Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ette välitä leviääkö korona vai ei.

Vierailija
10.05.2020 |

Yrittäkää nyt kuitenkin ajatella, ettei kaikki halua olla läheisessä kontaktissa vieraisiin. Enhän minä esim voi tietää kenen läheisyydessä se mummo, joka tukki alaovella oviaukon eilen, on ollut. En voi ottaa sitä riskiä, että saisin koronan, mutta silti on pakko hoitaa kodin ulkopuolella joitakin asioita.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk.

Vierailija
2/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko muuttaa Ruotsiin tai Venäjälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä me jotka haluamme sen leviävän? :)

Vierailija
4/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiinnittää enemmän huomiota omaa käytökseen kuin muiden. Kannattaa itse pysyä kotona, välttää väkijoukkoja, käydä kaupassa hiljaiseen aikaan jne. Suomalaiset pitävät normaalistikin enemmän etäisyyttä ihmisiin kuin monissa muissa kulttuureissa. Ei täällä juuri poskisuudelmia vaihdeta eikä vieraita halailla.

Ps. Jos mummo on tukkinut oviaukon, odotat, että mummo on siirtynyt tai siirretty muualle.

Vierailija
5/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona leviää joka tapauksessa siitä huolimatta välitämmekö siitä vai emme.

Jos pitäisi valita, haluaisin sairastaa koronan nyt, kun tehohoitopaikkoja vielä on vapaana.

Vierailija
6/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levitä sitten vaan tuttujesi kanssa, koska et voi tietää, miksi se tuntematon ei halua/voi sairastua koronaan juuri nyt. Mulle on tulossa leikkaus eikä tosiaan ajankohtaista saada jonkun fanaatikon takia mitään tartuntaa.

Vierailija
7/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levitä sitten vaan tuttujesi kanssa, koska et voi tietää, miksi se tuntematon ei halua/voi sairastua koronaan juuri nyt. Mulle on tulossa leikkaus eikä tosiaan ajankohtaista saada jonkun fanaatikon takia mitään tartuntaa.

Leikkauksesi on peruttu.

Vierailija
8/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Kannattaa kiinnittää enemmän huomiota omaa käytökseen kuin muiden. Kannattaa itse pysyä kotona, välttää väkijoukkoja, käydä kaupassa hiljaiseen aikaan jne. Suomalaiset pitävät normaalistikin enemmän etäisyyttä ihmisiin kuin monissa muissa kulttuureissa. Ei täällä juuri poskisuudelmia vaihdeta eikä vieraita halailla.

Ps. Jos mummo on tukkinut oviaukon, odotat, että mummo on siirtynyt tai siirretty muualle.

Esim. lääkäriin on pakko mennä, kun aika on eikä silloin, kun joku toinen katsoo sen järkeväksi. Et sä voi tietää, mistä syystä se joku tuolla ulkona liikkuu. Miksi pitää lähestyä ihmistä, jota ei tunne?

Vierailija
9/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

ps. se mummo tuli siihen ovelle, kun olin itse siinä ovella tulossa sisään, ei voinut odottaa vuoroaan.

Vierailija
10/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Ites olen näitä laujmasuoja-asian kannattajia ja olen sitä mieltä, että korona tarvisi saada nopeammin leviämään meihin ei-riskiryhmäläisiin.

En siis viitsi juuri käsiä peseskellä, maskia käyttää tms. Koska ei minua haittaa jos sairastun. Mutta yritän kyllä olla kohtelias siinä mielessä muita kohtaan että pidän turvavälit, väistän kävelyteillä reunaan, metsässä polulta sivuun vastaantulijan tullessa jne. Koska tosiaan oletan että useimmat muut ei halua riskiä sairastumisesta kontaktissa minuun. 

Vierailija
11/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa... Ites olen näitä laujmasuoja-asian kannattajia ja olen sitä mieltä, että korona tarvisi saada nopeammin leviämään meihin ei-riskiryhmäläisiin.

En siis viitsi juuri käsiä peseskellä, maskia käyttää tms. Koska ei minua haittaa jos sairastun. Mutta yritän kyllä olla kohtelias siinä mielessä muita kohtaan että pidän turvavälit, väistän kävelyteillä reunaan, metsässä polulta sivuun vastaantulijan tullessa jne. Koska tosiaan oletan että useimmat muut ei halua riskiä sairastumisesta kontaktissa minuun. 

Juuri näin, muut pitää huomioida.

Vierailija
12/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Esim. lääkäriin on pakko mennä, kun aika on eikä silloin, kun joku toinen katsoo sen järkeväksi. Et sä voi tietää, mistä syystä se joku tuolla ulkona liikkuu. Miksi pitää lähestyä ihmistä, jota ei tunne?

Sitä minäkin aina mietin, kun joku ei kadulla katso eteensä, hoipertelee kuin humalainen tai kävelee vasenta laitaa.

Ei minua tuntemattomat tarkoituksella kadulla lähesty. Ketkä sinua lähestyvät?

Vierailija
13/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kiinnosta ihmisten syyt. Maapallon hyvinvointi on ykkösprioriteettini ja se vaatii ihmisten vähenemistä/sukupuuttoa.

Vierailija
14/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

ps. se mummo tuli siihen ovelle, kun olin itse siinä ovella tulossa sisään, ei voinut odottaa vuoroaan.

Sinä et sitten voinut mummon antaa ensin tulla ulos, jolloin välimatkan pitäminen olisi ollut helpompaa kuin rappukäytävässä? Minulle ainakin jo lapsena opetettiin, että naisille ja vanhuksille ollaan kohteliaita.

Vierailija
15/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali

Vierailija
16/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Sinä et sitten voinut mummon antaa ensin tulla ulos, jolloin välimatkan pitäminen olisi ollut helpompaa kuin rappukäytävässä? Minulle ainakin jo lapsena opetettiin, että naisille ja vanhuksille ollaan kohteliaita.

Ja siis ainahan päästetään ihminen ensin ulos ja sitten vasta mennään sisään. Ihan sama onko kyse paikallisjunasta vai rappukäytävän ovesta.

Ainakin siis itse olen noudattanut tuota sääntöä tämän 25 vuotta mitä olen kerrostaloissa elänyt ja vissiin sitten ihan sattumalta muutkin on ollut samalla linjalla. Olen tietenkin siis ollut sekä ulos- että sisäänmenijänä varmasti satoja kertoja ja aika tasapuolisesti niin naisten kuin miestenkin kanssa. On ollut nuoria, ikäisiäni ja eläkeläisiä ja jokainen on tämän "tangon" osannut eikä ikinä olla yritetty ahtautua oviaukkoon yhtä aikaa..

N44

Vierailija
17/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Ja siis ainahan päästetään ihminen ensin ulos ja sitten vasta mennään sisään. Ihan sama onko kyse paikallisjunasta vai rappukäytävän ovesta.

Ainakin siis itse olen noudattanut tuota sääntöä tämän 25 vuotta mitä olen kerrostaloissa elänyt ja vissiin sitten ihan sattumalta muutkin on ollut samalla linjalla. Olen tietenkin siis ollut sekä ulos- että sisäänmenijänä varmasti satoja kertoja ja aika tasapuolisesti niin naisten kuin miestenkin kanssa. On ollut nuoria, ikäisiäni ja eläkeläisiä ja jokainen on tämän "tangon" osannut eikä ikinä olla yritetty ahtautua oviaukkoon yhtä aikaa..

N44

Tuota minäkin ihmettelin, mutta tuskin tuo sisäänryntääjä haluaa enää asiaan palata.

Vierailija
18/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojan ei ole todistettu auttavan yhtään mitään, mikäli sellaista on mahdollista edes saada. Virus muuntautuu ja coronan voi sairastaa uudestaan. Ei todellakaan välttämättä mikään yhden keikan asia.

Vierailija
19/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona leviää joka tapauksessa siitä huolimatta välitämmekö siitä vai emme.

Jos pitäisi valita, haluaisin sairastaa koronan nyt, kun tehohoitopaikkoja vielä on vapaana.

No mene ottamaan sitten se nyt äläkä vikise, mene vaikka korona testauspaikalle tai terveysasemalle hengailemaan, ai et taida mennäkään,mutta sinähän haluat sen aikaisessa vaiheessa

Vierailija
20/28 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kiinnosta ihmisten syyt. Maapallon hyvinvointi on ykkösprioriteettini ja se vaatii ihmisten vähenemistä/sukupuuttoa.

Aika hupiukko/akka olet. Suomalaisistako ajattelit aloittaa? Mulla on ehdotus. Lakkaa itse rasittamasta tellusta, jooko. Näytä meille muille esimerkkiä :)