Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarha harrastus kiinnostaa entistä enemmän

Vierailija
09.05.2020 |

Olen hyötykasvi puutarhaa harrastanut 30-vuotta. En tuhlaa maatani kun ei ole isoa aluetta, sellaisiin turhiin niittyihin ja kukkapenkkeihin vaan puihin ja pensaisiin josta saa syötävää. Ja riittää linnuillekkin syötävää. Ei tarvitse kasvinsuojelu myrkkyjä kun linnut viihtyvät ja saavat osan marjoista. Ihan rastaita varten olen istuttanut marjapensaita kun ne hävittävät kotiloita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muuten sama periaate, mutta joskus aion laittaa vielä enemmän kukkiakin. Sitten kun olen saanut istutettua kylliksi puskia jotta sadosta saa koko vuoden pakkasmarjat. Siihen asti kukkavalikoimani on aika pieni, mutta en kokonaan ilmankaan halua olla. Latson myös, että kasveissani on pölyttäjien herkkuja. On hienoa, että ihmiset ovat löytäneet puutarhasta iloa itselleen :)

Vierailija
2/3 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan kukat purkeissa sillä se on helpompaa kun ei tarvitse kitkeä niitä kukkapenkkejä ja mullat niistä sitten menee hedelmäpuiden juurille maanparrannus aineksiksi sillä maa painuu ajan myötä. Kaikki risut haketettuina ja kotitalousjäte menee taikaisin puutarhaan maa aineksiksi. Mikä maasta tulee niin sinne se takaisin menee. Ei mene kaatopaikalle mitään maatuvaa jätettä. Kirsikkaluumu teki jätti sadon viime kesänä ja kukkiessaan oli täynnä pörriäisiä ja mikä kamala surina :) Saas nähdä tänä keväänä tuleeko samanlainen sato. Omenia on parina vuonna tullut runsaasti enkä suihkuta mitään kasvinsuojelumyrkkyjä niihin. Tulee sitten tai ei satoa. Haluan ihan luomupuutarhan ja kun kuivina kuumina kausina alkaa kirvoja tulla kamalasti niin suihkuttelen kylmällä kaivovedellä vaan niitä vähemmäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-10909937

Saskatooni on maaperän suhteen vaatimaton eikä tarvitse jäniksiltä verkottaa. On lintujen herkkua jos et ehdi poimia niitä niin mitään ei jää marjan marjaa, ne syövät syksyllä jo heti kaikki. On superfoodia ja kestää pakastamisen. Suosittelen kokeilemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän