Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomi mielestäsi köyhä vai vauras maa?

Vierailija
09.05.2020 |

Itse olen ajatellut, että Suomi on länsimaaksi köyhähkö maa, mutta tänään tulin niihin aatoksiin että Suomi on itseasiassa melko rikas maa. Suomen BKT henkeä kohden on isompi kuin rikkaassa Saksassa.

Myös yhteiskunta on erittäin hyvin toimiva (viimeisellä sijalla fragile state indexissä).

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä Itä-Euroopan maa.

Vierailija
22/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä velkainen pieni maa.

Rikkaita maita ovat esimerkiksi Ruotsi, Norja ja Sveitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on köyhä. Varsinkin kun tarkastellaan asukkaiden varallisuutta. -pienet palkat, ankara verotus, huono ostovoima, henkilöiden varallisuus onnettoman ja surkean välimaastosta. 

Puhu sinäkin vain omasta puolestasi äläkä vedä yksityistä yleiseksi.

Vierailija
24/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuudella ei ole niin merkitystä, jos ostovoimassa ei pärjätä kovin hyvin. Varsinkin kun keskimäärin kaikilla muilla kuin kahdella korkeimmalla tulodesiilillä varallisuus on lähinnä oma asunto.

Vierailija
25/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on rikas maa elää, mutta raha...💥

Vierailija
26/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vastaajilla on mennyt sekaisin valtion ja yksityishenkilöiden rikkaus tai köyhyys. Suomi on millä tahansa mittarilla verrattain rikas maa joka tarjoaa asukkailleen todella hyvän peruselintason valtaosaan maailman maista sekä mm. ilmaisen koulutuksen, joka on maailmalla harvinaisuus. Ei tämä ole mikään mielipidekysymys. Eri asia sitten on se, miten köyhäksimtai rikkaaksi kukin itsensä tuntee ja mihin vertaa. Köyhimmänkin suomalaisen elintaso on todella paljon parempi kuin todella, todella köyhän.

www.gapminder.org

Vierailija
27/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tämän on olla rikas maa, jos Virolaiset ja Moldovalaiset tulee täältä varastamaan osat autoihinsa. Ilmeisesti heidän omissa maissaan auto toimitetaan pelkkänä riisuttuna runkona, johon pitää sitten itse varastaa tarvittavat osat. 

Vierailija
28/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varaa.

Ihmisyys velvoittaa.

Maksamme velkaa.

Nyt on pakko.

Mitä vi..un velkaa? En minä ole mitään velkaa muun maalaisille.

Vierailija
29/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska maa ja toivottavasti koko kesän on kylmää ja sataa vettä.

Vierailija
30/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin vastaajilla on mennyt sekaisin valtion ja yksityishenkilöiden rikkaus tai köyhyys. Suomi on millä tahansa mittarilla verrattain rikas maa joka tarjoaa asukkailleen todella hyvän peruselintason valtaosaan maailman maista sekä mm. ilmaisen koulutuksen, joka on maailmalla harvinaisuus. Ei tämä ole mikään mielipidekysymys. Eri asia sitten on se, miten köyhäksimtai rikkaaksi kukin itsensä tuntee ja mihin vertaa. Köyhimmänkin suomalaisen elintaso on todella paljon parempi kuin todella, todella köyhän.

www.gapminder.org

Höpö höpö! Maksuton käyttäjälle, ei ilmainen.

Suomi on köyhä maa. Ollaan pärjätty jotenkin, kun ollaan tehty lujasti töitä. Ilmaiseksi ei olla mitään saatu.

Vierailija
31/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhin Pohjoismaa

Vierailija
32/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä se on minulle näyttäytynyt, kun lamaa ja suurta työttömyyttä on ollut niin pitkään, kuin muistia riittää. Aina säästetään, mikään ei saa tuottaa kuluja ja kaikki teetetään aina halvimmalla mahdollisella. Kituutetaan hengiltä. Mutta kaikkeen mahdolliseen kehitysapuun hassataan miljoonakaupalla hynkkyä ja mitään tulosta ei ole näkyvissä. Kaikkeen löytyy rahaa niin pitkään, kunhan me maan asukkaat ei siitä vaan millään tavalla hyödytä.

Samaaa mieltä kirjoittajan kanssa.Osa(hyvin pieni) rikkaita.Suurin osa köyhiä/tulee juuri ja juuri toimeen,köyhyysrajalla.Osa sen alapuolellakin(ja huomattava osa).

Vierailija
33/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauras maa. Ei niin Vauras kuin esim. Norja, Sveitsi tai Itävalta mutta silti vauraampi kuin suurin osa euroopasta.

Vierailija
34/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on köyhä. Varsinkin kun tarkastellaan asukkaiden varallisuutta. -pienet palkat, ankara verotus, huono ostovoima, henkilöiden varallisuus onnettoman ja surkean välimaastosta. 

Puhu sinäkin vain omasta puolestasi äläkä vedä yksityistä yleiseksi.

Täh. 

En puhu omasta puolestani. Minä puhun kokemuksesta JA tilastojen pohjalta. Olen 5% rikkaimpien joukossa ja palkkakin on 10% eniten tienaavien joukossa. Ja minun varallisuuteni ja palkkani ei mitään hirveän isot ole. Olen lähdössä ulkomaille töihin ja nettopalkkani kolminkertaistuu, ja elinkustannukset tulevat laskemaan. 

Vierailija
35/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin syntynyt mieluummin Norjaan. Siellä ihmiset ovat varakkaita ihan keskiluokkaa myöten. On varaa ostella uusia kodinkoneita harva se vuosi, on varaa matkustella, on varaa ostella luxustuotteita, on varaa sellaiseen mihin suomalaisella ei ole varaa. Esimerkiksi siivoojat tienaavat Norjassa todella hyvin, puhumattakaan sairaanhoitajista, saavat Norjassa puolet enemmän palkkaa kuin Suomessa, saati sitten koulutetumpi porukka, Norjan palkat ovat todella hyvät. Tämä on fakta, Norjassa kukaan ei valita että ei olisi rahaa tehdä jotain asiaa, tiedän tämän koska tuttaviani on siellä työssä. Suomessahan kuulee usein että ei ole varaa tehdä sitä eikä tätä. Jos Suomi olisi rikas maa, ihmiset olisivat täällä rikkaampia, toki voi se myös johtua siitä, että meillä on tyhmät poliitikot jotka jakavat rahaa sellaiseen mikä ei hyödytä suomalaista mitenkään. Kehitysapu, ma.....mu....jen elätys.

Vierailija
36/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

www.gapminder.org

Miksi valtion pitäisi olla rikas? Niemomaan ASUKKAIDEN pitäisi olla vauraita. 

Vierailija
37/37 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kaunis ja ihana maa, jossa elää säälittäviä luusereita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä