Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä se johtuu, että toisia kohdellaan aina huonosti? En jaksaisi elämääni enää

Vierailija
11.05.2020 |

En hae sääliä, en edes jaksaisi puhua mutta en vain ymmärrä miksi helvetissä elämän täytyy olla näin vaikeaa. En myöskään jaksa pohtia sitä yksin, joten tahdon kirjoittaa.

On vaikea edes löytää enää iloa kaiken tekopyhyyden ja turhuuden keskeltä.
En todellakaan pidä elämästäni jossa elän mutta lukuisista yrityksistäni huolimatta, olen aina pisteessä jossa koen minua käytettävän hyväksi tai että kohtelu on ala-arvoista.
Ehkä pitäisi nyt mennä itseeni, sillä jostain syystähän olen näihin tilanteisiin itse joutunut tai tiedostamattakin antanut luvan huonolle käytökselle.
Itse satun olemaan perusluonteeltani turhankin kiltti, empaattinen, helposti häpeävä ja syyllistyvä. Se on hienoa, jos on ihmisiä jotka vastaavat lämmöllä ja aistivat hyvän tarkoituksen ja vilpttömyyden mutta valitettavasti nuo ominaisuudet ovat todella riski että joutuu hyväksikäytön kohteeksi.

Lähes jokainen jonka olen päästänyt liian lähelle itseäni on loppuen lopuksi vain purkanut pahan olonsa minuun. Ihan siis hyvät ystävät, parisuhteet, työkuvioissa jne..
Ihan todella paljon kokemuksia jotka ovat avanneet silmäni tämän maailman tekopyhyydelle. Miten täällä oikeasti kuuluisi edes elää.

Esimerkiksi hetki sitten äitini löi minua kun kerroin yhden kipeän asian menneisyydestäni joka ei liittynyt hänen tekemisiin(on alkoholisti). Huusi. Haukkui tosi karuilla sanoilla ja löi.
No...
Lähdin pois tietenkin mutta koska jollain tavoin olen tottunut vastaavaan käytökseen ei se aiheuttanut juuri muuta kun ärsyyntymistä ja unohdin. Pyysi kyllä myöhemmin anteeksi kun otin asian vielä esille mutta silti, en osaa noteerata tarpeeksi vahvasti. En jaksa.

No ei mennyt kauaa niin miesystäväni sitten kävi käsiksi. Haukkui huutaen kun yritin keskustella yhdestä asiasta ja sitten käski minun poistumaan. Kun sitten olin lähdössä niin huusi ja kävi käsiksi.
Tämän jälkeen pahoitteli jne....

Siis mitä helvettiä, ei pysty tajuamaan miksi tätä tapahtuu niin usein. Vallankäyttö on hyvin normaalia minua kohtaan monissa suhteissa. En kestä tätä koko paikkaa, missään ei ole hyvä olla. Lopulta ihmiset vain satuttavat aika usein.
Olen tavannut tietysti hyviäkin tyyppejä mutta silti halveksuva tai muuten jonkinlaisen ylemmyyskompelksi vaivaa aika useita minua kohtaan.
Olen jo sen verran kyynistynyt, väsynyt ja masentunut, etten kerta kaikkiaan pysty näkemään mitään elämässä, joka oikeasti täyttäisi jollain tavalla, siis toisi elämänhalua ja intoa.
Tuntuu kun eläisin jossain pahassa unessa enkä edes jaksa taistella enää vaikka olen ollut joskus rohkea oman tien kulkija ja noussut kaikenlaisista vaikeuksista.
En vain osaa elää täällä oikein, valitsen huonoja ratkaisuja ihan vain elämällä eteenpäinkin. Joskus naivisti ajattelin, että kun olen saanut jo niin paljon paskaa puoleeni niin nyt tulee hyvät ajat, kaikella on tarkoituksensa ja nyt nousen supervahvana elämään omaa hyvää elämääni ja käännän kaiken voitokseni.
No.. Toki se oli hienoa aikaa lentää itsekeseen aivan uusien asioiden äärellä mutta kokonaisuutta katsoen kyllä sitä murjomista tapahtuu joka puolella, olit sitten missä piireissä vain ja lähtöruutuun voi joutua tippumaan koska vain jos ei jaksa pysyä vahvana.
Miksi tämän täytyy olla niin hankalaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet ihmiset ovat täysiä persereikiä, psykopaatteja ja eläimiä. Liian monet.

Vierailija
2/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapaa enää ihmisiä, jotka lyövät sinua ja mene terapiaan hakemaan apua, esim. ps. sairaanhoitajan kanssa juttelu voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on sitä mitä siitä tekee. Vanhempiaan ei voi valita, mutta ympärilleen keräämänsä ihmiset voi. Näihin ei tarvitse lukeutua edes omat vanhemmat tai muutkaan sukulaiset, mikäli et näe heitä aikasi arvoisina ihmisinä.

Kaikki on lopulta itsestäsi kiinni, joten lopeta olemasta se tallottava ovimatto ja ota ohjat omiin käsiisi!

Vierailija
4/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monet ihmiset ovat täysiä persereikiä, psykopaatteja ja eläimiä. Liian monet.

No niinpä.

Miten herkkänä tällaista elämää jaksaa.

Olen pyytänyt jo pitkään, että pääsisi vain pois. Tuntuu niin typerältä elää tällaisessa maailmassa. Olen jopa miettinyt elänkö jotain henkilökohtaista helvettiä vai mistä täällä rangaistaan. Koko mieleni on kieroutunut jotenkin kaiken kokeman jälkeen, en uskalla edes elää enkä ymmärrä miksi niin moni kokee elämänsä jotenkin hyvin arvokkaana.

Tai no toki, jos on ollut hyviä tyyppejä ympärillä, se onkin hienoa ja on kiva jos toiset ihan tosiaan kokevat elämän lahjana.

Minä kai olen vain syntynyt jo valmiiksi vaikeuksien keskelle ja jotenkin ne vain seuraavat perässään ja valinnat ovat vääriä. Kai juuri siitä syystä, että pyrkimykseni on jotenkin mennä tutun äärelle vaikka se tie ei ole hyvä vaihtoehto.

Niin typerää, tuntuu, että olen jo pilalla eikä täällä ole minua varten mitään. Tuntuu niin turhalta enkä ansaitse elämää koska en sitä osaa elää. Voisin ihan oikeasti antaa elämäni pois jotta joku sitä arvostava voisi elää jos se olisi mahdollista.

Ap

Vierailija
5/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskukseen lääkärille, kerro tämä, mitä kerroit täällä viestissä. Pyydä apua. Voimia sinulle!

Vierailija
6/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on sitä mitä siitä tekee. Vanhempiaan ei voi valita, mutta ympärilleen keräämänsä ihmiset voi. Näihin ei tarvitse lukeutua edes omat vanhemmat tai muutkaan sukulaiset, mikäli et näe heitä aikasi arvoisina ihmisinä.

Kaikki on lopulta itsestäsi kiinni, joten lopeta olemasta se tallottava ovimatto ja ota ohjat omiin käsiisi!

Joo tottakai. Olisikin vain noin mustavalkoista.

Olen myöskin yrittänyt. Olen elänyt myös parempien piirien keskellä unohtaen lähes täysin elämän joka oli kunnon sekoilua sekä epämääräisiä ihmisiä täynnä. Jätin sen kaiken taakseni.

Sitten tullut vaikka minkälaista vastaan ja tiputtu korkealtakin.

En tiedä miten tästä voisi jatkaa. Ehkä vain lähteä taas ja olla yksin, kerätä omassa rauhassaan voimia ja itsekkäästi taas elää.

Ei muuten tule mitään muuta kun synkkää, kuten nyt tuntuu.

Ap

Vierailija
7/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nykyään tasapainoinen, rauhallinen, järkevä ja viisas ihminen niin ei oikein enää pärjää. Nää j untit vielä hankivat lapsia.

Evoluutio ei suosi fiksuja ihmisiä vaan ne jotka eniten lisääntyy.

Vierailija
8/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat fiksulta ja tietoiselta ihmiseltä. Mielestäni ongelmasi eivät ole muut ihmiset, siis mehän emme voi vaikuttaa muihin, mutta voimma vaikuttaa itseemme. Tarvitsen roimasti itserakkautta, tervettä itsekyyttä ja tiettyä tanakkaa omien rajojen asettamista. Ihan oikeasti, olen itse ollut kiltti ja nöyrryin helposti nuorena siihen miten minua kohdeltiin kunnes masennuin, masennus muuttui katkeruudeksi, katkeruus vihaksi, viha terveeksi itsekkyydeksi. Vain sinulla on väliä elämässäsi, sinun terveytesi menee muiden edelle ja vasta kun voit hyvin voit auttaa myös muita. Et ole kynnysmatto vaan vahva ihminen, ymmärrät tilanteesi. On ok tuntea väsymystä, surua ja hämmennystä maailmasta ja miten muut ihmiset voivatkin käyttäytyä ja olla niin erilaisia kuin sinä mutta he vain ovat. So what. Paras on että hyväksyt todellisuuden ja ihmiset että tällainen se maailma on, ruma kuin synti, mahtuu siihen paljon myös kauneuttakin. Mielestäni on kamalaa olla niin takertunut muihin ihmisiin ja heidän seuraansa että koko onnellisuuteni perustuu siihen. Olemmehan me sosiaalisia olentoja mutta ihminen on myös todella mukautuvainen erilaisiin elinytapoihin ja ympäristöihin. Luo itsellesi se tervein ympäristö, tämä on vuosien oppimista ja rankkaa aluksi mutta kun rupeat kunnioittamaan itseäsi ja luot rajat muut seuraavat perässä. Ei kukaan tiedä miten sinua kohdella jollet itse näytä :) Olen itse nykyään erittäin tarkka kenen annan elämääni astua, olen pyrkinyt ympäröimään itseni terveillä hyvillä ihmisillä jotka tukevat minua ja minä tuen heitä. Hyvä suhde on AINA kahden kauppa, sinä annat ja myös saat takaisin.

Voimia sinulle ap. Maailma tarvitsee enemmän kaltaisiasi herkkiä ja tuntevia ihmisiä ja vähemmän itsekäitä aggressiivisä egoistisia hulluja. 

Vierailija
9/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa kokemusta monelta vuodelta. Vasta nyt ruvennut laittamaan rajoja toisille. Mm. Mies ja oma äitini omaavat narsistia piirteitä.

Vierailija
10/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jatkuva huono kohtelu ja sen kohdistaminen aina samoihin ihmisiin on minuakin ihmetyttänyt. Voi tietysti olla niinkin, että sellainen, jolla menee hyvin, ei aina edes huomaa pieniä tölväisyjä tai kykenee olemaan niistä välittämättä.

Kun ihmiset pitävät jotakuta huonompana kuin muita, niin hänet ohitetaan kaikin tavoin. Hänen äänensä hukkuu keskustelussa, hänen sanomaansa ei tartuta, hänen kuulumisiaan ei kysytä vaikka kaikki muut käydään läpi vuorollaan, hänelle kerrotaan yhteisistä asioista viimeiseksi jos ollenkaan, häntä pyydetään osallistumaan kaikkiin yhteisiin muiden muistamisiin, mutta häntä ei koskaan muisteta. Tämä toistuu sukulaisten kesken, työporukoissa, mahdollisissa harrastuksissa, jopa parisuhteessa. Ystäville tällainen henkilö on se varaystävä, jolle soitetaan jos muita ei ole saatavilla, ja jonka kanssa sovitut menot voi aina perua, jos tuleekin jotain kiinnostavampaa.

Oudointa on, että tätä dynamiikkaa ei koskaan kyseenalaista muu kuin henkilö itse. Asian ottaminen puheeksi ihmisten kanssa saa heidät muuttamaan käytöstään pinnallisesti, mutta oikeasti se ei muuta arvojärjestystä, vaan asian puheeksi ottamista päivitellään henkilön selän takana ja hieman naureskellaan, miten tuokin nyt nosti itsensä näin tärkeäksi, eihän me kukaan ole häntä erityisesti ajateltu tai mitenkään erityisesti kohdeltu, päänsisäinen vaiva... Joten toimivin ja nopein ratkaisu on irtautua tällaisista ihmisistä kerta kaikkiaan, katkaista kaikki siteet.

Vierailija
11/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän kun tajuaa ja sisäistää niin on jo pitkällä. 

Vierailija
12/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat fiksulta ja tietoiselta ihmiseltä. Mielestäni ongelmasi eivät ole muut ihmiset, siis mehän emme voi vaikuttaa muihin, mutta voimma vaikuttaa itseemme. Tarvitsen roimasti itserakkautta, tervettä itsekyyttä ja tiettyä tanakkaa omien rajojen asettamista. Ihan oikeasti, olen itse ollut kiltti ja nöyrryin helposti nuorena siihen miten minua kohdeltiin kunnes masennuin, masennus muuttui katkeruudeksi, katkeruus vihaksi, viha terveeksi itsekkyydeksi. Vain sinulla on väliä elämässäsi, sinun terveytesi menee muiden edelle ja vasta kun voit hyvin voit auttaa myös muita. Et ole kynnysmatto vaan vahva ihminen, ymmärrät tilanteesi. On ok tuntea väsymystä, surua ja hämmennystä maailmasta ja miten muut ihmiset voivatkin käyttäytyä ja olla niin erilaisia kuin sinä mutta he vain ovat. So what. Paras on että hyväksyt todellisuuden ja ihmiset että tällainen se maailma on, ruma kuin synti, mahtuu siihen paljon myös kauneuttakin. Mielestäni on kamalaa olla niin takertunut muihin ihmisiin ja heidän seuraansa että koko onnellisuuteni perustuu siihen. Olemmehan me sosiaalisia olentoja mutta ihminen on myös todella mukautuvainen erilaisiin elinytapoihin ja ympäristöihin. Luo itsellesi se tervein ympäristö, tämä on vuosien oppimista ja rankkaa aluksi mutta kun rupeat kunnioittamaan itseäsi ja luot rajat muut seuraavat perässä. Ei kukaan tiedä miten sinua kohdella jollet itse näytä :) Olen itse nykyään erittäin tarkka kenen annan elämääni astua, olen pyrkinyt ympäröimään itseni terveillä hyvillä ihmisillä jotka tukevat minua ja minä tuen heitä. Hyvä suhde on AINA kahden kauppa, sinä annat ja myös saat takaisin.

Voimia sinulle ap. Maailma tarvitsee enemmän kaltaisiasi herkkiä ja tuntevia ihmisiä ja vähemmän itsekäitä aggressiivisä egoistisia hulluja. 

Tuo lihavoimani ajatus on mielestäni täysin väärä. En aio ainakaan itse hyväksyä ajatusta, että me ihmiset olemme kuin järjettömiä, raatelevia petoja. Kyllä normaalit käytöstavat ja toisten huomioon ottaminen kuuluu kaikille ja sen pitäisi olla kaiken kanssakäymisen lähtökohta. Ei voi olla mikään salaperäinen arvoitus, millä tavalla toista ihmistä pitäisi kohdella. Pelisäännöt on kyllä kaikkien tiedossa.

Vierailija
13/13 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repäise itsesi pois noitten hakkaa ien ja aggressiivisten ihmisten vaikutuspiiristäsi niin alat vähitellen voida paremmin ja löytää itseluottamukseesi. Olet sen arvoinen!