Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä himputin rikosuhrimaksu?

Vierailija
08.05.2020 |

Mulla on ollut tässä aikeena erota jo jonkin aikaa. Syynä mm. toisen rahasotkut. Yksi päivä siivotessani löysin hänelle tulleen laskun, jossa perittiin rikosuhrimaksua. Yritin googletella, mutta en löytänyt oikein mitään ymmärrettävää. Mitä hänen on siis pitänyt tehdä, että tuollainen maksu määrätään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuomittu rikollinen.

Ja joutuu maksaan rikosuhrimaksun.

Vierailija
2/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riku.fi sanotaan näin:

"Rikosuhrimaksu peritään rikoksista, joiden ankarin säädetty rangaistu on vankeutta. Maksettavaksi tulee 40 euroa, jos maksimirangaistus on kuusi kuukautta vankeutta. Tätä vakavammista rikoksista se on 80 euroa".

Mitä se voisi siis käytännössä olla? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuomittu rikollinen.

Ja joutuu maksaan rikosuhrimaksun.

Meinaatko? Kysyin "Mitä hänen on siis pitänyt tehdä?".

Vierailija
4/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riku.fi sanotaan näin:

"Rikosuhrimaksu peritään rikoksista, joiden ankarin säädetty rangaistu on vankeutta. Maksettavaksi tulee 40 euroa, jos maksimirangaistus on kuusi kuukautta vankeutta. Tätä vakavammista rikoksista se on 80 euroa".

Ihan mikä vaan rikos, josta tuomitaan joko ehdolliseen tai ehdottomaan vankeuteen. Eli ei ole selvinnyt pelkästään sakoilla. Lisäksi tuo rikosuhrimaksukäytäntö on tullut vasta vuonna 2016, joten mies on tehnyt sen rikoksen tuon vuoden jälkeen.

Vierailija
5/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riku.fi sanotaan näin:

Ihan mikä vaan rikos, josta tuomitaan joko ehdolliseen tai ehdottomaan vankeuteen. Eli ei ole selvinnyt pelkästään sakoilla. Lisäksi tuo rikosuhrimaksukäytäntö on tullut vasta vuonna 2016, joten mies on tehnyt sen rikoksen tuon vuoden jälkeen.

No mä olen ihan täysi idiootti ja en tiedä rikoksista mitään, poliisi ei edes ole ikinä pysäyttänyt minua. Eli onko kyseessä joku lievempi rike, esim ylinopeus vai joku pahempi?

Vierailija
6/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riku.fi sanotaan näin:

No mä olen ihan täysi idiootti ja en tiedä rikoksista mitään, poliisi ei edes ole ikinä pysäyttänyt minua. Eli onko kyseessä joku lievempi rike, esim ylinopeus vai joku pahempi?

En ikävä kyllä osaa auttaa, mutta halusin vaan sanoa että et sinä idiootti ole. Vaan harvinaisen fiksulta vaikuttava ihminen, hankkiudu eroon tollasesta tyypistä. Se, että ei tiedä rikoksista mitään saati ettei ole poliisi pysäyttänyt on todella hyviä asioita, pidä se silleen!

Vierailija
7/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaikka joku pahoinpitely?

Vierailija
8/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä pelkäsin, mutta summa on 40e eli se lievempi. Lisäksi kai pahoinpitelyssä käytäis ihan oikeutta? Luin minfosta (se luotettavin lähde) että ylinopeudesta pitäisi maksaa myös rikosuhrimaksua? Liekö näin.

Vierailija
9/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä pelkäsin, mutta summa on 40e eli se lievempi. Lisäksi kai pahoinpitelyssä käytäis ihan oikeutta? Luin minfosta (se luotettavin lähde) että ylinopeudesta pitäisi maksaa myös rikosuhrimaksua? Liekö näin.

Googlettamalla löytyy ett vuonna 2016 on tullut ylinopeussakkoihin tuollainen. Voi olla siis siitä

Vierailija
10/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinpitelystä tms voi joutua maksamaan rikosuhrimaksun.

Samoin jos yrittää itsemurhaa autolla ajaessaan, vaikkei uhria olisikaan. Eipä juuri tule muuta mieleen

Vierailija
11/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun logiikan mukaan tuollaiseen nimikkeeseen (rikosUHRImaksu) liittyy uhri, eli mies on ilmeisesti tehnyt rikoksen jonka uhrina on joku. Eli tuskin siis mikään perus sakotettava liikennerike.

sivusta

Vierailija
12/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeussakkoihin kuuluu rikosuhrimaksu. Älkää kysykö miksi.

Vierailija
13/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun logiikan mukaan tuollaiseen nimikkeeseen (rikosUHRImaksu) liittyy uhri, eli mies on ilmeisesti tehnyt rikoksen jonka uhrina on joku. Eli tuskin siis mikään perus sakotettava liikennerike.

sivusta

Ei liity uhria. Rikosuhrimaksu maksetaan valtiolle, ei kenellekään "uhrille". Älä jaa väärää tietoa.

Vierailija
14/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoinpitelystä tms voi joutua maksamaan rikosuhrimaksun.

Samoin jos yrittää itsemurhaa autolla ajaessaan, vaikkei uhria olisikaan. Eipä juuri tule muuta mieleen

Ylinopeus.

Vierailija
15/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Ei liity uhria. Rikosuhrimaksu maksetaan valtiolle, ei kenellekään "uhrille". Älä jaa väärää tietoa.

En ole jakanut väärää tietoa; sanoin että mun logiikan mukaan. Oli ilmeisesti väärin.

Vierailija
16/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi katsotusta ylinopeudesta rikosuhrimaksu on 40 euroa.

Vierailija
17/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sivusta

Uhria ei välttämättä tarvitse olla, vaan riittää että teko on ollut sellainen jossa toisen henki ollut vaarassa. Sitä en tiedä voiko pelkkä ylinopeutta ajo olla tällainen rikos, mutta kaveri kun yritti itsemurhaa vaarantamalla muun liikenteen, joutui hänkin maksamaan rikosuhrimaksun, vaikkei uhreja ollut

Vierailija
18/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nykyisinhän tietyillä tahoilla on agenda ja ne pyrkii käyttämään sitä hyväkseen.

Jopa niitä, joiden käsi vahingossa osuu niihin tanssilattialla, pyritään syyttämään rasistisesta pahoinpitelystä.

Vierailija
19/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nykyisinhän tietyillä tahoilla on agenda ja ne pyrkii käyttämään sitä hyväkseen.

Jopa niitä, joiden käsi vahingossa osuu niihin tanssilattialla, pyritään syyttämään rasistisesta pahoinpitelystä.

Mulle kävi noin. Jouduin jopa juttelemaan poliisin kanssa, vaikka en tehnyt mitään.

Vierailija
20/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin nimetty veronkaltainen maksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan