Kuinka yleistä on, että riidellessä isketään vyön alle ja mennään henkilökohtaisuuksiin?
Jäin miettimään, kun eksäni teki sitä. Nykyiseni ei sitä tee. Itse en koskaan hauku persoonaa. Äitini ja isäni ei sitä tehneet.
Tämän enempää minulla ei ole kokemusta läheisten ihmissuhteiden näkemisestä. Miten asia teidän muiden mielestä on?
Kommentit (34)
Hyvin on osunut ja uponnut, kun kommentteja poistetaan ;D
Ja edelleenkin, kuspiä on kuspiä, vaikka voissa paistettais. Jos mies kertoo pöytäpuheinaan, kuinka "muija tekee sitä ja tätä, ja että kylläpä kelpaa", ja paljastaa kaiken muunkin intiimin, on se kuspiä. Turha on kommentti poistaa, totuus on ja pysyy.
24v yhdessä eikä vielä kertaakaan tehty tuota.
Asioista riidellään kyllä, harvoin.
Ei kuulu normaaliin suhteeseen tai aikuisten käytökseen. Jotain on vialla joko ihmisessä itsessään, jos haluaa loukata tahallisesti tai suhde on dynamiikaltaan sairas, jos siinä haetaan valtaa murentamalla toista. Vyön alle lyömällä rikkoo suhteessa aina jotain.
Olin vuosia huonossa suhteessa. Parin viime vuoden aikana yrittänyt aktivoitua jos vaikka uusi kumppani löytyisi.
Tapasin miehen ja ihastuin. Tässä tapailtu muutama kuukausi.
Muutama riita jostain mitättömästä tullut ja silloin mies on lyönyt vyön alle haukkumalla " olet sellainen ja tälläinen"
Järkytyin. Enkä osannut sanoa mitään.
Taidan laittaa helmen kiertoon tarpeettomana.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia huonossa suhteessa. Parin viime vuoden aikana yrittänyt aktivoitua jos vaikka uusi kumppani löytyisi.
Tapasin miehen ja ihastuin. Tässä tapailtu muutama kuukausi.
Muutama riita jostain mitättömästä tullut ja silloin mies on lyönyt vyön alle haukkumalla " olet sellainen ja tälläinen"Järkytyin. Enkä osannut sanoa mitään.
Taidan laittaa helmen kiertoon tarpeettomana.
Miten ihmeessä exäni päätyi sinun riesaksesi? Kiertoon taas todellakin, ja paljon onnea sinulle uuteen terveeseen elämääsi.
Mieheni on 15 avioliittovuoden jälkeen vajonnut alas ja alkanut lyömään vyön alle. Eikä edes riitatilanteessa vaan pari päivää sen jälkeen, selvästi kostaakseen. Kävimme hedelmöityshoidoissa pitkään, hänen suosikki isku on huomauttaa etten ole sen vertaa nainen että selviäisin edes olemassaolon tarkoituksesta, lisääntymisestä.. lienee tarpeetonta sanoa ettei hän enempää voisi mitenkään satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on 15 avioliittovuoden jälkeen vajonnut alas ja alkanut lyömään vyön alle. Eikä edes riitatilanteessa vaan pari päivää sen jälkeen, selvästi kostaakseen. Kävimme hedelmöityshoidoissa pitkään, hänen suosikki isku on huomauttaa etten ole sen vertaa nainen että selviäisin edes olemassaolon tarkoituksesta, lisääntymisestä.. lienee tarpeetonta sanoa ettei hän enempää voisi mitenkään satuttaa.
Hirveetä :/
Henkistä väkivaltaa pahimmillaan. Tuo suhde on sairas. Kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi. Lue läheisriippuvuudesta.
Olen itse ollut samassa tilanteessa.
Epäonnistuneet hedelmöityshoidot murskasi minut ja niiden jälkeen mies puoliso murskasi joka riidassa aina uudestaan. Tuhosi niin paljon elämästäni.
