Mies huutaa 7 vuotiaalle koko ajan.
Mies on 36v ja poikamme on 7v ja se huutaa sille koko ajan niistä tehtävistä esim että ”nyt tee ne tehtävät” ilkeällä sävyllä. Mitä pitäis tehä?
Kommentit (84)
Tuolla ”kasvattamisella” lapsesta tulee joko äärimmäisen arka ja vetäytyvä, tai sitten käytöshäiriöinen joka ottaa mallia isän tavasta olla vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa. Jos ei aikuinen ihminen osaa käyttäytyä ihmisiksi, ei ole sitten mitään syytä olettaa että lapsi sen taidon tyhjästä oppisi. Lapsi oppii käyttäytymismallit vanhempien antaman esimerkin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa asuu yh-äiti, joka huutaa aina pihalla lapsilleen ja todella rumalla äänellä kaiken huipuksi. Sellainen raivokas rääkyjä. Itsekin olen pari kertaa säpsähtänyt parvekkeella tupakoidessani raivottaren karuun ulostuloon. Lapsia säälin.
Tee lastensuojeluilmoitus. Lapset menee ihan oikeasti rikki tuollaisissa perheissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos poikasi ei suostu tekemään läksyjä niin eiköhän silloin kuulukin huutaa. Ei se niitä läksyjä tee jos päätä silitellään.
Ei sen kannata yrittää turhaan tehdä niitä läksyjä huutamisen jälkeen. Huutaminen vie aivoilta oppimiskyvyn. Eli huutava vanhempi itse sabotoi lapsensa koulun ja tulevaisuuden.
Meillä oli sama tilanne, lapsille tuli koulupelkoa ja joutuivat myöhemmin erityisohjaajan avulla käymään koulussa ilman luokkaa, eli vaati päätöksiä erikseen lautakunnalta että noin oli mahdollista toimia. Menetin kunnioitukseni lasten isää kohtaan tuon takia ja jätin hänet kun lapset ala-asteella.
En silti pystynyt estämään joka toinen vkonloppu tapaamisia, ja isä monin tavoin oli myös rakastava - vain arvaamaton huutaja - jossain vaiheessa lapset eivät suostuneet menemään enää itse. Mies pyysi anteeksi kyllä räyhäämistään ja jotenkin vaati että lapset heti antavat, se aiheutti myös omia traumojaan lapsille. Ainoa joka ei ole myöhemmin mennyt terapiaan on lasten isä itse, on päätynyt yksinäiseksi ja katuu miten on toiminut, ei silti edelleenkään osaa hillitä kiukunpuuskiaan,. On ammatiltaan opettaja.
Jos haluatte pelastaa perheenne, on terapia oikeasti tarpeellinen. 7 - vuotias on todella pieni ja tuossa tulee täysin tarpeettomia arpia ja turvattomuutta lapsen elämään. Harva ihminen antaisi huutaa edes koiranpennulle, miksi sitten omalle lapselle.
Siis luuleeko joku aikuinen ihminen ihan OIKEASTI että lapselle voi huutaa ja raivota ilman että se vahingoittaa lapsen mielenterveyttä?! Mitä tällaiselle ihmiselle on tapahtunut että hänen tunnemaailmansa on jäänyt niin kehittymättömäksi? Ei alkeellistakaan kykyä samaistua toisen tunne- ja kokemusmaailmaan! Yleensä tämä kyky kehittyy lapsuudessa, joten oletettavaa on että tällaisen aikuisen oma lapsuus ei ole ollut kovinkaan seesteinen. Jotain on mennyt kyllä pahasti vikaan.
onko se poika joku ylierityisherkkäadhdasperger-tapaus?
Vierailija kirjoitti:
Jos poikasi ei suostu tekemään läksyjä niin eiköhän silloin kuulukin huutaa. Ei se niitä läksyjä tee jos päätä silitellään.
Ai toimii meillä ainakin. Lapsen kannustaminen ja kehuminen johtaa parempaan lopputulokseen kuin huutaminen.
Vierailija kirjoitti:
onko se poika joku ylierityisherkkäadhdasperger-tapaus?
Mistä niin päättelit? Miksi 7-vuotiaan oletetaan olevan valmis kestämään mitä tahansa? Isän mieli se tässä on, jos ei nyt suorastaan sairas, niin epävakaa kuitenkin. Tuollaisessa perheessä myös äidin vastuu on suuri, koska ei kykene puolustamaan lastaan.
Mitä jos huutaja olisi täysin vieras ihminen? Moniko äiti repisi silmät päästä huutajalta? Veikkaan, että useimmat.
Meillä naapurin nainen perusti ilmeisesti uusperheen . Nyt koronan aikaan kuuluu kun tää uusi mies huutaa ja raivoaa naisen pojalle päivittäin. Nainen ei kai tiedä tätä kun tuntuu käyvän töissä.
Minulle huudettiin paljon lapsena ja kyllähän se jätti arvet. Olen itse myös väsyneenä huutanut lapsilleni, mutta onneksi en enää vuosiin, eikä se onneksi tapahtunut usein. Sitä kyllä kävi joskus, että lapsi ei mitenkään totellut tai oli toiminut aivan väärin ja sitten huusin niin että lapsi alkoi jo itkeä. Se tuntui kauhealta, mutta ei sitä onneksi usein tapahtunut. Ikävä kyllä lasten isä oli aivan hullu huutaja ja raivosi ja rikkoi raivoissaan lasten rakkaita tavaroita heidän silmiensä edessä. Otin eron miehestä. Nyt eletään lasten kanssa rauhassa ja onneksi en enää itsekään menetä malttiani sillä tavoin kuin enne. Tottakai lapset kärsivät ja vahingoittuvat huudosta, se on henkistä väkivaltaa. Uusi mieheni sattui kerran huutamaan lapselleni ja hän meni aivan sekaisin, itki ja oli omassa huoneessa koko loppupäivän, ja sanoin tälle uudelle miehelle että saa olla viimeinen kerta. Tottakai aikuisetkin ovat vain ihmisiä virheineen ja melkein kaikki tekevät joskus virheitä, mutta todellakaan huutaminen ei ole oikein vaan henkistä väkivaltaa, ja huutajat pihalle.
Siinä se mies huutaa...anna huutaa!
Sairaita nämä naiset jotka pakottavat lapsensa elämään turvattoman ja ahdistavan lapsuuden, koska ovat itse läheisriippuvaisia, eivätkä pärjää ilman miestä.
Laajasalossa asuu yks huru-ukko joka raivoaa ja huutaa pikkupojalle. Oon muutaman kerran nähny ne tuolla maastossa. Ei kyl näytä ihan terveeltä tuo mies ja lapsi näytti pelokkaalta ja kauhistuneelta. Pitäis tehä lasu mutta kun ei tunne nöiden asuinpaikkaa
Huutaminen on henkistä väkivaltaa ja traumatisoivaa.
Joo, ei se auta sitä lasta, että toinen vanhempi on pahoillaan.
Vanhempien tehtävä on suojella lapsiaan.
Jos sinä et puolusta lastasi, niin kuka sen sitten tekee?
Nouse ylös ja lopeta miehesi pahan tekemisen paapominen ja suojelu.
Sinun on noustava lapsesi puolesta! Sinun.
Se että yrität sanoa...Ei yksinkertaisesti riitä.
Lapsi siinä kärsii.
Miksi kukaan ei auta?
Auttajaa sitä lasta. Hän on ihan paniikissa... ei pysty tekemään ja saa siitä huutoa... menee enemmän paniikkiin eikä takuulla saa tehtyä.
Pistäkää itsenne sen lapsen asemaan. Teillä aikuisilla on vastuu ja VALTA. Miten käytätte valtaa?
Autatte vai alistette?
Te aikuiset voitte valita.
Vierailija kirjoitti:
Laajasalossa asuu yks huru-ukko joka raivoaa ja huutaa pikkupojalle. Oon muutaman kerran nähny ne tuolla maastossa. Ei kyl näytä ihan terveeltä tuo mies ja lapsi näytti pelokkaalta ja kauhistuneelta. Pitäis tehä lasu mutta kun ei tunne nöiden asuinpaikkaa
Ota selvää. Ei sitä lasta kukaan auta, jos kukaan ei ota selvää eikä toimi.
Kkfbrjwjsd kirjoitti:
Siinä se mies huutaa...anna huutaa!
Siinä se lapsi kärsii. Anna kärsiä!
Niinkö?
EI.
Ap sun pitää toimia sen lapsesi eteen ja sen lapsenne vuoksi.
Monet miehet on koko ikänsä mitään kestämättömiä vauvoja. Naiset joutuvat yksin kantamaan aikuisen ja vanhemman vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurin nainen perusti ilmeisesti uusperheen . Nyt koronan aikaan kuuluu kun tää uusi mies huutaa ja raivoaa naisen pojalle päivittäin. Nainen ei kai tiedä tätä kun tuntuu käyvän töissä.
Mene ja kerro sille naiselle. Se on sun velvollisuus ja mun toive ja sen lapsen toive.
Kukaan ei auta. Auta sinä.
Mies yksin paniikissa. Ei pärjää ja pelkää j siksi huutaa.
Lapsi voi huonosti. Auta lasta.