Siivoojat lomautettuna ja kaikki aukeaa kerralla
Kouluissa, päiväkodeissa, neuvoloissa, vanhusten palvelutaloissa ei monella paikkakunnalla ole siivoojia. Siivous tehdään pelkällä roskakierroksella ja silmälumesiivouksella. Tiedoksi kaikille t. Siivooja
Kommentit (26)
Taidan olla harvinainen siivooja, koska olen palkattu suoraan firmaan?
T. se joka tekee suursiivouksia nyt hiljaisena aikana.
Siivoojia nyt muutenkin pompotellaan paikasta toiseen ilman että ajatellaan hygieniaa, ennen korona-aikaakin. Itse esim. siivosin aiemmin hoivakodissa eristysosastoa jossa asukkailla siis erilaisia sairaalabakteereja, ja sen jälkeen menin päiväkotiin siivoamaan iltapäivällä pöpöineni... myös noro- ja influenssa-aikana.
Nyt vähän hirvittää.
Opetushallitukselta uli selvät ohjeet:
- pulpetit ja kahvat ym. pyyhittävä vähintään kerran päivässä (ja lukiko siinä että mielellään kaksi?)
- kädet pyyhitään paperiin
- kädet pestää tullessa, ennen ruokaa, ruuan jälkeen ja poistuttaessa. Monessa koulussa ohje vielä pestä välitunnin jälkeen
Miettikää saippua- ja paperimäärää! Ja niitä jonoja myös.
Siivoojat lomautettuja ja muutenkin tiukka aikataulu. Opeista osa riskiryhmäläisinä kotona, osa saikulla ja sijaisia ei saa palkata. Kunta säästää nääs.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla harvinainen siivooja, koska olen palkattu suoraan firmaan?
T. se joka tekee suursiivouksia nyt hiljaisena aikana.[/Olet, todella harvinainen.
Minä jäin nyt työttömäksi kaupungin siivouspuolelta, koska sopimukseni päättyi. Sitä ei voida uusia yt-neuvottelujen takia. Ainakin meidän koulussa on sitten vähemmän henkilökuntaa siivoamassa. Harmittaa työkavereideni puolesta, että he joutuvat niin koville.
Tämä.