Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sellainen hapan pesuaine jolla kalkin sanotaan irtoavan?

Vierailija
09.05.2020 |

En ole vielä löytänyt. Onko sinulla joku hyvä, hapan pesuaine joka tehoaa kalkkiin? Etikat ja nämä perinteiset tiedän mutta nyt olisi haussa ihan pesuaine.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnhammer.

Kyllä lähtee.

Vierailija
2/34 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se etikka tai sitruuna ei tehoa, kyseessä ei ole kalkkitahra. Itse asiassa suomessa ei yleensä ole ohja edessä niin paljon kalkkia, että kalkkitahroja ees tulisi. Ne sun kylppärin tahrat on saippuaa ja vaatii siksi rasvan poistoon tarkoitetun entsyymipesuaineen. Vaikka fairyn tai keittiö-cifin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Finnhammer.

Kyllä lähtee.

Mistähän tätä saisi ja onko turvallista käyttää?

Vierailija
4/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se etikka tai sitruuna ei tehoa, kyseessä ei ole kalkkitahra. Itse asiassa suomessa ei yleensä ole ohja edessä niin paljon kalkkia, että kalkkitahroja ees tulisi. Ne sun kylppärin tahrat on saippuaa ja vaatii siksi rasvan poistoon tarkoitetun entsyymipesuaineen. Vaikka fairyn tai keittiö-cifin.

Tervetuloa meille katsomaan kylppäriä. Pohjavesialue ja oikeasti kalkkinen vesi, kovuudeltaan keskikovaa.

Vierailija
5/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahappo

Vierailija
6/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellerud. Saa rautakaupoista. Valikoimasta löytyy erillinen kalkinpoistaja

Vierailija
7/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sitruunahappo on oikeasti tosi hyvä. Käy myös veden- ja kahvinkeittimeen, pikaiseen pyttyyn yms.

Vierailija
9/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytätte saippuaa ym. emäksisiä pesuaineita niin pitää huuhdella kuumalla vedellä, muutoin menee putket tukkoon ja jää sellainen saippua pinta joka paikkaan.

Vierailija
10/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat aineet mitkä irrottaa kalkkia irrottaa myös sauma-aineen. Niitä ei saa jättää saumoihin seisomaan.

Vierailija
11/34 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Paljon kaikille auttajille tässä asiassa. Monta hyvää vinkkiä tullut. 🙏🏼

Vierailija
12/34 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole vielä löytynyt sellaista ainetta jolla kalkin saisi pois näppärästi.

Vierailija
13/34 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pyykkietikkaa.

Vierailija
14/34 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikalla lähtee aivan varmasti, ihan turha käyttää mitään sen kummempaa. Suihkepulloon laimennettuna, antaa vaikuttaa tunnin, ja pesee karhealla sienella.

Vierailija
15/34 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pyykkietikkaa.

Pyykkietikka on vain hajustettua tavallista etikkaa. Ei ne hajut auta kalkinpoistossa mitään.

Vierailija
16/34 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdottanut tuota etikkaa mutta meidän kalkit ei sillä hievahdakaan. Eikö tässä maailmassa ole ainetta joka tuon irroittaa?

Vierailija
17/34 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 etikka/vesi kyllä lähtee. Vaikutusaika tunti ainakin. Itse kelmutin hanan yön ajaksi. Hajuhan on kaamea. Se ei ole vaarallinen.

Vierailija
18/34 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50/50 etikka/vesi kyllä lähtee. Vaikutusaika tunti ainakin. Itse kelmutin hanan yön ajaksi. Hajuhan on kaamea. Se ei ole vaarallinen.

Miten tämän saa toteutettua suihkuseinään?

Vierailija
19/34 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytätte saippuaa ym. emäksisiä pesuaineita niin pitää huuhdella kuumalla vedellä, muutoin menee putket tukkoon ja jää sellainen saippua pinta joka paikkaan.

Päinvastoin, emäs kyllä irroittaa/liuottaa rasvan mitä taas happo ei tee (ainakaan niissä pitoisuuksissa kuin mitä kotona on mahdollista happoa käyttää)

Vierailija
20/34 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän saa toteutettua suihkuseinään?

Etikasta voi tehdä "hyytelöä" liivatelehtien avulla. Vähän kikkailua, mutta siis ihan kuin leivonnassa liivatteet 5min kylmässä vedessä, sulatus tilkassa kuumaa vettä ja sekoitus etikkaveteen. Rrreilusti sitä liivatetta ja ei liikaa etikkavettä niin kyllä kuule jämähtää vauhdilla. Sitten voit "maalata" sen kiisselin niihin lasipintoihin ja jättää vaikuttamaan.

Joku pitää naurettavana, mutta mä oon pessyt tällä tekniikalla talon rännejä, jotka oli pinttyneet (alunperin valkoiset) ja piti jättää aine vaikuttamaan joksikin aikaa. Että ei muuta kun kokkailemaan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi