Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto noita mummoja.

Vierailija
09.05.2020 |

Olin tulossa kaupasta ja avasin rapunoven avaimella, kun rapusta tuli mummo menossa sauvakävelylle ja tunki siihen oviaukkoon. Pyysin pitämään turvaväliä, niin sanoi "Minullahan varmaankin on joku lebra". Suutahdin ja sanoin tiukasta tikaisin, että olipa asiaton kommentti.

Hemmetti vieköön tuo mummo voi edes tietää, miksi haluan välttää lähikontaktia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lepra.

Vierailija
2/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös kuppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lepra.

Ihan sama, se tässä olikin oleellista.

Vierailija
4/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo ja iältäni 48 v, olen kuuliainen kansalainen ja pidän turvaväliä muihin. En ole edes pitänyt sylissä pientä lapsenlastani jotten vaaranna hänen terveyttään.

Joten älkää yleistäkö meitä mummoja samanlaisiksi.

Vierailija
5/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mummo ja iältäni 48 v, olen kuuliainen kansalainen ja pidän turvaväliä muihin. En ole edes pitänyt sylissä pientä lapsenlastani jotten vaaranna hänen terveyttään.

Yleensä nimitän mummoiksi niitä, jotka ikänsä puolesta ovat mummoja. En voi tietää, kellä on lapsen lapsia tai edes lapsia. Mielestäni et ole ns. mummoiässä, jos olet minua nuorempi.

Vierailija
6/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on lepra.

Helmiä sialle. Sivistyneisyytensä sisältää otaksuttavasti myös tyberkulöösin, tibburin ja cuban? Kämppä täynnä lydeidä? Alapäässä sadiaisia?

Vierailija
7/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suustaan se mummo.

Joka tavalla.

Vierailija
8/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut ap, että sulla on koronan oireet, muttei vielä oo testattu. Olis mummo juossu karkuun.

Vierailija
9/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 60v mummo, ja viimeksi Litkussa takanani ollut nuori mies tunki melkein iholle. Ostokset laittoi myös heti omieni perään, joita sitten veteli useaan kertaan takaisin pitkin hihnaa. Kassa ei sanonut mitään. Haist sinä ap liejuinen pska.

Vierailija
10/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nimitän mummoiksi niitä, jotka ikänsä puolesta ovat mummoja. En voi tietää, kellä on lapsen lapsia tai edes lapsia. Mielestäni et ole ns. mummoiässä, jos olet minua nuorempi.

Mummo minä silti olen ja mielelläni olenkin. Olen silti aktiivinen reipas keski-ikäinen ja tuollainen ihmisten mummottelu ärsyttää. Mummosta on tehty joku ilkeä halventava nimitys vaikka oikeasti se on suloinen nimitys.

Vierailija
11/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimer/dementia mummot on kireitä...

Vierailija
12/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo minä silti olen ja mielelläni olenkin. Olen silti aktiivinen reipas keski-ikäinen ja tuollainen ihmisten mummottelu ärsyttää. Mummosta on tehty joku ilkeä halventava nimitys vaikka oikeasti se on suloinen nimitys.

Mummot voivat olla myös ilkeitä.

Vierailija
13/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita mummot on pahimpia

Vierailija
14/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Mikä oikeus kenelläkään on nimitellä tai luokitella muita ihmisiä millään lailla? Onko joku kolmekymppinen sitten taas vaan nainen tai mies, kun about joku viisikymppinen taas mummeli? Nuorehko jotenkin parempi, kauniimpi, hyväksyttävämpi tai jopa varteenotettavampi, kuin ikääntyneempi? Miten ikä liittyy mitenkään siihen, kuinka pitäisi suhtautua kanssaihmisiin?

Nyt siis kyseessä vain ns. "normaalit" henkilöt. Vammaisten ja muiden sairaiden asia ihan erikseen. Eikä heitäkään saa luokitella tyyliin "Ihan pihalla" tai "Ei ollut kaikki muumit laaksossa" jne törkeyksillä mitä saa jatkuvasti kuulla.

Vierailija
15/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen sisko täyttää tänä vuonna 75.On myös monen lapsen mummo.Viisaampaa ja empaattisempaa naista saa hakea.Eläkkeellä oleva perushoitaja.Monia harrastuksia kuten kudonta,muutt käsityöt ja "oikeitten"vanhusten vapaaehtoisauttaminen.

Miehensä on samanikäinen,käy kuntosalilla,on muistisairaan veljensä edunvalvoja,talotoimikunnan puheenjohtaja jne.

Nyt korona-aikana on heillä tosi kurjaa.Poika käy melkein kaupassa,joskus käyvät kyllä itsekin.Harrastukset tietysti tauolla,mies voi hoitaa luottamustoimiaan netissä.

Tapasimme pienellä neljän hengen porukalla kun vietiin mieheni ja siskonsa vanhempien haudalle kukkia,äitinsä olisi täyttänyt täydet sata.

Puheltiin juuri tuosta eristämisestä,kun kaikki yli seitenkymppiset on niputettu samaan porukkaan noin sata-vuotiaisiin asti.

No heillä onneksi riittää puutarhatöitä ja rouva on verraton talousihminen.

Välillä lähtevät vaan kahdestaan autoilemaan ilman päämäärää,että järki säilyy.Että se näistä mummeleista ja papoista.

Itsekin olen kuuden mummo,mutta vielä töissä.Toki tuo korona mietityttää,mutta omaa työtäni ei voi etänä tehdä.

Vierailija
16/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös kuppa.

Lebra tai gubba - ikäviä molemmat.

Vierailija
17/17 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat Ap. Ulostulevalle pidetään ovea auki, ei tungeta itse sisään. Tämä on yllättävän monella hakusessa. Mummoa ärsytti ja kettuili asiattomasti, mutta toisaalta et itse tajunnut koko tilannetta.