Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomautetulla työntekijälläni on outlookissa automaattisena vastauksena "Olen lomautettuna, ota yhteyttä......"

Vierailija
11.05.2020 |

Tuo on aika noloa minulle yrittäjänä, kaikki näkevät että meillä on lomautuksia ja se huonontaa firman statusta. Tekisi mieli pyytää häntä vaihtamaan tuo teksti. Voisi sanoa vain neutraalisti, että "Olen tavoittamattomissa, ota yhteyttä....".

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä kiertelemään?

Vierailija
2/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ohjeistanut ajoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä käänteisprovo, tuore lähestymiskulma, kohtalainen potentiaali. 4/5

Vierailija
4/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on. 

Vierailija
5/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus satuttaa

Vierailija
6/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijäsi ei voi tekstiä muuttaa, sillä hän on lomautettuna. Lomautusaikana ei tehdä töitä.

Vierailija
7/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin mieluummin: Työnantajani on kieltäytynyt palkanmaksusta ajalla xx xx - xx xx, tuona aikana en voi siis palvella asiakkaitamme.

Vierailija
8/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työntekijä selvästi paljon miettinyt, mitä viestiinsä laittaa.

Kirjoittaakohan muutkin poissaolot samalla tavoin tyyliin "Olen pitkällä sairaslomalla..."

Vierailija
9/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on vain positiivista ja osoittaa, että firmassa johto on liiketoimintaypäristön muutoksessa ajan tasalla, ketterä ja tuloshaluinen. 

Vierailija
10/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaakohan muutkin poissaolot samalla tavoin tyyliin "Olen pitkällä sairaslomalla..."

Kyllä jotkut kirjottaa. Olenpa törmännyt poissaoloinfoon jossa kerrottiin myös miksi on pitkällä saikulla. Toisilla vaan on tarve kertoa ihan kaikki

Ja mitä tulee tuohon lomautustekstiin niin yrittäjän olisi pitänyt ohjeistaa mitä siihen kirjoitetaan vaikkei lomautukset tällä hetkellä mikään outo tai häpeällinen asia ole

Vierailija
11/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Mitä sitä totuutta vääristelemään.

Vierailija
12/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tuo on kertoa jossain vaiheessa, kun ei voi hoitaa työasioita. Antaisi itsestään ja firmastakin tosi oudon kuvan, jos olisi vain "Tavoittamattomissa" monta kuukautta, eikä mitään muuta kertoisi.

Työnantajat eivät tajua sitten millään, että työntekijät riskeeraavat ansiosidonnaisensa, jos hoitavat lomautettuina työasioita. (Tätäkin on pyydetty.)

Tai antaisivat itsestään kuvan, että ovat joko hullujenhuoneella tai päihdehoidossa, jos ovat epämääräisen ajan epämääräisen tavoittamattomissa. Ja koko ajan syyllinen olisi työnantaja, jolla ei ole tarjota töitä, tai rahaa palkanmaksuun. Onhan tuo kieltämättä hyvä varoitusmerkki ulkopuolisillekin, että firmalta on rahat tai toiminta loppumassa mahdollisesti, ja kannattaa harkita, mitä sen kanssa enää puuhastelee. Mutta se ei ole työntekijän murhe peitellä tosiasioita.

Vierailija
13/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin mieluummin: Työnantajani on kieltäytynyt palkanmaksusta ajalla xx xx - xx xx, tuona aikana en voi siis palvella asiakkaitamme.

Tämän takia lomautusten sijaan kannattaa vain suoraan irtisanoa ääliöt heti kun yt- kriteerit täyttyvät. 

Vierailija
14/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kirjoittanut esim kun menin polvileikkaukseen ja tiedossa oli, että sairasloma tulee olemaan 2 kk. Ei tule sähköpostin lähettäjällekään käsitystä, että kuitenkin lukisin ilmoittamallani aikavälillä sähköpostejani. 

Vierailija
15/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, totuus aiheuttaa työnantajalle maineriskin, jos työntekijä valehtelisi saavuttamattomuuden syistä, hän aiheuttaisi maineriskin itselleen.

Vierailija
16/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noloa tuossa on?

Työnantajana pitäisin nolona ennemminkin sitä etten pystyisi pitämään huolta työntekijöistäni.

Vierailija
17/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kirjoittanut esim kun menin polvileikkaukseen ja tiedossa oli, että sairasloma tulee olemaan 2 kk. Ei tule sähköpostin lähettäjällekään käsitystä, että kuitenkin lukisin ilmoittamallani aikavälillä sähköpostejani. 

Kyllä tuohonkin voisi laittaa ”olen poissa xx.xx -xx.xx. Voit ottaa yhteyttä aa:han”

Vierailija
18/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuohonkin voisi laittaa ”olen poissa xx.xx -xx.xx. Voit ottaa yhteyttä aa:han”

Kokemus on osoittanut, että jos laittaa tuolla tavalla, joku soittaa sitten puhelimella, koska ei halua asioida aa:n kanssa. Kun laittaa olevansa sairaslomalla, ei tule puhelinsoittojakaan. 

Vierailija
19/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olisit ohjeistanut ennen lomauttamista minkälainen poissaoloviesti pitää laittaa.

2. Yrityksesi ei varmasti ole ainoa näinä aikoina, missä on lomautuksia.

3. Jotta näin!

Vierailija
20/39 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemus on osoittanut, että jos laittaa tuolla tavalla, joku soittaa sitten puhelimella, koska ei halua asioida aa:n kanssa. Kun laittaa olevansa sairaslomalla, ei tule puhelinsoittojakaan. 

Itse kyllä soittaisin sille sairaallekin. Kyllä ne yleensä siinä kunnossa on että pystyvät vastaamaan ja hetken keskustelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan