen naapuri.

Miten sitä voi tietää mitä siellä kuoressa on, jos ei kuorta avaa.

Ja jos avaa, niin se on heti naps, kirjesalaisuuden rikkominen. 

Onpas nyt ollut huolimatonta postinjakajaa. Tännekin tuli viime viikolla jonkun muun asukkaan kirje. Heti tiesi ettei kuulu minulle, vaikkei osoitetta olis katsonutkaan, kun tuli sellaisesta paikasta, jolla ei ole mulle mitään asiaa.

Juu, joku meidän talossa nimittäin kyllä leveilee esim. saamillaan poliisilta tulleilla kirjeillä. Se tyyppi jättää siitä kuoresta repimänsä poliisi-logon tuonne ala-aulan ilmoitustaululle koko kansa nähtäville. Kattokaa, talossa asuu poliisin vanha tuttu, kirjeenvaihtokaveri vissiin...

Nauraa.

Vierailija
14/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että tunnusluvut lähetettäis ei kuorissa. Mutta tarvitseehan siihen korttiin myös käyttäjätunnuksen. Vai mitä... Ei kun ei tarvikaan... Voi, voi.... Tee valitus Postiin. Tarviihan, pin-koodin... tai käyttäjätunnuksen. Nykyään monikaan ei niitä tunnuslukuja käytä.

Vierailija
15/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin. Postin työntekijät tekevät tuota tahallaan tai laiskuuttaan, meillä on joka kuukausi jaettu postia ristiin naapureiden kesken. 

Vai olisi niin,että jakajalla" hoono soomi"ei keskitytä siihen mitä kuoressa lukee?

Vierailija
16/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on jaettu äskettäin kahden eri naapurin pankki/luottokortit, yhden naapurin laskut, toisen naapurin kirjeet kelasta.

Nimellä jaettua mainospostia ja muita kirjelähetyksiä tulee meille viikottain.

Jaan itse naapureille tulleen postin oikeisiin laatikoihin. Toisen naapurin mukava pikkupoika vastaavasti tuo meidän laskut meille.

Emme tiedä, mitä kaikkea posti on hukannut. Tiliotteet on tuotu meille avattuina, tilattuja lehtiä on jäänyt kokonaan tulematta jne.

Valitettu on, ei auta.

Onko teillä postilaatikot vai -luukut? Voisiko vielä kokeilla laittaa kaikille oikein isot ja selkeät nimikyltit?

Vierailija
17/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketäs äänestit? Punaviherpuoluetta? Sait mitä tilasit.

Vierailija
18/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama. Kehitysvammainen naapuri oli jopa avannut kuoren, mutta hänen läheinen toi kuoren ja kortin pyytäen anteeksi.

Vierailija
19/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun uuden kortin tunnusluku jäi jonnekin matkan varrelle, piti pyytää pankista uusi kirje. Onneksi tästä ei mitään vaaraa syntynyt, kun kortti tuli kyllä perille oikeaan osoitteeseen, piti vaan odotella pitkään sitä pin-koodia.

S-pankin verkkosivuilla pin-koodin saa katsoa kerran veloituksetta, verkkosivuilla voi myös uusia koodin. En tiedä muiden pankkien käytäntöjä asiassa.

Mutta kummallista pidättää ihmisten postia, tai jemmata sitä pitkäksi aikaa ennen mielivaltaista palauttamista lähettäjälle (?!?)

Vierailija
20/72 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietosuoja-asiat on kyllä mielenkiintoisia. Niitä suojataan yli kaiken, mutta sitten meillä on tuo löyhääkin löysempi lenkki nimeltä posti, joka kuljettaa ihmisten arkaluontoisimpia tietoja minne sattuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi