Terveystarkastaja asuntoon?!
Vuokraisäntä soitti ja sanoi että huomenna terveystarkastaja käy läpi kaikki asunnot. Ikinä ei ennen ole tällaista tullut vastaan. Millainen se toimenpide on?? Syynääkö tarkastaja ihan kaiken? Mm vaate/siivouskaapit ynmä muut hlökohtaiset. Tutkiiko taskulampulla huonekalujen alle yms?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
En usko. Missä kaupungissa noin lyhyellä varoitusajall a? Antoiko edes syytä.
No näin vuokranantaja mulle ilmoitti. Puhuiko paskaa vai ei, en tiedä ennen huomista. Soitti aamulla. Oli ensin eilen illalla kuulemma aikonut soittaa muttei tiennyt olenko hereillä.(ja kaupunki Rovaniemi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin vuokranantaja mulle ilmoitti. Puhuiko paskaa vai ei, en tiedä ennen huomista. Soitti aamulla. Oli ensin eilen illalla kuulemma aikonut soittaa muttei tiennyt olenko hereillä.(ja kaupunki Rovaniemi)
Ja ei tää mulle muuta syytä oikein sanonut että kiusantekoa taas tällaiset...
No miksi et kysynyt mikä tarkastuksen tarkoitus on? Ja ennen kaikkea, miksi huomenna? Kun kyseessä ei ole kiireellinen asia, varoitusaikaa pitäisi antaa pari viikkoa. Jos et halua heti huomenna ketään sinne tonkimaan, niin soita ja sano että olet sairastunut hengitystieinfektioon. Ei varmasti halua tulla.
Vierailija kirjoitti:
No miksi et kysynyt mikä tarkastuksen tarkoitus on? Ja ennen kaikkea, miksi huomenna? Kun kyseessä ei ole kiireellinen asia, varoitusaikaa pitäisi antaa pari viikkoa. Jos et halua heti huomenna ketään sinne tonkimaan, niin soita ja sano että olet sairastunut hengitystieinfektioon. Ei varmasti halua tulla.
No just sanoin ettei muuta sanonut syyksi kuin että p*rkele kiusanteko.
Tää nyt ei edes ole se pointti vaan se että miten se tarkastus käytännössä tapahtuu. Että penkovatko paikkoja jne.
Todennäköisesti tutkii home-epäilyä. Olisin itse kiitollinen tarkastuksesta, terveystarkastajaa ei ole helppo saada paikalle todellisenkaan ongelman kohdalla.
Ei pengo paikkoja. Mittaa esim kosteuden kylpyhuoneessa ja keittiön vesipisteellä.
Mikä ongelma, teet normisiivouksen ja avaat oven kun tulee. Luultavasti tutkii onko jotain sisäilmaongelmia, homeongelmia, tuholaisia tms. Ehkä jostain naapurista on näitä löytynyt. Kysele naapureilta jos näet. Voit kysyä myös tarkastajalta itseltään jos vuokranantaja ei ole kertonut tarkemmin. Ja ole tyytyväinen että vuokranantaja/isännöitsijä on pyytänyt tarkastusta oma-aloitteisesti. Yleensä se menee niin että vuokralainen joutuu taistelemaan ja pyytämään sen terveystarkastajan paikalle ja tarkastuksen jälkeen hakemaan oikeutta. Näin minulle kävi kun asuin homeasunnossa.
Taloyhtiössä luteita tai muita leviäviä ötököitä, joiden levinnäisyyttä tutkitaan. Tai sitten joku muu asukas on kiusallaan tehnyt valituksen asunnostasi leviävästä hajusta. Esim. vääränlainen ruoka ja siitä leviävät hajut voivat näitä valituksia laukaista. Myös parvekkeella säilytettävät roskapussit voivat poikia terveystarkastajan käynnin. Koronaikaan ehtii kyttäämään enemmän ja ilmiantamaan epäilyttäviä tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just sanoin ettei muuta sanonut syyksi kuin että p*rkele kiusanteko.
Tää nyt ei edes ole se pointti vaan se että miten se tarkastus käytännössä tapahtuu. Että penkovatko paikkoja jne.
Tarkastuksen kohteena on pääsääntöisesti asunto eikä irtaimisto, toki tavaroita voi joutua siirtämään tarkastusta varten, ja jos tarkastetaan esim. luteiden takia, niin epäilemättä sänky ja sen ympäristö tutkitaan. Kun ei tiedä tarkastuksen syytä, niin ei tähän voi enempää sanoa.
No ihmiset ovat nykyään niin törkysiä ja siivottomia. Likaisuus on terveysriski.
Olen itse siivojana nähnyt asuntoja jossa lattialla lojuu käytettyjä vaippoja, kuivunutta verta, keittiö täynnä roskapusseja. Haju on jotain painajaismaista.
Oletko hamstrannut asunnon täyteen tavaraa ja se on likainen? Jos et, niin kyseessä on taloyhtiön huoltotoimenpiteisiin tai tuholaisiin liittyvä tarkastus.
Ei syynää. Jos on tuholaisepäily niin katsoo paikat joissa niistä on merkkejä, patjan ja listan välit taskulampulla ainakin. Homeet mitataan kylppäristä ja keittiöstä ja katsotaan sieltä mistä vesiputket menee onko merkkiä vuodosta. On saattanut olla jossain taloyhtiön asunnossa vesivahinko.