Jätätkö lapsesi nyt pois koulusta, vaikka mikä olisi?
Jätätkö lapsesi nyt pois koulusta, vaikka mikä olisi?
Pelottaako se ratkaisu? Vai koetko, että teet oikein, vaikka joutuisit valehtelemaan jne?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Se lähtee kouluun. Olemme täyspäisiä tässä taloudessa. Emme hysteerikkoja.
Olet hysteerinen provo. Vatipää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tietenkin.
Ei pelota yhtään jättää kotiin - miten se nyt voisi pelottaa?
Ja jos hallitus, ministerit, opetushallitus, lääkärit ja THL saa valehdella, miksei muutkin saisi?
Mietin, että mitä seuraamuksia tästä voi tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tietenkin.
Ja jos hallitus, ministerit, opetushallitus, lääkärit ja THL saa valehdella, miksei muutkin saisi?
Mietin, että mitä seuraamuksia tästä voi tulla?
Samoin täällä mietitään..
No ei mitään seuraamuksia tule kotiin jäämisestä. Ei sairastu.
Mikä olis pahin skenaario jos lapsi sinne 1050 oppilaan kouluun menee?
No en tietenkään jätä pois koulusta. Miksi jättäisin?
Olen koululla töissä ja jätän lapseni kotiin. Oman kouluni rehtori ei ole vastannut antaneensa lapsilleni lomaa vaikka olen sitä jo monta kertaa anonut. Aion jättää lapset kotiin ja ilmoitan asiasta päivää ennen koulun alkua. Olen melko varma, että reksi on niin jääräpää että tekee lastensuojeluilmoituksen ihan valtaansa näyttääkseen mutta siinäpähän tekee. Aion sanoa kyllä tasan tarkkaan mitä tälläisestä pomosta ajattelen. Hänen tehtävänsä olisi suojella meidän perhettä ja minua alaisenaan.
Lapset jää kotiin, lomalle. Ei ollut tarvetta valehdella mitään kenellekään. Oma riskiryhmään kuuluminen sai meidän perheen tekemään tämän ratkaisun. Rehtoreille oli asia ok. Saamme mahdolliset tulevat läksyt kotiin. Mitä tässä ratkaisussa nyt olisi pelättävää?
Jää pois koulusta. Ilmoitin jo kun pyysivät, joten nyt kai hänelle ei ole varattu oppimateriaaleja ja ruokailua viimeisiksi viikoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen koululla töissä ja jätän lapseni kotiin. Oman kouluni rehtori ei ole vastannut antaneensa lapsilleni lomaa vaikka olen sitä jo monta kertaa anonut. Aion jättää lapset kotiin ja ilmoitan asiasta päivää ennen koulun alkua. Olen melko varma, että reksi on niin jääräpää että tekee lastensuojeluilmoituksen ihan valtaansa näyttääkseen mutta siinäpähän tekee. Aion sanoa kyllä tasan tarkkaan mitä tälläisestä pomosta ajattelen. Hänen tehtävänsä olisi suojella meidän perhettä ja minua alaisenaan.
Logiikka taas huipussaan. Lapset kotiin, vaikka itse menee töihin. Hyöty +-0. Mutta saapahan osoittaa mieltään kuin uhmaikäinen.
Kyllä tässä oman lapsen kotiin jättämisellä ja pakotetulla töihin menemisellä oma logiikkansa on. Olen yksinhuoltaja ja ei ole mitenkään varaa jäädä kotiin kun laskuja satelee. Työterveys ei anna ohjeistusta etätöihin vaikka tiedän että korona on minulle todella vaarallinen. Olen aineenopettaja jättikoululla ja itselläni 200 oppilasta ja ryhmä vaihtuu joka tunti. Aion pitää kaikki tunnit ulkona nyt keväällä ja syksyllä ja todellakin pidän huolen ettei yksikään oppilas tule minua 3 m lähemmäksi. Etäopetus tietokoneella olisi ollut paljon helpompaa ja tehokkaampaa, mutta kun näin on päätetty avata koulut niin ei voi mitään. Lastani en kouluun 2 turhaksi viikoksi päästä, koska joutuisi olemaan 25 oppilaan luokkaan ahdettuna eikä osaisi muutenkaan varoa kun vihdoin kaverinsa näkisi.
Kyllä. Tietenkin.