Vain henkisesti erittäin epäkypsä ihminen pyrkii loukkaamaan mahdollisimman pahasti ja menee siksi henkilökohtaisuuksiin riidan aikana. Näillä on sellainen ihmeellinen käsitys, että se, joka on kaikista mulkuin ja sanoo pahiten, niin jotenkin "voittaa" tämän riidan. Oikeestihan tässä ei ole ku häviäjiä. Parhaassa tapauksessa toinen loukkaantuu niin pahoin, että ei halua olla enää missään tekemisissä.
Asiat riitelevät, eivät ihmiset. Tai näin sen pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vain henkisesti erittäin epäkypsä ihminen pyrkii loukkaamaan mahdollisimman pahasti ja menee siksi henkilökohtaisuuksiin riidan aikana. Näillä on sellainen ihmeellinen käsitys, että se, joka on kaikista mulkuin ja sanoo pahiten, niin jotenkin "voittaa" tämän riidan. Oikeestihan tässä ei ole ku häviäjiä. Parhaassa tapauksessa toinen loukkaantuu niin pahoin, että ei halua olla enää missään tekemisissä.
Asiat riitelevät, eivät ihmiset. Tai näin sen pitäisi olla.
Kyllä, vain henkisesti erittäin epäkypsä ihminen valitsee yrittää loukata mahdollisimman pahasti.
Toinen niittamaalla henkisesti kanveesiin tuntuu juhlivan suurtakin sisäistä mestaruutta. Ihan kuin lähisuhteetkin olisi kilpailua, ja kulmakunnan kovin "voittamaton" jätkä, jota kukaan ei nöyryytä.
Tällainen malli tulee usein väkivaltaisesta lapsuudesta. Mutta ymmärtäminen ei ole oikea suhtautuminen väkivaltaan.
Alanuolia tänne.... Minä olin tuollainen inhottava riitelijä edellisessä suhteessani. Eksä ja minä ollaan molemmat kovinkin riitaisista eroperheistä, aika hyvin toistettiin samaa kaavaa. Eksällä oli ristiriitatilanteessa tapana mennä täysin lukkoon, sulkea korvat ja vähätellä muiden tunteita, mikä provosoi ikävästi omia kipupisteitäni. Kun sitten koetin saada tilannetta väkisin jollekin mielestäni muka ratkaisu-uralle ja saada huomiota, niin lopputulema ei kummankaan osalta ollut kovin rakentava.
Kun lopulta ymmärsin mitä teen ja miksi, lopetin osaltani tuon vähän ennen eroa, mutta ei se enää riittänyt korjaamaan, eikä meillä sitten enää keskusteltu sitäkään vähää kun en jäänyt enää hakemaan vastauksia. Nykyisen puolisoni kanssa olen ollut jo vuosia, enkä koskaan lyö vyön alle kun tiedän miten tuhoisaa se suhteelle ajan saatossa on. Mieluummin vaikka haudon ja mietin sanottaviani tunnin- pari kuin päästän tunnemyrskyssä liikaa ilmoille.
Ongelma ei siis välttämättä ole ikuinen. Toki nykyinen kumppani ei myöskään triggeröi, sillä kuuntelee ja huomioi minua niin hyvin että riidassakin voi luottaa että toinen haluaa hyvää vaikka olisi eri mieltä.
Naurettavinta on kun mies alkaa kutsua syntymäsukunimelläni! Hah miten lapsellinen!
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu normaaliin suhteeseen tai aikuisten käytökseen. Jotain on vialla joko ihmisessä itsessään, jos haluaa loukata tahallisesti tai suhde on dynamiikaltaan sairas, jos siinä haetaan valtaa murentamalla toista. Vyön alle lyömällä rikkoo suhteessa aina jotain.
Mun mies tekee tuota, ei todellakaan tajua mitä tekee suhteellemme :(
Kuilu syvenee...Olen niin yksinäinen.
Siinä kohtaa, kun mieheni olisi ensimmäisen kerran puhunut minulle tuolla tavalla, suhteemme olisi loppunut.