Tunnetko ketään akateemista joka fanittaa Nightwishiä?
Kommentit (39)
Fanituksesta en tiedä, mutta Nightwish tuntuu olevan erityisesti yli 40-vuotiaiden korkeakoulutettujen suosiossa.
Ap ei tunne yhtäkään akateemista.
Kylläpä on paljon triggeröitynyttä porukkaa kun heidän amishevin pyhää lehmäänsä vähän piikitellään.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on paljon triggeröitynyttä porukkaa kun heidän amishevin pyhää lehmäänsä vähän piikitellään.
Missä tätä triggeröitynyttä porukkaa on? Siellä teilläkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee muistot mieleen jostain hiekkalaatikon reunalta. "Itte oot. Eipäs vaan sä. Sieltä päin tulee." jne.
Mies oon bi koulutukseltani ja vanitan yö vissyä.
Esko Valtaoja fanittaa Nightwishiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee muistot mieleen jostain hiekkalaatikon reunalta. "Itte oot. Eipäs vaan sä. Sieltä päin tulee." jne.
Ei, vaan se oli ihan vilpitön kysymys. Ihmettelin, kun ei tässä ketjussa kukaan vaikuta suuttuneelta, saati triggeröityneeltä (vaikka eivät ihmiset tunnu edes tietävän, mikä näiden ero on).
Itsekin lukiossa ostin ocean bornin ja yliopisto-vuosinakin kävin keikoillakin. Suomessahan 1/3 korkeakoulutetaan, joten meitä akateemisia riittää sankoin joukoin tänne AV:llekin.
Varsinkin tuon levyn sanoituksethan on sangen korkealentoisia ja siten iskivät ns. fiksuihinkin skandinaavisen melodisen heavyn ystäviin:
”As you wish
For kingdom come
The one to know all the answers
You think you dwell in wisdom's sea
Still, sweet ignorance is the key
To a poet's paradise
Challenge the Riddler and you will see...”
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vaikuttanut kovin triggeröityneeltä. Johtuu ehkä siitä että akateemiset ei ota asioita niin henkilökohtaisesti.
Triggeröitynyt tryffelinsyöjä trialtinisti. Triangelilla musisoi.
Vierailija kirjoitti:
Nightwish ei ole minulle mikään pyhä lehmä, vaikka niillä on minun mielestä monta hyvää biisiä.
Muuten Nightwish on sinfonista metallia ja sen kuuntelijat ovat todennäköisesti keskimäärin itse asiassa suhteellisen korkeasti koulutettuja. Amikset varmaan yleensä kuuntelevat enemmän suoraviivaisempaa rockia, kuten AC/DC tai joku vastaava uudempi bändi.
Termi ”amishevi” tai ”amisrokki” sopii parhaiten suoraviivaiseen ja hieman yksiulotteiseen, jos johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kyllä. Tunnen myös akateemisia, jotka käyvät katsomassa jääkiekkoa. Tunnen sitten taas duunareita, jotka lukevat Shakespearea , tai käyvät oopperoissa.
Ja tunnen niin duunareita kuin akateemisia, jotka tekevät noita molempia.
Duunareita jotka lukevat Shakespearea? Siis useampia? Aika harvinaista, kun itse olen kirjallisuusalan ihmisiä ja en tunne edes ns omasta porukasta ketään, joka lukisi. Suomessa hyvin harvinaista lukea koehenkilön teokseen, kun meillä on omakielistäkin runoutta.
Minkäs alan duunarit lukevat?
Mä oon kaupassa töissä ja luen mitä vaan. Olen yrittänyt lukea Danten Jumalaista näytelmää useammankin kerran, se on vaan niin raskasta lukea runomitassa. Vaikka kyllä runoistakin pidän, viimeksi luin Edith Södergrania.
Ja hevi on suuri rakkauteni. En vaan millään ymmärrä pop-musiikkia.
Olen myös epämuodikas, omistan kirjahyllyn ja siinä on kirjojakin. Rakastan siis perheeni lisäksi raskasta musiikkia ja kirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta akateemista kaveria, jotka pitävät Nightwishista. Koulutus ja musiikkimaku eivät korreloi kovin hyvin.
Miten sen pitäisi korreloida? Ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Esko Valtaoja fanittaa Nightwishiä.
Ketjun paras vastaus. Ap, yliopistotutkinto ja junttius ei sulje toisiaan pois.
Ja muuten, on pahempiakin tapoja olla juntti kuin saada iloa kaupallisesta duunarikulttuurista. Esimerkiksi tuo sun jatkuva pahantahtoinen elitismin, halveksunnan, ja alemmuudentunnon lietsonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta akateemista kaveria, jotka pitävät Nightwishista. Koulutus ja musiikkimaku eivät korreloi kovin hyvin.
Miten sen pitäisi korreloida? Ja miksi?
Kyllä ne korreloi oikeasti tosi hyvinkin. Sosiologit käpistelee näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nightwish ei ole minulle mikään pyhä lehmä, vaikka niillä on minun mielestä monta hyvää biisiä.
Muuten Nightwish on sinfonista metallia ja sen kuuntelijat ovat todennäköisesti keskimäärin itse asiassa suhteellisen korkeasti koulutettuja. Amikset varmaan yleensä kuuntelevat enemmän suoraviivaisempaa rockia, kuten AC/DC tai joku vastaava uudempi bändi.
Termi ”amishevi” tai ”amisrokki” sopii parhaiten suoraviivaiseen ja hieman yksiulotteiseen, jos johonkin.
Ei amikset kuuntele enää mitään heviä. Jumputi jumputi vaan.
Joo. Mäkin ajattelen, että ap on joku herranpaskaan astunut tradenomi.