Suositelkaa kevyttä ja heleyttävää BB- tai värillistä kosteusvoidetta
Haluaisin nyt keväällä käyttää jotain ihanan ohutta, kevyesti heleyttävää, ihon kauniiksi tekevää voidetta, mutta en tiedä minkä ostaisin. Oma ihoni on muutamaa ongelmakohtaa (silmänaluset, nenän pielet yms., joille käytän peitevoidetta) lukuunottamatta hyvä, eikä tarvitse juurikaan peittoa. Sen sijaan pienestä hehkusta ei olisi haittaa.
Suositelkaa jotain hyvää läpikuultavaa, mutta kalpean ihon kauniin sävyiseksi tekevää voidetta. Hoitavuudesta, aurinkosuojasta ja edullisesta hinnasta plussaa. Jos on huipputuote voin toki maksaa vähän enemmänkin.
Kommentit (21)
Niin ja kertokaa myös kokemuksenne yhteydessä minkä ikäiselle ja minkälaiselle ihotyypille tuote soveltuu parhaiten.
Oma ihoni on melko rypytön, mutta pintakuivuuteen taipuvainen. Siksi etsin ennen kaikkea kosteuttavaa, hyvin levittyvää voidetta.
Ap (N39)
Mulla on käytössä Garnierin BB-voide
Muita en oo testannut.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kertokaa myös kokemuksenne yhteydessä minkä ikäiselle ja minkälaiselle ihotyypille tuote soveltuu parhaiten.
Oma ihoni on melko rypytön, mutta pintakuivuuteen taipuvainen. Siksi etsin ennen kaikkea kosteuttavaa, hyvin levittyvää voidetta.
Ap (N39)
Mulla on atooppinen iho ja kuiva naama. 1 finni ehkä kerran vuodessa. Nuo tipat on just siitä kivoja, että niitä voi sekoittaa siihen rasvaan joka sopii omaan ihoon parhaiten. Mulla sellainen on yllättäen Nivean sekaiholle tarkoitettu geeli. Se imeytyy hyvin, kosteuttaa eikä saa aikaan limaista pintaa naamaan hikoillessa.
/1
Vierailija kirjoitti:
Olen etsinyt samanlaista vuosia turhaan. Yleensä tekevät naaman korkeintaan kiiltäväksi ja tunkkaisen oloiseksi. Tämä oikeastaan sitä varmemmin, mitä enemmän tuotetta mainostetaan keveänä heleyttäjänä.
Vähän aikaa sitten tilasin Dermosililtä pigmenttitippoja. Toistaiseksi olen ollut niihin tyytyväinen, tosin olen käyttänyt vasta ehkä kolmisen kertaa. Niitä siis sekoitetaan x-määrä kasvovoiteeseen. Sävyttää kivasti mutta ei peitä.
Tuli tästä mieleen, että eräs kaunisihoinen ystäväni käyttää välillä kasvoilla seosta, johon sekoittaa pari tippaa hieman tavallista tummempaa meikkivoidetta ohueen kosteusvoiteeseen. Toimisiko se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen etsinyt samanlaista vuosia turhaan. Yleensä tekevät naaman korkeintaan kiiltäväksi ja tunkkaisen oloiseksi. Tämä oikeastaan sitä varmemmin, mitä enemmän tuotetta mainostetaan keveänä heleyttäjänä.
Vähän aikaa sitten tilasin Dermosililtä pigmenttitippoja. Toistaiseksi olen ollut niihin tyytyväinen, tosin olen käyttänyt vasta ehkä kolmisen kertaa. Niitä siis sekoitetaan x-määrä kasvovoiteeseen. Sävyttää kivasti mutta ei peitä.
Tuli tästä mieleen, että eräs kaunisihoinen ystäväni käyttää välillä kasvoilla seosta, johon sekoittaa pari tippaa hieman tavallista tummempaa meikkivoidetta ohueen kosteusvoiteeseen. Toimisiko se?
Kuulostaa ainakin teoriassa toimivalta! En kyllä tiedä onko meikkivoiteen tarpeen olla tavallista tummempaa.
/1
Mulla oli aikaisemmin tota yllämainittua Garnieria, mutta se on sävyltään jotenkin melko kellertävää vrt. suomalainen perusihonsävy, joten se ehkä sopii vain harvoille. Lumenella on tosi kivoja kosteuttavia tippoja, "Invisible Illumination Instant Glow Beauty Serum". Jos se on liian litkua tai kiiltävää, sitä voi sekoittaa vähän paksumman samanvärisen meikkivoiteen kanssa ja sitten töpötellä meikkisienellä. Mun pintakuivalle 30+ iholle sopii hyvin, koska ei tee ihosta kuivan näköistä.
MISSHA M Perfect Cover BB Cream toimii pintakuivalle sekaiholleni.
Vierailija kirjoitti:
Ap (N39)
Mulla on tämä https://www.wishtrend.com/shop/illuminating-supple-blemish-cream/
Niillä rajoilla että liian vaalea kesäisin, mutta talvella pystyy hyvin käyttämään. Lopputulos on sellainen läpikuultava, ei ollenkaan matta. Kosteuttava on. Olen 40v normi-ihoinen. Aurinkosuoja laittaa aina laittaa erikseen alle vaikka meikkivoiteet lupaavatkin samalla aurinkosuojan.
NYX Bare With Me Tinted Skin Veil. Tuolla saa luonnollisen ja tasaisen kuulaan meikkipohjan, eikä se kökköydy kuiviin kohtiin. Kestää myös siistin näköisenä pitkään, vaikka mulla on rasvainen iho.
Mun tän hetken lemppari on Lumenelta, Instant glow beauty serumia pari tippaa, joiden sekaan ihan pieni tipsaus instant illuminizeria että tulee hyvä hohde. Nämä jää kasvoilla ohueksi kevyeksi pinnaksi joka tasoittaa ja kuultaa, ei tuki, peitä tai näytä mattaisen meikatulta. Pelkiltäänkin tuo beauty serum on kiva, mutta tykästyin vielä lisää kun keksin miksata hohtotuotteeseen.
Noissa ei kylläkään ole suojakerrointa. Mulla käytössä lumenen (no ohhoh mikä mainospuhe, sori:) pohjustustipat sk30, tai Avenen päivävoide niinikään sk30.
Myös YSL top secrets -bb-voide on ihan kiva, sitä käytän työmatkoilla talvella kun tuntuu että hieman vahvempi peittävyys on kiva mutta haluan silti luonnollisen lopputuloksen. Siinäkään ei kertoimia muistaakseni, tai jos on niin aika matalat.
Dermosilin bb-voide (natural beige) on hyvä. Sillä tulee kuulas lopputulos.
Ai niin oma ihoni viestiin 12. Mulla on vähän kaikki ongelmat, mutta kaikki kuitenkin sen verran lievinä että olen päätynyt siihen että ohut meikki riittää, koska muuten en tietäisi mistä lähteä korjaamaan ihoa.
Löytyy siis atooppiset silmänympärykset (niille tosin omat hoitovoiteet), pesun jälkeen kiristelyä eli pintakuivuutta, kuitenkin t-alueen rasvoittumista, poskien laajentuneita ihohuokosia ja kyllä noita ryppyjäkin alkaa tässä kolmevitosena ilmestyä. Olen silti päätynyt hakemaan meikiltäni heleyttä, luonnollisuutta ja kevyttä tasoitusta.
miten olette panostaneet hoikkaan ulkomuotoon? ylipainohan rasvoitaa ihoa kun syö jatkuvasti huonosti
Payot cc- voide on mahtava. Tasoittaa ihonsävyä riittävästi ja sk50. Olen 44-vuotias ja maksaläiskät ei lisäänny. Olen käyttänyt päivittäin 4-vuotta. Pintakuiva ihoni vaatii talvella kosteusvoiteen alle.
Vierailija kirjoitti:
Origins on paras.
Voin kuvitella. Missä Originsia myydään Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
miten olette panostaneet hoikkaan ulkomuotoon? ylipainohan rasvoitaa ihoa kun syö jatkuvasti huonosti
Ei tässä ketjussa ollut mitään puhetta ylipainosta. Vaan bb-voiteista. Kai nyt jokainen pitää huolta, ettei ole ylipainoinen!