Ero, asunnon omistus 50/50, minä haluan myydä ja mies ei
Eli avoero tulossa minun halusta. Mies itse sanoi ettei meinaa päästää mua helpolla eron suhteen, ei aio ostaa ulos ja koronaan vetoomalla vitkuttelee myynnin laitossa. Miten helvetti tää menee kun omistus 50/50 ja toinen haluaa myydä ja toinen ei? Kuka sanoo sen viimeisen sanan?
Kommentit (30)
Kyseessä AVOERO!!! Tunkekaa jo se ositus.......
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrkisin tekemään erosta mahdollisimman kalliin molemmille ja viimekädessä vaikka aiheuttaisin "vahingossa" sinne vesivahingon ettei siitä hyödy kumpikaan.
Sinä oletkon katkeruuteen taipuvainen paskapää.
Jos mies on sanonut haluavansa olevan mahdollisimman hankala, niin ei kai hän halua ostaa toista ulos? Tätä moni tässä jankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on tullut "reittä myöten taloon" Eli oliko talo kokonaan toisen omistuksessa ennen parisuhdetta?
Olet aika tyhmä kyllä, kun et ymmärrä ettei toisen ostama talo muutu yhteisomistukseksi sillä että sinne muuttaa joku toinenkin asumaan :D Kaikilla on oikeus OMAAN omaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Pistä oma puolesi vuokralle.
Tunnen yhden nigerialainen vailla vuokra-asuntoa. Vuokranmaksu on varmaa, mikään muu ei sitten olekaan.
Nyt näyttää siltä , että alottajalla on hyvin vähän ymmärrystä näille asioille. Otappa nyt ensin selvää missä ne asunnon omistuspaperit. Pitää katsoa isännöitsijätodistuksesta oeltko oikeasti asunnon puolikkaan omistaja. Onko vielä asuntovelkaa ja kuinka paljon. Se vähennetään asunnon arviosta. Pahasti alan epäillä että sinua on huiputettu. Miten voi ymmärrys olla noin pihalla ,vaikka olet kai aukuinen. Ei kai sitä asunto-osaketta ole pantattu miehen omien velkojen takuuksi salaa jonnekin. Otapa nyt joku tuttava raha -asioista puhumaan kanssasi. Jos mies ei halua myydä koronan tähde voi olla että salaa jotain. Käy siinä teidän pankissa kysymässä missä ne osakekirjat ovat nyt. Ota joku keverisi tai sukulainen mukaan. EI miehen kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää siltä , että alottajalla on hyvin vähän ymmärrystä näille asioille. Otappa nyt ensin selvää missä ne asunnon omistuspaperit. Pitää katsoa isännöitsijätodistuksesta oeltko oikeasti asunnon puolikkaan omistaja. Onko vielä asuntovelkaa ja kuinka paljon. Se vähennetään asunnon arviosta. Pahasti alan epäillä että sinua on huiputettu. Miten voi ymmärrys olla noin pihalla ,vaikka olet kai aukuinen. Ei kai sitä asunto-osaketta ole pantattu miehen omien velkojen takuuksi salaa jonnekin. Otapa nyt joku tuttava raha -asioista puhumaan kanssasi. Jos mies ei halua myydä koronan tähde voi olla että salaa jotain. Käy siinä teidän pankissa kysymässä missä ne osakekirjat ovat nyt. Ota joku keverisi tai sukulainen mukaan. EI miehen kaveria.
Aika kummallinen kommentti.
Ja vastaus ap:lle, oikeudesta haetaan yhteisomistuksennpurkua. Se myydään silloin pakkohuutokaupalla ja prosessi maksaakin, eli on varmaa, että myös mies saa käteen vähemmän kuin jos myisi suosiolla tai ostaisi sinut ulos.
Käräjäoikeuden kautta voi hakea yhteisomistuksen purkua, jolloin asunto myydään ja rahat tilitetään omistussuhteiden mukaisesti eli 50/50. Tämän voi tehdä vaikka ei ole aviossa. Kallista, mutta pääsee eroon.
Jos myy oman osuutensa ulkopuoliselle halvalla, niin pitääkö siihen olla sen toisen osuuden haltija lupa? Tuollaisessa tapauksessa voisin myydä jollekin banditokselle oman osuuteni edullisesti.