Tässäkö aikamme tyypillinen nuori nainen?
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000006501481.html
23-vuotias?!? Ei ikinä uskoisi. Mutta hyvät hänelle, että on saanut kiloja pois.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä se ryhti on aina niin huono tuossa lähtötilannekuvassa... Paljonkohan tai ennemmin, kuinka vähästä lähtevät tällaisiin laihdutus mainos kuviin. "piilomainontaahan" tämä on.
Kiinnitin samaan asiaan huomiota. Ryhdin muutos on kuvissa huomattava. Liekö kyse tietoisesta poseeraamisesta vai oikeasta muutoksesta?!?
Ja sivuhuomautuksena aiempaan kommenttiin: 20 sentin tissivako ei kaunista ketään ja paljastaa armotta riippurinnat - sekä vanhalla että nuorella. Turha tätä on kaunistella tai hissutella.
Vierailija kirjoitti:
Juttua lukiessa ja katsellessa tulee väistämättä taas mieleen, että älkää ihmiset ikinä edes päästäkö itseänne liiaksi ylensyönnin tielle. Sieltä ei ole paluuta entiseen. Kadotettua vartaloa ei saa ikinä takaisin siinä muodossa missä se olisi, jos ei olisi ikinä päästänyt itseään lihomaan.
Monet naiset kyllä palautuu ihan raskaudestakin entiseen muotoonsa.
No sentään tämä kyseinen henkilö edes yrittää tehdä asialle jotain, aika moni ei edes yritä.
Vierailija kirjoitti:
On aika hurjaa että 23vuotias on päässyt tuohon kuntoon.
Jep ja vielä ilman lapsia / raskauksia. Toki ei tuollainen paino silloinkaan normaalia ole, mutta yleisempää.
Tosi surullista oikeesti tää nuorien ylipaino-ongelma!
Se tuntuu vaan lisääntyvän vuosi vuodelta yhä nuoremmilla. Esim. Omalta yläaste- ja lukioajoiltani löydän luokkakuvasta 2-3 lihavaa, "vain". Nykyisin yli puolet on lihavia!?
Itse olen ikäluokkaa 31v, ja aina ollut hoikka (bmi 18-19). Nyt olen viimeisilläni raskaana ja painan 60kg, olen 162cm pitkä. Tajusin tässä, että tosi monelle tää 60kg paino tämän pituisena, ei-raskaana on muka "normaali" paino!?? :O
Vierailija kirjoitti:
Se tuntuu vaan lisääntyvän vuosi vuodelta yhä nuoremmilla. Esim. Omalta yläaste- ja lukioajoiltani löydän luokkakuvasta 2-3 lihavaa, "vain". Nykyisin yli puolet on lihavia!?
Itse olen ikäluokkaa 31v, ja aina ollut hoikka (bmi 18-19). Nyt olen viimeisilläni raskaana ja painan 60kg, olen 162cm pitkä. Tajusin tässä, että tosi monelle tää 60kg paino tämän pituisena, ei-raskaana on muka "normaali" paino!?? :O
Öööhh mitä painoit ennen raskautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ikäluokkaa 31v, ja aina ollut hoikka (bmi 18-19). Nyt olen viimeisilläni raskaana ja painan 60kg, olen 162cm pitkä. Tajusin tässä, että tosi monelle tää 60kg paino tämän pituisena, ei-raskaana on muka "normaali" paino!?? :OÖööhh mitä painoit ennen raskautta?
Painoin noin 48-49kg. Syön terveellistä itsetehtyä ruokaa paljon, urheilen myös paljon. Ei ikinä mitään laihdutusdieettejä.
Vierailija kirjoitti:
No sentään tämä kyseinen henkilö edes yrittää tehdä asialle jotain, aika moni ei edes yritä.
Niinpä! Pisteet siitä!!!
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta esim urheilijalle ihan normaali paino.
Te olette kamalia. Tuo ihminen on onnistunut laihduttamaan ja haluaa siis olla terveempi. Mutta te mammat vaan dissaatte ja säälittelette sen sijaan että tulisi edes mieleen kannustavat kommentit? Voi teidän lapsiparkoja, toivottavasti ette ole noin kamalia heille. Miettikää, että hänkin on jonkun lapsi, niin ehkä saatatte pystyä ymmärtämään oman ilkeytenne. Hän on ihan yhtä arvokas ihminen kuin kuka tahansa muukin.
Tällainen yksittäisten ihmisten painon taivastelu ei palvele yhtään mitään tarkoitusta. Tärkeämpää olisi miettiä syitä siihen, miksi ylipaino on yleistynyt niin paljon kaikissa ikäluokissa - siis myös nuorilla. Yksilö voi vaikuttaa painoonsa, kyllä, mutta paino-ongelmien yleistyminen kertoo omaa kieltään siitä, että ongelmia on turha etsiä ainoastaan yksilötasolta.
Itse olen kärsinyt paino-ongelmista teini-iästä lähtien, ja vaikka välillä olenkin saanut painoa alas, on se aina palannut takaisin korkojen kera. Kulutuksen ja kalorien säätely ei sinänsä ole mitään ydinfysiikkaa, mutta kyse on lopulta aika monimutkaisesta henkisestä vyyhdestä, jossa ympäristön asenteilla on oma iso painoarvonsa. Nytkin tätä keskustelua luettuani tekisi mieli luopua tämän hetkisestä ryhtiliikkeestäni tai vaihtoehtoisesti jättää huomenna kokonaan syömättä. Ihan sama, en kuitenkaan tule koskaan kelpaamaan.
N26, 157-88
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 60kg on normaali paino. Itse painoin 49kg viimeksi ala-asteella. Sen takia normaalipainossa on iso haarukka koska olemme kaikki erilaisia. Kun minulla on 162/60 -kokoisena hoikat jalat, sileä iho ilman selluliittia, litteä vatsa, isot rinnat ja takapuoli, niin miksi ihmeessä laihduttaisin tai haluaisin olla pienempi vain jonkun numeron takia?
Ihmettelen tuon naisen ihopoimuja. Voin kertoa, että kun hän laihduttaa tuo poimuisuus eli ihon roikkuminen pahenee.
Olen itse lihavuusleikattu ja laihtunut 65 kg. Olin pyöreä pallo, mutta ei mulle tollasia poimuja tullut.
Tissit roikkuu, ja vatsa roikkuu, molemmat leikattiin julkisella mutta ei selässä tai muualla roiku mikään.
Olen vain aidosti huolissani, kun tiedän että ne ihopoimut oikeasti haittaa, on tulehdusvaara ja haittaavat esim liikuntaa. :(
Vierailija kirjoitti:
Antakaahan kiusaamisen olla,sitä nämä kommentit ovat.Nuorella naisella ollut ongelmia ,hänhän jutussa kertoo,että nyt on kannustava mies joka tukee laihdutusta.Olkaa päinvastoin onnellisia tuosta laihdutusurakasta,se ei ole helppoa! Toivon,että olisitte vähän positiivisemmalla asenteella jos on pakko kommentoida.Iloa ja valoa jokaisen elämään <3
Jospa opettelisit pilkun, pisteen ja välilyönnin käytön.
Hauskaa, miten tuonkaltainen nainen ei kelpaa läskeille, rumille ja syrjäytyneille miehille, jotka eivät uskalla päiväsaikaan kaupassa käydä ja haisevat jumalattoman pahalle persehielle.
Tuollainen kroppa oli isoäidilläni hänen ollessaan 102-vuotias.
Tissimiehen unelma, kun tissit löytyy sekä edestä että takaa.
Mitenkä se ryhti on aina niin huono tuossa lähtötilannekuvassa... Paljonkohan tai ennemmin, kuinka vähästä lähtevät tällaisiin laihdutus mainos kuviin. "piilomainontaahan" tämä on.