Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineseuranta, verenpaine laskee useamman mittauksen jälkeen

Vierailija
08.05.2020 |

Teen ensimmäistä kertaa verenpaineseurantaa enkä tiedä miten tässä pitäisi merkitä kaavioon. Jos otan vaikka 3 verenpainemittausta putkeen, niin se kolmas voi olla kymmenenkin pykälää matalampi kuin ensimmäinen mittaus. Ilmeisesti jännitän mittausta jotenkin. Mutta pitääkö silti laittaa aina ne korkeimmat luvut vai matalimmat siihen kaavioon vai miten? Koska onhan se jännitysverenpainekin yhtä todellinen (haitallinen?) kuin sitten kun pystyy vähän rentoutumaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole sisäistä verenvuotoa tullut, vaikka mittaisin rr:n  kymmenen kertaa peräkkäin :D Ja aina matalimmat lukemat tulee merkitä tai mittausten keskiarvo. 

Vierailija
22/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Todenmukaisimmat verenpainelukemat saadaan, kun mittaus toteutetaan neljän–seitsemän päivän ajan. Mittaa verenpaine kahdesti sekä aamulla että illalla, mieluiten kello 6–9 ja 18–21 välillä. Odota ensimmäisen mittauksen jälkeen minuutti ja toista mittaus. Kirjaa mittaustulokset ylös.

Laske lopuksi kaikkien päivien mittausten keskiarvo."

Studio55.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6

Ja holtermittaus kertoisi myös paljon mut on vähän viheliäinen...

Vehje mittaa puolen tunnin välein.

Holter-mittaus rekisteröi EKG:tä, ei verenpainetta.

Kyllä mun holter mittasi myös v.paineet.

...ja tuolla ekg:ssa näkyy, (itellä labra-ekg:ssa) jos paineet olleet koholla pitemmän aikaa. Lääkäri mulle mainitsi näin olleen.

Siitä näkyy siis onko ollut vaarallista vai ei.

Allekirjoitan hengenahdistuksen, kun paine laskee liikaa.(lääkityksellä).

Ihan kauhea olo tulee. Mittaus sit vahvistaa, yläpaine reippaasti alle sadan tyyliin.

Muitakin oireita, mistä arvaa että nyt mennään alas, itellä päänsärky ja eri kohdassa päätä kuin norm.päänsärky.😁

Tulee kiristävä vanne pään ympäri.

Vierailija
24/24 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6

Ja holtermittaus kertoisi myös paljon mut on vähän viheliäinen...

Vehje mittaa puolen tunnin välein.

Holter-mittaus rekisteröi EKG:tä, ei verenpainetta.

Kyllä mun holter mittasi myös v.paineet.

...ja tuolla ekg:ssa näkyy, (itellä labra-ekg:ssa) jos paineet olleet koholla pitemmän aikaa. Lääkäri mulle mainitsi näin olleen.

Siitä näkyy siis onko ollut vaarallista vai ei.

Allekirjoitan hengenahdistuksen, kun paine laskee liikaa.(lääkityksellä).

Ihan kauhea olo tulee. Mittaus sit vahvistaa, yläpaine reippaasti alle sadan tyyliin.

Muitakin oireita, mistä arvaa että nyt mennään alas, itellä päänsärky ja eri kohdassa päätä kuin norm.päänsärky.😁

Tulee kiristävä vanne pään ympäri.

Onko beetasalpaajalääkitys? Joillain aiheuttaa hengenahdistusta. On olemassa myös ns selektiivisiä beetasalpaajia jotka supistavat vähemmän keuhkoputkia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi