Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko jo tilanneet ruokaa netissä?

Vierailija
09.05.2020 |

Ihan tollasesta varsinaisesta ruokakaupasta.

Oletteko jo tilanneet ruokaa netissä?

Vaihtoehdot

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut ja en halua edes tilata. Olen aina tykännyt käydä kaupassa ja koska täällä pääkaupunkiseudulla on paljon hyviä kauppoja, niin käyn milloin missäkin. Ajelen kuitenkin työni takia pitkin poikin, joten matkalle osuu aina useita kauppoja.

Tänään kävin Sellon sittarissa ja nautin, kun sain vaeltaa väljässä kaupassa ostoskärryjen kanssa ja poimia mukaani erilaisia tuotteita, joita ei pienemmissä kaupoissa olekaan. Viime viikolla kävin mm. Pikkulaivan k-supermarketissa ja Vantaan Hämeenkylän k-supermarketissa jne. Löydän aina ostosreissuilta kivoja uutuuksia ja mielenkiintoisia ruokia.

Vierailija
22/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, toivottavasti palvelu jatkaa toimintaa normaalioloissakin.

Kolme kertaa olen k-kaupasta tilannut, ja kyllä olen kiitollinen kun raahaavat kaksi painavaa laatikollista aina tänne kolmanteen kerrokseen. Mukava mies aina tuo ne.

Harmittaa vain että oluet on haettava kaupasta itse. Mutta kyllä toi paljon minun jalkoja ja voimia säästää. Jokatoinen viikko tilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, toivottavasti palvelu jatkaa toimintaa normaalioloissakin.

Kolme kertaa olen k-kaupasta tilannut, ja kyllä olen kiitollinen kun raahaavat kaksi painavaa laatikollista aina tänne kolmanteen kerrokseen. Mukava mies aina tuo ne.

Harmittaa vain että oluet on haettava kaupasta itse. Mutta kyllä toi paljon minun jalkoja ja voimia säästää. Jokatoinen viikko tilaan.

Oluet pitää tilata ulkomailta.

Edullisempaa ja laajempi valikoima.

Vierailija
24/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja tämän jälkeen tuskin enää koskaan menen ruokakauppaan, ihana vapaus🙂

Vierailija
25/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuun lopusta alkaen olen tilannut S-ryhmän kaupoista, viimemmäksi Prismasta. On se luksusta, kun pakasteetkin tulee kylmäkontissa pihaan asti, ja siitä kuljettaja tuo ne tänne kolmanteen kerrokseen. Pakasteet ojennetaan ensimmäisenä ovella käteen. Sillä aikaa kun vien ne pakasteeseen, ruokakuski nostaa muut ostokset eteiseen.

Jos itse käyn kaupasta ostamassa jäätelöt, ne kerkeävät pehmetä matkalla, vaikka kylmälaukussa kuljettaisin. Pakko laittaa vähintään tunniksi pakasteeseen ennen kuin niitä voi syödä. Kotiinkuljetuspalvelun tuomat jäätelöt ovat heti syöntikylmiä. 

Vierailija
26/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisisin mutta k-market ei anna vaihtoehdoksi pankkimaksua. Ainoastaan kortti. Maksu toimituksen yhteydessä kävisi kun ei halua laittaa kortin tietoja nettiin, mutta en tiedä onko hyvä idea tällä hetkellä. Kuljetusaikoja vain niin harvassa.

Vierailija
27/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaisisin mutta k-market ei anna vaihtoehdoksi pankkimaksua. Ainoastaan kortti. Maksu toimituksen yhteydessä kävisi kun ei halua laittaa kortin tietoja nettiin, mutta en tiedä onko hyvä idea tällä hetkellä. Kuljetusaikoja vain niin harvassa.

Prepaid kortti on hyvä, sitä käytän netissä.

Vierailija
28/42 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en ole käynyt ruokakaupassa kahteen kuukauteen ja tuskin koskaan enää menenkään kun kaiken saa kätevästi kotiinkuljetuksella.

Vierailija
29/42 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja tämän jälkeen tuskin enää koskaan menen ruokakauppaan, ihana vapaus🙂

On sitä joskus kiva kaupassa käydä.

Vierailija
30/42 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voi tilata niin että käy noutamassa kaupasta, noutopisteestä.

Nopeeta.

Onko ne siinä noutopisteessä kylmässä tai jos ei niin kuinka kauan ne on huoneenlämpöisessä?

Riippuu paikasta. Meidän Prismassa on erikseen kylmäsäilytystila ja pakasteille tila, siis sellainen noutolokero. Sitten taas Sokos Herkussa tuotteet ovat kaupan kylmiössä / pakkasessa ja lämpimässä säilyvät sitten lämpmässä.

Ja aloitukseen vastaus, ollaan tilattu maaliskuusta lähtien ruokia verkkokaupasta.

Vierailija
31/42 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kyllä, korona-aikaan ole jättänyt palvelun riskiryhmäläisille.

Vierailija
32/42 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilattu maaliskuun alusta asti ja on kyllä kätevää. En enää ihmettele miksi monet naapurit on jo aiemmin käyttänyt tätä palvelua. Siinä säästyy iso aika kun viisihenkisen perheen ruuat kerää ja roudaa kotiin joku minun puolesta.

Varmasti aiotaan jatkossakin käyttää tätä palvelua. Ainoa miinus on, että tilaukset pitää laittaa sisään tosi aikaisin, että saa haluamansa toimitusajan. Onneksi niitä pystyy kuitenkin muokkaamaan edelliseen päivään asti.

Vierailija
33/42 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Pääsen kauppaan mainiosti ja haluan paikan päällä valita ostokseni.

Minunkin asunnon lähellä on niin monta ruokakauppaa että olisi älytöntä tilata ruuat netistä. Noin 5 minuutin kävelymatkan päässä on S-Market ja K-Market ja kaupungin varsinainen ydinkeskusta on noin 15 minuutin kävelymatkan päässä, ja sieltä löytyy mm. Sokoksen yhteydessä oleva S-Market ja K-Citymarket. Noin 15 minuutin kävelymatkan säteellä voisi periaatteessa valita  7 eri ruokakaupan välillä. Lähin Prisma on noin 40 minuutin kävelymatkan ja alle 15 minuutin pyöräilymatkan päässä. Lähin Lidl on noin 20 minuutin pyöräilymatkan päässä.

Ennen kaikkea minusta on mukava käydä kaupassa ja valita itse aktiivisesti mitä sieltä ostaa. Silloin voi myös aina valita juuri ne maitotuotteet, makkarat ja muut vastaavat tuotteet, joissa se parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana. Silloin sitä kotona syömistä ei määrää ainakaan se että joku ruoka menossa heti huomenna vanhaksi. Kaupassa käyminen on myös fyysinen ja sosiaalinen tapahtuma verrattuna siihen että tilaisi ne tavarat yksin kotona istuessa.

Vierailija
34/42 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on varsinainen ruokakauppa? Tilaan hävikkiruokakaupoista, usein läheisilleni. Täällä ei ole kaupoissa tuoreruokien toimitusta muutenkaan.

Lähinnä kait ns. normi kauppa, K-kauppa ym.

Onko S-market normikauppa? Entä Citymarket? Alepa? Hämmentävää.

Kaipa S- ja K-ryhmän kaupat ja Lidlkin ovat ihan normikauppoja, joissa raha vaihtaa omistajaa. Paikallinen kokoomuksen kansanedustajakin on nähty Lidlissä.

Vierailija
35/42 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on varsinainen ruokakauppa? Tilaan hävikkiruokakaupoista, usein läheisilleni. Täällä ei ole kaupoissa tuoreruokien toimitusta muutenkaan.

Lähinnä kait ns. normi kauppa, K-kauppa ym.

Onko S-market normikauppa? Entä Citymarket? Alepa? Hämmentävää.

Kaipa S- ja K-ryhmän kaupat ja Lidlkin ovat ihan normikauppoja, joissa raha vaihtaa omistajaa. Paikallinen kokoomuksen kansanedustajakin on nähty Lidlissä.

Tottakai.

Vierailija
36/42 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplasti riskiryhmäläisenä tilaan sapuskat kotiinkuljetuksella netistä. Pakottaa hyvällä tavalla suunnittelemaan ruokailua, eli kuljetusmaksusta huolimatta rahaa säästyy. Tulee myös tsekattua ruokavarastot ennen tilauksen tekemistä, niin ei tule myöskään ruokahävikkiä.

Kun tilanne rauhoittuu, alan varmaankin itse hakea nettiostokset noutopisteestä.

Vierailija
37/42 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Pääsen kauppaan mainiosti ja haluan paikan päällä valita ostokseni.

Minunkin asunnon lähellä on niin monta ruokakauppaa että olisi älytöntä tilata ruuat netistä. Noin 5 minuutin kävelymatkan päässä on S-Market ja K-Market ja kaupungin varsinainen ydinkeskusta on noin 15 minuutin kävelymatkan päässä, ja sieltä löytyy mm. Sokoksen yhteydessä oleva S-Market ja K-Citymarket. Noin 15 minuutin kävelymatkan säteellä voisi periaatteessa valita  7 eri ruokakaupan välillä. Lähin Prisma on noin 40 minuutin kävelymatkan ja alle 15 minuutin pyöräilymatkan päässä. Lähin Lidl on noin 20 minuutin pyöräilymatkan päässä.

Ennen kaikkea minusta on mukava käydä kaupassa ja valita itse aktiivisesti mitä sieltä ostaa. Silloin voi myös aina valita juuri ne maitotuotteet, makkarat ja muut vastaavat tuotteet, joissa se parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana. Silloin sitä kotona syömistä ei määrää ainakaan se että joku ruoka menossa heti huomenna vanhaksi. Kaupassa käyminen on myös fyysinen ja sosiaalinen tapahtuma verrattuna siihen että tilaisi ne tavarat yksin kotona istuessa.

Tähän sen verran, että ainakin täkäläinen Prisma on toimittanut tuotteet todella hyvillä päiväyksillä ja tuoretuotteet ovat olleet laadukkaita. Erityisesti maitotuotteiden kohdalla voi tuotevalinnoilla vaikuttaa päiväyksiin. Maidoissa todella isot erot.

Vierailija
38/42 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuplasti riskiryhmäläisenä tilaan sapuskat kotiinkuljetuksella netistä. Pakottaa hyvällä tavalla suunnittelemaan ruokailua, eli kuljetusmaksusta huolimatta rahaa säästyy. Tulee myös tsekattua ruokavarastot ennen tilauksen tekemistä, niin ei tule myöskään ruokahävikkiä.

Kun tilanne rauhoittuu, alan varmaankin itse hakea nettiostokset noutopisteestä.

Tää tilanne ei välttämättä rauhoitu piitkään aikaan.

Vierailija
39/42 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniä yhteensä: 100

:)

Vierailija
40/42 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa sairastavan on pakko tilata.